שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

כל הדרכים לשיפור מערכת העיכול

אמנם כאבי בטן תכופים, גזים ונפיחות וגם מצב של עצירות אינם מצבים ייחודיים לגיל השלישי אבל אין ספק שהם מחמירים בגיל הזה. השינויים הפיסיולוגיים הטבעיים שהגוף עובר ביחד עם הירידה בתאבון והתפקוד של מערכת העיכול גורמים לעיתים למצבים לא נוחים, בלשון המעטה. אפשר ורצוי למנוע את המצבים האלה וגם כמובן לטפל בהם בהתאם כשהם קורים.

 

איך תמנעו היווצרות של בעיות של מערכת העיכול? קבלו שבעה טיפים שייסעו לכם להרגיש יותר טוב:

אף אחד מהטיפים הבאים אולי לא יפתיע אתכם אבל מה שכן יפתיע אתכם הוא שסביר להניח שאתם לא ממש מקפידים לבצע את הטיפים האלה. ברגע שתתחילו להקפיד תוכלו להרגיש בשינוי ובמידה ולא- יש לגשת לבדיקה רפואית בהקדם.

טיפ ראשון- לאכול כמה שיותר מסודר:

מערכת העיכול צריכה סדר מסוים של ארוחות ולכן אין צורך לחכות לרעב בכדי לאכול. חשוב לסדר את הארוחות לפי לוח זמנים כמה שיותר מסודר וקבוע ולהתמיד בו. יציאה מסנכרון או אכילה בשעות שונות יכולה לגרום לאי נוחות רבה. כמו כן חשוב מאוד לא לאכול בלילה. מערכת העיכול עובדת לאט יותר ומתפקדת פחות טוב בשעות הלילה ולכן צריך לאפשר לה ולגוף לנוח ולהימנע מארוחות ליליות לאחר שעה מסוימת בערב.

טיפ שני- אכלו לאט ורגוע:

תלעסו לאט לא רק בשביל ליהנות מהטעם של האוכל אלא בגלל שהשיניים שלכם מהוות את השלב הראשון של תהליך העיכול. ברגע שתלעסו את האוכל לאט והיטב הוא יעבור בצורה טובה יותר להמשך התהליך ויתעכל בקלות רבה יותר. תהנו מהארוחה! שבו, אכלו, תהנו מהאוכל. אם שבעתם לפני שסיימתם את המנה אין הכרח לסיים אותה ותוכלו להשאיר את מה שלא אכלתם ולסיים יותר מאוחר או להתאים את הכמויות בהתאם לארוחות הבאות.

טיפ שלישי- הקפידו על תזונה מאוזנת ובריאה:

כמו שיש חשיבות מתי אוכלים ובאיזו מהירות אוכלים, יש חשיבות רבה מאוד למה אוכלים, בעיקר בגיל השלישי. בגילאים מבוגרים יותר מערכת העיכול מתפקדת פחות טוב ולאט יותר ולכן חשוב להקפיד על תזונה מותאמת מבחינת וויטמינים, מינראלים, סוגי מזון שניתנים לעיכול בקלות ומאכלים שלא גורמים לנו לתופעות של נפיחות גזים או עצירות.

טיפ רביעי- ליטול תוספי תזונה ומוצרים שמקלים על תהליך העיכול:

אם הגעתם לגיל השלישי אז כבר ברור לכם שאוכל לא מכסה את כל הצרכים התזונתיים שלכם ואת החוסרים של ויטמינים ומינרלים יש ליטול בתוספי תזונה. פרוביוטיקה, בנפייבר, מגה גלופלקס, מולטי ויטמינים- כל אלה יעזרו לכם לשמור על רמת הוויטמינים והמינרלים הנחוצה בגוף ועל תהליך עיכול תקין ללא הפרעות או אי נוחות. חשוב לבצע בדיקות שגרתיות ותקופתיות לצורך בדיקת חוסרים והשלמתם בהתאם. כמו כן אין ליטול תוספי תזונה או מוצר להקלה על פעילות מערכת העיכול ללא היוועצות עם איש מקצוע או עם הרופא המטפל.

טיפ חמישי- לשים לב כמה סיבים תזונתיים אתם צורכים:

חשוב מאוד לצרוך מזונות כמה שיותר טבעיים ובצורתם הטבעית שיש להם סיבים תזונתיים ולא מוסיפים להם סיבים תזונתיים.  עם זאת חשוב מאוד לא לצרוך יותר מדי סיבים תזונתיים שכן גוף האדם לא מעכל אותם בקלות וכמות גדולה מדי תגרום לנפיחות וגזים. הקפידו על צריכה מאוזנת בכמות הנכונה של סיבים תזונתיים ממזונות טבעיים בארוחות שלכם.

טיפ שישי -הקפידו על אימון גופני קבוע:

נכון, זה לא קשור ישירות לתזונה אך אימון דופני קבוע והתעמלות קבועה בהחלט משפיעים לטובה על מערכת העיכול. התעמלות מפעילה את השרירים ובכך מסייעת לתנועה של המעיים ומזרזת את תהליך העיכול. כמות היציאות גדלה והפעילות עושה טוב גם לנפש ואין ספק שזה משפיע על הגוף להיות בריא וחזק יותר.

טיפ שביעי- שתו מים ועוד מים!

מים הם השתייה החשובה ביותר והדבר הטוב ביותר שאתם יכולים להכניס לגוף שלכם- בכל גיל. במידה ומדובר באדם בריא ומערכת העיכול שלו תקינה- אין סיבה לבצע הפרדה בין שתייה של מים לבין אכילה ורצוי לשלב את השתיה של המים בארוחה עצמה בכדי שיהיו בה נוזלים וכמובן בין הארוחות.

שבעת הטיפים הללו יסייעו לכם רבות לשמור על פעילות תקינה של מערכת העיכול ולמנוע מצבים של גזים, נפיחות, עצירות או הרגשה כללית של אי נעימות בבטן. מדובר בשבעה טיפים קלים ליישום שכל אדם יכול להטמיע בלוח הזמנים היומי שלו בעצמו או בעזרת מטפלת במידת הצורך. הקפדה על שבעת הטיפים האלה תשפר באופן משמעותי את התפקוד של מערכת העיכול שלכם בצורה מהירה ותסייע לכם להרגיש טוב יותר. 

מומלץ לעיין בתווית ובעלון המצורפים למוצר לפני השימוש. המידע לעיל אינו מהווה תחליף להיוועצות עם הרופא המטפל. מוצר זה הינו תוסף תזונה ואינו בעל התוויה רפואית – אינו משמש כתרופה או כסגולת ריפוי. בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא המטפל. להרחיק מהישג ידם של ילדים. נשים בהריון, נשים מניקות, אנשים הנוטלים תרופות מרשם, אנשים הסובלים מרגישות, וילדים- יש להיוועץ ברופא לפני השימוש.



מוצרים קשורים

aaa