שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

סוגי הליכונים למבוגרים שמתאימים למטרות שונות

הליכה, יציבה, קימה וישיבה נראות מובנות מאליהן רוב החיים אולם יש גיל שבו מתחילים להתקשות בכך וזה דורש לחשוב על תמיכה ועזר. זה לא קורה רק לקשישים אלא לפעמים לפני כן, כאשר נזקים מסוימים לבריאות עלולים לפגוע בברכיים ובמפרקים ולכן נזקקים לתמיכה עוד לפני הגיל השלישי. החל מגיל מסוים רצוי מאוד להתחיל לחשוב על עזרי הליכה למבוגרים, משום שהתוצאות של אי יציבות או מעידה בגיל כזה עלולות להיות בלתי הפיכות במקרה הגרוע או מהסוג שנדרש להן שיקום והחלמה ממושכים מאוד. מלבד מקלות הליכה שמסייעים בעמידה יציבה ובתמיכה בהליכה ובטיפוס על מדרגות, אנחנו מוצאים מגוון גדול של הליכונים למבוגרים, שפותחו עם השנים לפי הצרכים שלהם.

סוגי הליכונים למבוגרים

הליכונים למבוגרים מתחלקים לכמה קטגוריות ובמקרים מסוימים אפשר לשלב ביניהם לפי מידת העצמאות של המבוגר והדרישות שלו. יש מבוגרים שלא זקוקים לעזרה בבית אבל מרגישים ביטחון רב יותר עם הליכון בחוץ, ויש כאלה שנזקקים להליכונים גם בבית כדי להבטיח שיגיעו בצורה בטוחה ליעדם וגם יעמדו בצורה יציבה מבלי לחשוש ממעידות ומנפילות. יש הליכונים שיש להם גלגלים ומושב כדי לאפשר תנועה מהירה ויש הליכונים סטטיים למי שיכול להניע אותם בעצמו והוא זקוק ליציבות כזאת. רמת המסוגלות של המבוגר לצעוד בבטחה היא זאת שקובעת איזה הליכון לבחור לו, יחד עם הצפי לכך שהוא עלול להזדקק להליכון משודרג עם השנים. בדרך כלל ההליכונים מיוצרים מחומרים קלים אך חזקים מאוד, כדי להתחשב ביכולתם של קשישים ומוגבלים להניע אותם מבלי להתאמץ יותר מדי ולאבד את שיווי המשקל.

איך לבחור הליכונים למבוגרים שמתאימים לבית?

הליכונים מתאימים לפי מידות האדם שזקוק לכך, וחלקם משודרגים באמצעות מנגנוני הברגה או מנגנונים פניאומטיים, בהתאם לצורך של המבוגר בתמיכה בהליכה. אם אינכם בטוחים בסוג ההליכון שמתאים למבוגר עם קושי קל יחסית, שרק מתחיל להזדקק לעזר הליכה ותמיכה, מומלץ לבחור מקל הליכה עם בסיס רחב יחסית, גם כדי לתת לו את התחושה שהוא עדיין עצמאי אבל בעיר כדי להרגיל אותו לשימוש נכון בהליכון בעתיד. לאנשים שזקוקים לתמיכה בבית בפעילות יומית אפשר לבחור הליכון מהסוג שמאפשר לו לקום ולשבת תוך כדי הישענות ותמיכה, בעל רגליים יציבות. ככל שהנזקק להליכון יותר עצמאי אפשר לשקול גם הליכונים מתקפלים שאפשר לנייד ממקום למקום והם מגבירים את תחושת העצמאות שלו בכל מקום. זה תלוי, כמובן, בכך שיש מספיק מקום לאחסון גם בבית וגם ברכב שמסיע אותו.

הליכונים שמתאימים לניידות מחוץ לבית

מבוגרים עצמאים או כאלה שרוצים להתנייד מחוץ לבית בצורה בטוחה יכולים לבחור מהיצע גדול של הליכונים מתניידים שמתאימים לבעלי קושי זמני בתפקוד או לקושי קבוע שמחייב היצמדות להליכון. הליכונים למבוגרים עם גלגלים, עם או בלי מושב למנוחה ולעצירת ביניים, הם הליכונים פופולריים מאוד שמאפשרים לאנשים עם מוגבלויות תנועה וניידות להשתלב שוב במרחב הציבורי והם מתאימים גם למי שזקוק לנגישות מיטבית גם בתוך הבית. אין ספק שהם עוזרים מאוד להתנייד ללא הזדקקות לעזרה נוספת ולכן הם מבוקשים מאוד על ידי מי שרוצה איכות חיים גם כבעל מוגבלות תנועה.



aaa