שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

תזונה בגיל השלישי - כך תשפרו את הרגלי התזונה

תזונה בגיל השלישי – כך תשפרו את הרגלי התזונה שלכם תזונה נכונה ומאוזנת היא הדבר שבונה את גוף האדם בתקופת הינקות והילדות, כך שיגדל להיות מבוגר בריא וחזק. יחד עם זאת לאורך השנים אנחנו עושים בחירות תזונתיות קצת פחות טובות וצורכים גם משקאות ממותקים, אלכוהול, מאכלים עתירי שומן ועוד הפוגעים בתפקודו התקין של הגוף. אך ככל שאנחנו מתבגרים שוב עולה החשיבות של אכילה נכונה ומאוזנת.

תזונה בגיל השלישי היא גורם מכריע התורם לחיזוקו של הגוף היות והגוף עובר שינויים רבים וככל שהתזונה תהיה בריאה יותר ומחזקת יותר, כך אותו אדם יחיה חיים ארוכים ויתר.

אחד מהחששות הכבדים העולים כאשר דנים בנושא תזונה בגיל השלישי הוא התדלדלות מאגרי השומן, הויטמינים והמינרליים של הגוף לאור תזונה לקויה ולא מאוזנת. התדלדלות זו בטווח הקצר לא משפיעה רבות, אך בטווח הרחוק מובילה לדמנציה, לנפילות, לקשיי עיכול ואף לחוסר תיאבון. לכן, חשוב לעקוב ולהקפיד על אכילה המספקת לגוף את כל אבות המזון, כל המינרליים וכל הוויטמיניים הנחוצים לו על מנת לתפקד בצורה טובה.

המלצות תזונתיות עבור בני הגיל השלישי

חשוב לוודא כי התפריט היומי אותו צורכים בני הגיל השלישי כולל את רשימת הוויטמנים והמינרלים הבאה:

1. סיבים תזונתיים – יש להם חשיבות מכרעת על התנועה במערכת העיכול. בניה גיך השלישי לא אוכלים מספיק סיבים תזונתיים ולכן סובלים מעצירויות וכאבי בטן. ניתן בקלות לשלב בתפריט היומי אכילת פירות וירקות עם הקליפה, אכילת קטניות ואכילת לחם המכיל קמח מלא. עבור אלה שלא צורכים סיבים תזונתיים במידה מספקת, ניתן להוסיף למשקה כזה או אחר תוסף תזונה בעל סיבים תזונתיים כגון בנפייבר.

2. סידן – הסידן שומר על העצמות שלנו חזקות וככל שאנחנו מתבגרים כך חלה ירידה ביכולתו של הגוף לספוג את הסידן ולכן מבוגרים רבים נוטים לשבור עצמות בקלות. ניתן לשלב בתפריט היומי אכילת סרדינים וטחינה. במקרים מסוימים יש חוסר גדול בסידן ויש להוסיף לתפריט היומי גם נטילת סידן כתוסף תזונה

. 3. ויטמין D – ויטמין זה חיוני על מנת שהסידן יספג בגוף והעצמות לא יפגעו. את הויטמין ניתן לצרוך במאכלים המכילים דגים שמנים ומוצרי חלב. כמובן שגם חשיפה לאור השמש בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחר הצהריים, מאפשרת לגוף לייצר ויטמין D באופן טבעי.

4. ויטמין B12 – 20% מבני הגיל השלישי סובלים מרמות נמוכות של ויטמין 12B והמחסור בא לידי ביטוי בפגיעה במערכת העצבים, בקשיים בזיכרון, בקושי במוטוריקה ואי שקט כללי. על מנת להימנע ממחסור שכזה מומלץ לצרוך בשר בשר, דגים, מוצרי חלב וביצים.

5. שומנים וחלבונים – בני הגיל השלישי חווים ירידה טבעית במשקל גופם, אך כאשר מזהים כי היתה ירידה במשקל הנעה בין 5%-10% תוך כמה חודשים חשוב לפנות אל ייעוץ רפואי. על מנת להחזיר את משקלו של המטופל מומלץ לאכול הרבה פרות וירקות ולשלב גם דגים, מוצרי חלב, דגנים מלאים וקטניות.

עבור אנשים המתקשים לעקוב את כמויות האוכל ומגוון המנות, ישנה אפשרות לשלב בתפריט היומי (לאחר המלצת רופא כמובן) תוסף תזונה לשתייה כגון משקה אנשור. משקה זה מהווה תוספת טעימה לארוחה אשר מעניקה לגוף את הכמות היומית של המינרלים והווטמינים שהגוף. שתיית בקבוק משקה אחד מבטיחה כי הגוף קיבל את כל מה שהוא צריך על מנת לתפקד בצורה תקינה ולשמור על בריאותו לאורך זמן

. כך תשפרו את התזונה שלכם

על מנת לשפר את התזונה ובעקבותיה לשפר את מצבו הבריאותי של הגוף מומלץ להיעזר בייעוץ מקצועי של רופא משפחה או של דיאטנית המתמחה בתזונת בני הגיל השלישי. חשוב לדעת כי תזונה נכונה מתחילה ברשימת קניות חכמה ומתוכננת.

אם אתם עומדים לצאת לקניות במכולת או בסופר, הקפידו לתכנן את רשימת הקניות כך שתכיל את כל אבות המזון ותכלול מגוון של פירות, ירקות, מוצרי חלב, בשר ודגים. עוד חשוב לשים לב כי אתם בוחרים במזונות בעלי כמות סוכר נמוכה (הימנעו מעוגיות, ממתקים וחטיפים) והעדיפו שתיית מים על פני שתייה ממתוקת.

אם בכל זאת חשקה נפשכם במשהו מתוק, עדיף לאכול פרי או להכין בבית עוגיות או עוגה מחומרים טבעיים וללא חומרי טעם וצבע וכמובן ללא חומרים משמרים.

מומלץ לעיין בתווית ובעלון המצורפים למוצר לפני השימוש. המידע לעיל אינו מהווה תחליף להיוועצות עם הרופא המטפל. מוצר זה הינו תוסף תזונה ואינו בעל התוויה רפואית – אינו משמש כתרופה או כסגולת ריפוי. בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא המטפל. להרחיק מהישג ידם של ילדים. נשים בהריון, נשים מניקות, אנשים הנוטלים תרופות מרשם, אנשים הסובלים מרגישות, וילדים- יש להיוועץ ברופא לפני השימוש.



מוצרים קשורים

aaa