שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

דיאטה לפי גיל

פעם אמרו שגיל 40 הוא ה- 30 החדש, היום אומרים את זה על בני 50. אם בעבר מבוגרים בני 50 ומעלה נחשבו לזקני השבט, לקשישים שנעזרים במקל הליכה ומבלים את רב היום בבית מול מסך הטלויזיה הרי שכיום הם נהנים מהחיים יותר מתמיד.

מבוגרים בני 50 ומעלה מטיילים בעולם, רוקדים, שוחים, עוסקים בפעילויות חברתיות ונהנים מכל מה שיש לעולם להציע להם. מה עשה את השינוי? מה הפך את בני ה -50 של פעם לצעירים של היום? התשובה היא פשוטה – תזונה נכונה המשלבת בתוכה פעילות גופנית.

השפעת התזונה על גוף האדם

לכולם ברור וידוע כי קיים קשר הדוק בין תזונה לבריאותו של אדם. ככל שאוכלים בריא יותר, כך טוב יותר. אבל איך יודעים איך לאכול בריא יותר? רב האנשים מניחים כי אם הם יאכלו פירות וירקות, בשר ודגים הגוף שלהם יקבל את כל מה שהוא צריך. חלקם אף מוסיפים לתפריט היומי גם ויטמינים ותוספי תזונה שקנו ללא מרשם בבית המרקחת או באחת מחנויות הפארם.

למעשה, נטילת תוספי תזונה כאלה ללא ייעוץ רפואי מרופא מטפל או מדיאטנית עלולה להיות מסוכנת. בדיקות דם יראו בדיוק מהם החוסרים שיש בגוף ומהם המזונות מהם צריך להרבות או להמעיט בצריכה. במקרים מסוימים כלל אין צורך בתוסף תזונה המכיל מגוון רחב של ויטמינים ומינרלים בטבליה אחת וכל מה שצריך הוא צריכה מוגברת של אחד מהם.

אך מלבד רמות הויטמינים והמינרלים חשוב גם לדעת מהן רמות החלבון בגוף ורמות הסידן בגוף.

החלבון והסידן הם מרכיבים מרכזיים בתזונת בני 50 ומעלה וחוסר בהם עלולים לגרום לשברים, חוסר יציבות ואף חולשה תמידית. על מנת להעצים את התפריט היומי עבור אותם מבוגרים הסובלים מחוסר בחלבון וסידן נוהגים לתת תוספי תזונה ייעודים כגון אנשור פנימה אשר עוזר לחיזוק השרירים, אנשור בטעמים שונים (אנשור שוקולד, אנשור בטעם וניל, אנשור תות ועוד) או מסמיך הורמל.

חשיבות המעקב אחרי ירידה מבוקרת במשקל

ירידה מבוקרת במשקל היא דבר חשוב בכל גיל. ירידה מהירה הבאה לידי ביטוי בהשקלת משקל גוף קב בטווח זמן קצר,איננה בריאה ואף מהווה סכנת ממשית להמשך תפקוד תקין.

הירידה המהירה במשקל עלולה לגרום לירידת במסת השריר ולפגיעה נוספת ברקמות הגוף השונות המובילות להתפתחות מחלות חמורות כגון סרקופניה ואוסטאופורוזיס. בנוסף, עלולים להופיע סימנים של  הזדקנות מהירה יותר של העור (יופיעו יותר קמטים), תחול ירידה בזיכרון, בשליפה ויכולת הריכוז.

ככל שאנחנו מזדקנים כך הירידה במשקל נעשית באופן טבעי ובהתאם הגוף הופך להיות חלש יותר ואיטי יותר. לכן חשוב לפנות להתייעצות עם רופא מטפל או דיאטנית בכדי לשלב תזונה שלא רק תומכת באורח חיים בריא אלא אף מחזקת את הגוף מבפנים ומונעת התדרדרות במצב הבריאותי.

טיפול בירידה במשקל ומניעתה

כשם שמדי תקופה אתם משתמשים במד סוכר על מנת לבדוק את רמות הסוכר או משתמשים במד סטורציה בכדי למדוד את רמות החמצן בדם, כך עליכם להקפיד למדוד את המשקל שלכם או של בני המשפחה שלכם שנכנסים אל העשור השישי לחייהם.

ככל שיהיה מעקב טוב יותר אחר המשקל, כך תוכלו לזהות טוב יותר בעיות רפואיות כשהן בשלב ההתפתחות הראשוני ולהימנע מטיפול תרופתי קבוע.

אחת מהדרכים לטפל בירידה במשקל היא על ידי צריכת תוספי תזונה, אותם הזכרנו קודם אנשור או מסמיך הורמל (את שניהם ניתן לרכוש עם מרשם בלבד).

אנשור הוא משקה בטעמים שונים הניתן לשתות כחלק מארוחה או כארוחת ביניים. בקבוק אחד של אנשור מכיל בתוכו את הרמה היומית הנדרשת לתפקוד תקין, כמות שבתפריט רגיל ומאוזן ללא תוספים מאוד קשה להגיע אליה.

מסמיך הורמל הוא למעשה אבקה אשר מפזרים על אוכל רך ומשקאות והיא הופכת אותם לסמיכים יותר. מסמיך הורמל מיועד לאנשי בני הגיל השלישי ולאחרים המתקשים בבליעת נוזלים מחשש לחנק או שיעול, אך אינו מותר לשימוש לילדים מתחת לגיל 3.

בניגוד לאנשור את מסמיך הורמל לא ניתן לצרוך בנפרד מן האוכל.

סיכום

דיאטה בכל גיל הינה דבר טוב ורצוי כל עוד היא משלב בין תזונה נכונה והתעמלות ונעשית תחת פיקוח ומעקב רפואי. במקרים רבים אנשים בני 50 ומעלה מאמינים כי אם הם אוכלים בריא ומתעמלים, אזי גם הגוף שלהם בריא. אך למעשה ללא בדיקות דם לא ניתן לדעת מה מתחולל בתוך הגוף.

במקרים רבים מגלים בבדיקות הדם כי המצב פחות טוב ממה שנראה לעין והרופא המטפל או הדיאטנית לרב ממליצים להוסיף תוסף תזונה כגון אנשור או מסמיך הורמל אשר עוזרים לגוף לקבל את כל אבות המזון שהוא צריך ביום אחד.

על מנת לדעת איזה תוסף תזונה מתאים לדיאטה שלכם, מומלץ לפנות את ייעוץ רפואי.  



מוצרים קשורים

aaa