שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

איך יודעים שבא אביב? האלרגיה חוזרת!

התעטשויות ללא הפסקה, עיניים מגורות ואדומות, גירודים בחלקים שונים של הגוף, פריחה שהולכת וחוזרת עבור אנשים מסוימים אלה הם סימני האביב ולאו דווקא חג פסח.

מדי יום חודרים אל הגוף שלנו מספר רב של גורמים סביבתיים. הם יכולים להיכנס אל הגוף בנגיעה, בנשימה ואפילו באכילה. כאשר הגוף מזהה כי נכנס אליו גורם זר הוא מתחיל להפריש חומר הנקרא היסטמין. כאשר היסטמין מופרש בגוף בכמויות גדולות נוצרת תגובה אלרגית הבאה לידי ביטוי בצורות שונות לעיתים אף בצורה יציאות רכות ומרובות, הקאות, סינוניטיס ועוד.

כ- 20% מהאוכלוסיה סובלים ממחלות נשימתיות על רקע של אלרגיה, כאשר אצל כל אחד מהם יכולה להתפתח האלרגיה בכל גיל. לרב, מופיעה האלרגיה בגיל ההתבגרות והיא נמשכת עד שנות ה- 50 בערך.

קיימות אלרגיות עונתיות או אלגיות נמשכות המתפרשות על פני כל ימות השנה, אך ללא קשר למשך האלרגיה חשוב לדעת כי היא עלולה לפגוע באיברי הנשימה (סינוסים, לוע, ריאות), בדרכי העיכול (מעיים) , במערכת הדם (לב וורידים). עד כמה שנשמע שהאלרגיה היא "משהו קטן שיחלוף מעצמו תוך כמה ימים", למעשה מדובר במצב בריאותי שעלול לגרום נזק לאיברים רבים בגוף.

אלרגיות האביב – מכה שלא כתובה בתורה

עבור אותם אנשים הסובלים מאלרגיות עונתיות, התסמינים הם מכה שלא כתובה בתורה ובכל שנה הם צריכים לחיות עם הקושי.

כיום ניתן לזהות שתי אלרגיות עיקריות המכונות אלרגיות אביב הנפוצות בעיקר בין חודש פברואר לחודש אוקטובר. אנחנו כמובן מתכוונים לקדחת השחת ודלקת הלחמית. מקורן של האלרגיות האלה הוא בפרחים ובעצים אשר האבקנים שלהם מתפזרים עם הרוח לכל עבר וחודרים אל דרכי הנשימה.

בין גורמי האלרגיות האלה תוכלו למצוא פרחי בר, מדשאות ועצים מסוגים שונים ביניהם זית, פקאן וברוש.

קדחת השחת היא האלרגיה הרב עונתית ולרב היא באה לידי ביטוי בנזלת מתמשכת. היא משפיעה על דרכי הנשימה העליוניות ועל העיניים. במהלך הלילה היא מקשה על השינה וגורמת לפגיעה בתפקוד במהלך היום.

לעומתה, דלקת הלחמית משפיעה על העיניים בלבד. לרב באה הדלקת לידי ביטוי באמצעות תחושת צריבה בעיניים מלווה בהפרשות הדומות לנזלת (הפרשה צמיגית בצבע ירוק או צהוב).

טיפול נפוץ באלרגיות אביב

בעבר היה ידוע כי לשים על העין תיון חמים או צמר גפן טבול בתה על מנת לנקות את העין מכל הפרשה שהיא, אך עברו הימים של תרופות הסבתא וכיום ניתן למצוא מספר טיפולים נפוצים הזמינים בכל בית מרקחת או פארם.

היות והגוף מפריש היסטמין המעורר את האלרגיות, קיימות תרופות אנטי היסטמיניות רבות המדכאות את ההפרשה של חומר זה. המטרה כמובן היא למנוע את התפרצות האלרגיה או למזער את השפעתה על הגוף.

ניתן למצוא תרופות לאלרגיה ללא מרשם כגון סירופ היסטזין (מתאים לילדים החל מגיל שנתיים) או קפסולות זילרג'י (המתאימות לילדים מגיל שש ומעלה). כמובן, שיש לבדוק את העלון לשימוש הצרכן לפני השימוש ולוודא שהמינון תואם גיל ומשקל.

לרב, כשעה לאחר נטילת התרופות כבר תוכלו לראות הקלה בסימני האלרגיה.

במקרים בהם האלרגיה מחמירה ונראה שאין הקלה על התסמינים, ניתן להשתמש במשאפים או במכשיר אינהלציה על מנת לדחוס תרופה באמצעות שאיפת חמצן אל מערכת הנשימה. התרופה כמובן ניתן על ידי מרשם של הרופא המטפל והיא דורשת נשימה באמצעות מסיכה המורכבת על פניו של החולה.

לרב, ילדים מתקשים עם טיפול במכשיר אינהלציה מפני שהמסיכה לא נוחה להם או שהם פשוט מפחדים. אך לאחר פעם או פעמיים שהם השתמשו במסכה הם מתרגלים והטיפול הופך להיות קל יותר.

טיפול במכשיר אינהלציה הוא טיפול ארוך הנמשך לרב עד עשרה ימים, במהלכם יש צורך לקחת את התרופה בין פעמיים לשלוש פעמים ביום בהתאם להוראות הרופא המטפל.

לסיכום

חילופי העונות יכולים להיות תקופה נפלאה של התחדשות ופריחה, אך עבור 20% מהאוכלוסיה תקופה זו מהווה גם תקופה של אי נוחות וקשיים בנשימה. אלרגיות עונתיות, המכונות גם אלרגיות אביב, נגרמות בעקבות אבקני פרחים ועצים עלולות לגרום הן לילדים והן למבוגרים לבעיות עור ונשימה מורכבות.

מומלץ לטפל באלרגיות אביב באמצעות מכשיר אינהלציה (לאחר היוועצות עם רופא) או בעזרת תרופות אנטי היסטמין כגון זילרג'י או סירופ היסטזין.



מוצרים קשורים

aaa