שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

עונת השפעת כבר כאן – תוספי תזונה וויטמינים לחיזוק הגוף

טישו מפוזר בכל מקום, כוס תה ובקבוק חם ליד המיטה הם סממן מובהק לכך שעונת החורף נמצאת בעיצומה ואיתה גם עונת ההצטננות והשפעת. בתקופות כאלה, כשכל מה שאנחנו רוצים הוא לשכב ולנוח בשקט במיטה, מומלץ לחזק את הגוף ולעזור לו להתגבר מהר יותר על הוירוסים, הנגיפים ושאר המחלות שהפילו אותנו למשכב.

איך נדע איך לחזק את הגוף? התשובה פשוטה ונחלקת לשלושה חלקים:

1. חיזוק הגוף על ידי פעילות גופנית קבועה

2. חיזוק הגוף על ידי שמירה על תפריט בריא ומאוזן

3. חיזוק הגוף על ידי נטילת וויטמינים ותוספי תזונה כמובן שחשוב ליישם את שלושת הסעיפים שציינו רק לאחר שנעשתה התייעצות עם גורם רפואי מוסמך. יחד עם זאת, נרצה דווקא להתמקד בסעיף השלישי ולספר לכם יותר על

4 וויטמינים ותוספי תזונה המחזקים את הגוף ואת המערכת החיסונית לאורך כל השנה ולאו דווקא רק בחורף.

ויטמין C

תפוזים, קלמטינות, עגבניות, ברוקולי ואפילו תותים הם רק חלק מהפירות והירקות המכילים ויטמין C. ויטמין זה משמעותי לגוף בעת הצטננות היות והוא מקל על תסמיני המחלה. אך לאורך כל ימות השנה ויטמין זה נחוץ בכדי לייצר את חלבון הקולגן, התורם ליצירת רקמות ועצמות יציבות, ושומר על נימי הדם והשיניים. במידה וכחלק מהתפריט היומי שלכם אתם לא אוכלים פירות וירקות בצורה סדירה, מומלץ שתצטרכו ויטמין C כתוסף תזונה באופן קבוע על מנת להשלים את החוסרים שבגוף.

אבץ

האבץ הוא מינרל חיוני המסייע בטיפול במחלות כרוניות ובהקלת על תסמיני השפעת והצינון. האבץ תורם רבות למלחמה בוירוסים ובחיידקים והוא תורם לפעילותה התקינה של המערכת החיסונית בגוף.

את האבץ ניתן למצוא בכמויות קטנות במגוון מזונות כגון מזונות שירים בחלבונים (בשר רזה ומאכלי ים), לחם מחיטה מלאה, קטניות מיובשות ודגנים. כל עוד תאכלו בצורה מאוזנת, לא יהיה לכם מחסור באבץ, אך חשוב להפקיד על צריכה שלו באופן קבוע שכן ספיגה לקויה שלו או מחסור בו עלולות להוביל לבעיות במעיים, בעיות ראייה, בעיות אקנה אצל אנשים מבוגרים ועוד.

ויטמין 12B

לויטמין זה יש תפקיד מכריע בגוף האדם שכן הוא לוקח חלק משמעותי בייצור תאי הדם האדומים, בייצור הDNA- ובשמירה על תפקודה התקין של מערכת העצבים. כאשר נוצר בגוף חוסר בויטמין הזה קשה לגוף להעביר חמצן אל איבריו השונים ולאורך זמן עלולות להתעורר בעיות בריאותיות הנובעות מבעיות ממערכת העצבים, מערכת כלי הדם, המערכת הקוגנטיבית ועוד.

לרב צריכת ויטמין זה מגיעה באופן טבעי מצריכת מאכלים הכוללים בשר על סוגיו השונים (בשר אדום, דגים, עוף), חלב וביצים. במידה ואתם לא צורכים מאכלים אלה באופן קבוע תוכלו לצרוך ויטמין 12B על ידי אכילת מזונות צמחוניים כגון פטריות, פולי סויה, טופו או טמפה ,(témpé) אך אם גם מזונות אלה לא לטעמכם, הפתרון עבורכם יהיה תוסף תזונה של ויטמין 12B.

כורכומין

הכורכומין הוא מרכיב פעיל הנמצא בתבלין הכורכום והוא מוכר וידוע בהשפעתו כמפחית דלקות ומחלות וביניהן גם מחלת השפעת ובתסמיניה: שיעול, גודש ליחתי, כאבי גרון וצינון קל. יחד עם זאת חשוב לדעת כי צריכת כמויות גדולות של תוסף תזונה זה עלולות לגרום לבחילה ולבעיות עיכול. בנוסף, צריכת תוסף זה אינה מומלצת לאנשים הסובלים ממחלות כיס מרה היות והתוסף עלול להחמיר את מצבם הבריאותי.

המלצות נוספות למניעת הידבקות

מלבד שמירה על תזונה נכונה ונטילת תוספי תזונה, מומלץ כמובן לנקוט בעוד מספר צעדי בטיחות שירחיקו מכם את החיידקים ואת הוירוסים:

1. הקפידו על שטיפת ידיים בתדירות גבוהה תחת מים פושרים ואל תוותרו על השימוש בסבון. תוכלו גם להשתמש בתכשיר חיטוי המכיל אלכוהול.

2. השתעלו או התעטשו אל תוך המרפק ולא אל כפות הידיים.

3. האזינו למוזיקה מרגיעה – מחקרים מראים כי האזנה למוזיקה מרגיעה למשך 30 דקות בכל יום מחזקת את המערכת החיסונית.

4. התרחקו מאנשים בעלי תסמינים המעידים על שפעת כגון שיעול, חום, נזלת וכדומה. אז אם נדבקתם, זה הזמן להוסיף לתפריט שלכם יותר פירות וירקות ו/או תוספי תזונה, לשתות יותר מים ולהרבות במנוחה. מומלץ כמובן גם להמעיט במפגשים עם בני משפחה וחברים על מנת שהמחלה לא תדבק בהם גם כן.

מומלץ לעיין בתווית ובעלון המצורפים למוצר לפני השימוש. המידע לעיל אינו מהווה תחליף להיוועצות עם הרופא המטפל. מוצר זה הינו תוסף תזונה ואינו בעל התוויה רפואית – אינו משמש כתרופה או כסגולת ריפוי. בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא המטפל. להרחיק מהישג ידם של ילדים. נשים בהריון, נשים מניקות, אנשים הנוטלים תרופות מרשם, אנשים הסובלים מרגישות, וילדים- יש להיוועץ ברופא לפני השימוש.



מוצרים קשורים

aaa