שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

כסא למקלחת – כי הגיע הזמן לחשוב על בטיחות ונוחות בבית

לא כל מי שנזקק לציוד עזר מודה בכך ולפעמים לוקח זמן עד שהאנשים שנזקקים הכי הרבה לעזרי ניידות שונים מתחילים להשתמש בהם וליהנות מהיתרונות שלהם. זה קורה בעיקר למבוגרים שמוצאים את עצמם מוגבלים בתנועה ומתקשים להתרגל לרעיון שזה לא ישתפר עם הזמן, אלא יחייב אותם לערוך התאמות שונות בסגנון החיים שלהם כדי לשמור על בטיחותם ובריאותם. החיים בבית והפעילות שלהם מחוץ לבית מחייבים לא פעם הוספת מתקנים וציוד שלא היו מוכרים להם קודם ולפעמים זה משנה את השגרה שלהם. כך גם עם כיסא למקלחת שמגיע בשלב שבו הרבה יותר בטוח ונוח להתקלח בישיבה ולא בעמידה, מבלי להיות מובך מכך. בשוק קיימים כמה סוגים כאלה שמתאימים לרמות שונות של תפקוד

מי זקוק לכסא למקלחת ולמה?

כיסא למקלחת יכול להיות גם מושב או כיסא לאמבטיה, והוא חיוני לכל מי שרוצה להמשיך לתפקד בשגרה מבלי להיפצע בגלל מוגבלות תנועה. כיסא כזה יכול לעזור לאנשים רבים להתקלח בדיוק כמו שנהגו בעבר אולם מבלי לסכן את עצמם במקלחת בגלל חוסר יציבות ובגלל חוסר שליטה בתנועתם כך שהוא עזר ניידות חיוני להם, במיוחד אם הם נעזרים גם במטפל סיעודי שכך קל לו יותר לטפל בו ולרחוץ אותו. הכיסא מוצב במקלחת למי שיכול להתקלח לבד ולדאוג לעצמו ולהניח אותו באמבטיה, או מושב מיוחד לרוחבה. הסוגים השונים מתאימים לרמות תפקוד שונות וכולם חייבים להצטיין ביציבות ובעמידות גדולה כדי לשאת גם משקל גדול ולאפשר נוחות פעולה בכל מצב. כל הכיסאות הייעודיים חייבים להיות מיוצרים מחומרים שעמידים למים, לחות וחומרי ניקוי כך שהם עשויים מפלסטיק חזק או מסגסוגות נירוסטה ומתכת שאינן מחלידות.

כיסא למקלחת שהוא כיסא גלגלים

אחד הכיסאות הנפוצים לשימוש שמצויים גם בבתי חולים הוא כיסא למקלחת שהוא גם כיסא גלגלים. כיסא זה מתוכנן כך שישמש לכמה פונקציות, כולל רחצה ועשיית צרכים. זה מצוין לאנשים שאינם ניידים וזקוקים לטיפול סיעודי צמוד, כך שאם הם מרותקים למיטה אפשר להסיע אותם מהמיטה למקלחת וחזרה. כיסאות כאלה חייבים להיות איכותיים גם בגלל החשיפה למים וללחות וגם נוחים לרחצה ולניקוי. חלק מהכיסאות מכילים גם פתח מיוחד לאסלה כך שהם שימושיים במקלחת גם לעשיית צרכים וגם לפינויים, וגם לניקיון מלא מבלי להקים את המטופל ומבלי שהמים יצטברו בכיסא סביבו. כיסאות אלה מתאימים גם לנכים שרוצים לטפל בעצמם בלי מטפל ולכן מאפשרים ניידות וחופש פעולה רב.

מה חשוב לדעת על כיסאות לרחצה במקלחת?

בין הכיסאות לרחצה שהם ללא גלגלים אפשר למצוא מגוון של דגמים, עם או בלי משענות, שרפרפים למיניהם וכיסאות טלסקופיים. כיסאות אלה מיועדים למי שמחפש יציבות והם מאפשרים להתאים את הגובה של הרגליים, להתאים משענות ידיים או משענת גב לפי הצורך, או גם להוריד אותן כדי לאפשר חופש פעולה מלא וגמישות. כיסאות אלה מיוצרים ממתכת אל חלד ומצוידים ברגליות נצמדות שמחזקות את היציבות ומאפשרות תנועה טובה יותר. גם להם אפשר להתאים ידיות פריקות על מנת לאפשר למטופל להשתמש בהן כדי לייצב את עצמו, לקום או להיתמך במהלך הרחצה. חשוב למצוא כיסא שנוח לכם לשבת בו, שהוא מכיל אתכם בצורה מלאה מבלי שתגלשו ממנו ומבלי שתטו ממנו לצדדים, קדימה או לאחור. כיסא למקלחת טוב נחשב לכזה שאפשר גם לכוונן את גובה הרגליים לנוחותכם, כדי שיהיה קל יותר לקום ממנו או לשבת בו מבלי להתאמץ יותר מדי. שאלת המשקל חשובה משום שמצד אחד הכיסא צריך להיות חזק ויציב מספיק כדי לא להתהפך, במיוחד על רצפה חלק, ומצד שני גם מספיק קל שתוכלו להזיז אותו.



aaa