שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

דרכים נפוצות לגלות מחסור בויטמינים

מערכות הגוף זקוקות לכל שבעת הויטמינים על מנת שיוכלו לתפקד בצורה תקינה ובריאה לאורך זמן. רובנו שמענו על ויטמין C ווטימין D, אך למעשה משפחת הויטמינים גדולה הרבה יותר והיא כוללת גם את  ויטמין A, ויטמין B (קיימים 9 סוגים של ויטמין זה), ויטמין E, ויטמין H וויטמין K.

לגוף אין את היכולת לייצר את הויטמינים האלה בצורה עצמאית, הוא סופג אותם מהסביבה החיצונית על ידי אכילת פירות, ירקות וחשיפה לשמש. כאשר לא אוכלים מספיק אוכל טבעי ולא נחשפים מספיק לשמש, עלול להיווצר מחסור בויטמינים.

איך נוצר מחסור בויטמינים?

רובנו מקפידים לאכול פירות וירקות לפחות פעם אחת ביום ולשהות בשמש כמה דקות. אנחנו גם מאמינים שאם ננהג כך בעקביות רמות הויטמינים בגוף שלנו הן תקינות. אך למעשה, רבים מאיתנו סובלים ממחסור בויטמינים.

המחסור בויטמינים נוצר כאשר אוכלים מעט מדי פירות וירקות טריים וטבעיים ומעדיפים לאכול ולשתות מזון מעובד ומתועש – נסו לחשוב רגע, מתי בפעם האחרונה אכלתם סלט טרי המכיל לפחות 5 ירקות בצבעים שונים?

עם השנים האכילה שלנו הפכה להיות יותר מבוססת על אוכל מעובד ותעשייתי המכיל כמות נמוכה של ויטמינים. כלומר, ככל שאנחנו ממעטים לאכול אוכל טרי ומגוון, כך אנחנו יוצרים בגוף מחסור של וויטמנים ואף מגדילים אותו.

כך שלאורך תקופה ממושכת של אכילה לא בריאה, הגוף לא יקבל את הויטמנים להם הוא זקוק והמחסור בויטמינים רק יגדל ויגדל. להשלים את המחסור הופך להיות יותר ויותר קשה ולשם כך יש להיעזר בייעוץ רפואי מקצועי של רופאה או בדיאטנית.  

איך מגלים מחסור בויטמינים?

אנחנו אוכלים פירות וירקות ומאמינים שאנחנו נותנים לגוף את כל מה שהוא צריך. אך בפועל אנחנו לא מצליחים למלא את מאגרי הויטמינים החסרים. וכשיש מחסור גדול מאוד בויטמינים, מחסור העלול לפגוע בתפקוד התקין של הגוף, מתחילים להופיע סימני אזהרה ומתחילות להידלק כל מיני נורות אדומות האומרות לנו, בידקו את עצמכם.  

סימני האזהרה הנפוצים ביותר הם השינויים העוברים על הגוף הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית.

הדרך הטובה ביותר לגלות מהן רמות הויטמינים שיש לכם בגוף היא כמובן לעשות בדיקות דם. אך לפני שרצים אל הרופאה, אפשר להסתכל על הגוף ולבדוק האם הוא מראה לנו סימני אזהרה:

מחסור בויטמין A מחליש את המערכת החיסונית. לכן, חשוב לשים לב אם מחלות כמו דלקות עיניים, דלקות אוזניים ובעיות עור כגון פצעונים אדומים על הידיים מופיעות וחוזרות על עצמן בתדירות גבוהה.

מחסור בויטמין B בא לידי ביטוי בסדקים בזוויות הפה, בחריצים בלשון, בתחושת עייפות וחוסר מרץ ונטייה לשינויים במצבי רוח.

מחסור בויטמין C גורם לדימומים בחניכיים ובאף ואף עלול להוביל להופעת מחלת הצפדינה. בנוסף, מחסור בויטמין זה מאט את ייצור הקולגן בגוף וגורם לנשירת שיער והופעת כתמים על העור.

מחסור בויטמין D בא לידי ביטוי בהשמנת יתר, דימומים בחלל הפה, עייפות ודיכאון. אצל בני הגיל השלישי נקשר מחסור בויטמין זה בבעיות שמיעה, כך שאם שמתם לב שאתם או בן משפחה אחר מתלונן על כך שהוא לא שומע טוב, מומלץ לבדוק את רמות הויטמין בדם. 

מחסור בויטמין E ניתן לראות בכפות הידיים קילופים ואדמומיות של העור.

מחסור בויטמין H גורם להיחלשות השרירים ולבעיות ראייה. במקרים מסוימים ולאורך זמן מחסור בויטמין זה עלול לגרום לבעיות בריאותיות בכבד ובכליות.

מחסור בויטמין K בא לידי ביטוי בפצעים שמדדמים הרבה ואינם מגלידים במהירות ובעצמות הנשברות בקלות. במקרים מסוימים המחסור בויטמין הזה גורם גם למחלות לב וכאבים במפרקים השונים.

פתרונות מומלצים עבור מחסור בויטמינים

קיים סיכוי גדול שגם לכם יש מחסור בויטמינים. אז קודם כל אפשר להירגע ולומר שמדובר בבעיה מאוד נפוצה, לא רק בישראל אלא בעולם כולו. ונשמח להרגיע יותר ולומר שמדובר בבעיה שניתן לפתור ואפילו די בקלות.

הפתרון הטוב ביותר הוא לעשות שינויים והתאמות בתפריט היומי לאחר התייעצות עם רופאה או דיאטנית.

לרב הן ימליצו על הפחתת הצריכה של מזונות מעובדים ומתועשים והוספת תוספי תזונה כגון מולטי ויטמין, אנשור או נוטרן - משקאות במגוון טעמים המכילים את הכמות היומית המומלצת לצריכה של ויטמינים ומינרלים הדרושים לאדם מבוגר.

מומלץ לעיין בתווית ובעלון המצורפים למוצר לפני השימוש. המידע לעיל אינו מהווה תחליף להיוועצות עם הרופא המטפל. מוצר זה הינו תוסף תזונה ואינו בעל התוויה רפואית – אינו משמש כתרופה או כסגולת ריפוי. בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא המטפל. להרחיק מהישג ידם של ילדים. נשים בהריון, נשים מניקות, אנשים הנוטלים תרופות מרשם, אנשים הסובלים מרגישות, וילדים- יש להיוועץ ברופא לפני השימוש



מוצרים קשורים

aaa