שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

רהיטים לבית בגיל השלישי

בגיל השלישי חלים הרבה שינויים חלקם נכפים עלינו וחלקם באים מאיתנו. אחד מהשינויים הנפוצים הוא שדרוג של הבית ועיצוב שלו מחדש. הילדים כבר עזבו את הבית הנכדים מגיעים מדי פעם, הצרכים והדרישות שלנו השתנו ולכן זה הזמן לבצע את השינויים הרלוונטיים בבית מבחינת פרקטיות, נוחות, בטיחות וגם לשקול הגדלה של חללים מסוימים כמו האמבטיה, הכנסה אביזרים תומכים, וסוגים שונים של ריהוט סיעודי. אספנו עבורכם טיפים חשובים בריהוט מחדש של הבית בגיל השלישי: טיפים לריהוט נכון של הבית בגיל השלישי:

1. בחרו את הרהיטים הנוחים לישיבה ממושכת -כאלה שיאפשרו לכם ישיבה בנוחות וגם לא ייצרו לחץ על איברים שונים והיווצרות של פצעי לחץ. וודאו שהכיסאות הכורסאות והספות אינן רכות מדי ומאפשרות ישיבה ממושכת, קימה נוחה וקלה באופן עצמאי.

2. הכניסו אביזרים תומכים כמו כיסא ישיבה במקלחת, מעקה תומך ולחצן מצוקה במקומות רלוונטיים, הגביהו או הנמיכו את המתגים ואת שקעי החשמל בהתאם לצרכים שלכם בחדרים השונים.

3. רכשו ארון קטן יותר ונוח יותר לבגדים שנמצאים בשימוש יום יומי עם מקומות אחסון לאביזרים שונים כולל תרופות, חיתולי לילה וכדומה. דאגו שאלה יהיו בהישג יד בהתאם לנוחות שלכם ולזמני השימוש בהם.

4. החליפו את הרהיטים הקיימים בריהוט סיעודי רלוונטי בהתאם למצב הרפואי שלכם או למצב הפיסי שצפוי לכם בשנים הקרובות. מיטה סיעודית היא דוגמא לרהיט רלוונטי ונפוץ שייתכן ותצטרכו בהקדם ולכן שקלו את האפשרות לרכוש עכשיו כבר עכשיו

5. וודאו שיש לכם כיסויים לספות ולכיסאות ולכורסאות מבד שאינו סופג כתמים ונוזלים בקלות.

6. בדקו את העמידות של השטיחים והשטיחונים שלכם ובמידת הצורך הוסיפו פריטים נוגדי החלקה בכדי שלא תיתקלו בקצה של השטיח או תחליקו על השטיחון. במקומות מועדים לנפילות כמו במטבח או בחדר הרחצה הוסיפו משטחים שונים נוגדי החלקה.

7. הגדילו פתחים ופנו כמה שיותר מקומות בדירה. במידה ותצטרכו להתנייד בעזרת הליכון למבוגרים או כיסא גלגלים עליכם לדאוג להגדיל את דלתות הדירה והמעברים בין החדרים בהתאם. כמו כן עליכם לדאוג למספיק מקום פנוי בסלון, במטבח ובחדר השינה על מנת שתוכלו להשאיר את ההליכון או את כיסא הגלגלים קרוב אליכם בהישג יד.

8. במידה ואתם שוקלים לקחת עכשיו או בעתיד הקרוב מטפל זר או מטפלת זרה חשוב שתכינו כבר עכשיו את הבית עבורם. יש לדאוג לעוד חדר מאובזר, להכין להם את כל מה שצריך בורה מתחשבת נוחה ויעילה שתוכלו לארח אותם ושהם יוכלו לדאוג לכם על הצד הטוב ביותר.

מעבר לעיצוב ולשינוי של הבית כולו שלעיתים יכול להעשות בצורה עצמאית ולעיתים ידרוש תכנון של מעצבת ושינויים של ממש כמו שבירת קירות הגדלת פתחים והחלפת חלק מהריהוט או את כולו חשוב לדאוג גם לאביזרים נלווים. אם עד כה אקססוריז לעיצוב הבית והום סטיילינג נועדו אך ורק לנראות של הבית היום אתם כבר יודעים שפרקטיות ופונקציונאליות הם שם המשחק. לכן תדאגו שכל פריט וכל מוצר שיש לכם בבית יהיה נוח ויעיל לשימוש האישי שלכם. רצוי ומומלץ לעבור על כל הפריטים והמוצרים שיש לכם בבית ולוודא שאכן זה נוח ומתאים ורלוונטי לשמור בבית. במידה ויש לכם מוצרים שאינם רלוונטיים ואפילו יכולים להפריע לכם בהתנהלות היום יומית- היפטרו מהם. זה הזמן לקרוא לילדים ולנכדים ולהתחיל לחלק את הפריטים ביניהם ולדעת שהם יגיעו לבית טוב. כמה שפחות פריטים יסייעו לכם להתנהל בבית בצורה יותר נוחה באופן עצמאי או בעזרת המטפל שלכם וגם יקטינו את הצורך לנקות.

חשוב לזכור גם שאמנם הילדים לא גרים בבית אבל הם מגיעים לביקור עם הנכדים ולכן שמרו לפחות על אזור אחד בבית מותאם עבור הילדים. אם זה חדר משחקים משלהם בכדי שהמשחקים שלהם לא יסתובבו ברחבי הבית או פינה בה הם יכולים לשבת לצייר ולשחק מבלי לעשות בלגן ולהפריע להתנהלות השוטפת של הבית. כך יהיה לכם נוח לארח מבלי שתצטרכו לאחר מכן לסדר ולארגן אחריהם והם ישמחו לבוא לבקר ולשחק אצלכם וזה הרי החלק הכי הכי חשוב!

לסיכום: כאשר רוצים לשפץ את הדירה ולהתאים את הבית לגיל השלישי, יש מגוון של רהיטים ואביזרים שכדאי להוסיף. החל מכיסא איכותי ועד למיטה שמתאימה לכל צורך – כדי ליהנות מהשנים הכי יפות בסביבה המוכרת שלנו – שווה להוסיף כמה פריטים שישדרגו את איכות החיים.



מוצרים קשורים

aaa