שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

מערכת הנשימה – הנה כמה עובדות שכדאי לכם להכיר

מערכת הנשימה היא אחת מהמערכות המדהימות ביותר בגוף האדם, היא פועלת ללא הרף ומספקת לכל איברי הגוף חמצן. הן האיבר הפנימי הכי גדול בגוף האדם ותהליך הנשימה שכולל שאיפה ונשימה של אוויר הינו תהליך מורכב שבנוי מכמה תהליכים שמתרחשים במקביל. כמה אתם באמת יודעים על מערכת הנשימה שלכם? קבלו כמה עובדות מעניינות על מערכת הנשימה:

1. העור נחשב לאיבר החיצוני הגדול ביותר בגוף האדם והריאות נחשבות לאיבר הפנימי הגדול ביותר בגוף האדם. שטח הפנים של שתי הריאות ביחד מגיע כמעט לגודל של מגרש טניס שלם!

2. שתי הריאות שלנו ביחד מכילות כשישה ליטרים של אוויר כאשר בכל נשימה אנו מכניסים אל תוך הריאות חמש מאות מיליליטרים בלבד אך בשאיפה עמוקה אנו שואפים כמות שמגיע כמעט לשלושה וחצי ליטרים. במהלך יום אחד הריאות שלנו שואפות כמיליון ליטרים של אוויר!

3. קצב הנשימה של תינוקות הוא מהיר למדי ומגיע עד לכחמישים נשיקות בדקה אחת כאשר קצב הנשימה של מבוגר הוא איתי יותר ומגיע לכעשרים נשימות בלבד בדקה אחת.

4. החמצן שאנו מכניסים לריאות אינו מתמוסס כראוי בדם ולכן מולקולת ההמוגלובין שנמצאת בכל כדורת דם אדומה בתוך הריאות היא זו שמעבירה את החצן לכל הרקמות בגוף.

5. באופן כללי תהליך הנשימה אינו תהליך רצוני והוא פועל באופן עצמוני ונשלט על ידי אזור שנמצא בגזע הנוח. עם זאת, גם לחלק בקליפת המוח יש השפעה על התהליך ולכן מתאפשר לנו כם לשאוף ולנשוף אוויר בצורה רצונית באופן חלקי.

6. בתהליך הנשימה מתמלאות הראות בתשעים אחוז כאשר עשרת האחוזים הנותרים הם הרקמה של הריאות.

7. הריאות של גברים כבדות יותר מהריאות של נשים

8. ככל שמזדקנים קשה יותר לקחת נשימות עמוקות ואנשים זקנים שואפים כמחצית מכמות האוויר שהיו שואפים כאשר היו צעירים יותר.

9. הגורם העיקרי להתפתחות של סרטן הריאות הוא עישון בין אם עישון אקטיבי או עישון פאסיבי

10. לאחר שמפסיקים לעשן, בחלוף שנה מגמילה מוחלטת קיבולת האוויר של הריאות גדל בעשרים אחוז.

11. כמאה וחמישים מיליון אנשים חולים באסתמה- קוצר נשימה בכל העולם. בישראל נפטרים מדי שנה כמאה חמישים ישראלים ממקרי אסתמה שמתחילים בתגובה אלרגית שהופכת לתהליך של דלקת בריאות.

12. בכדי שהשתלת ריאות תצליח יש להשתיל את הריאה בטווח של עד שש שעות מהרגע שהוצאה מהתורם. ממוצע הזמן שמושתלי ריאה חיים לאחר ההשתלה הוא כארבע שנים בלבד.

13. בישראל ישנם כחמש מאות חולים במחלת סיסיטיק פיברוזי שסובלים בעקבותיה מבעיות משימה קשות המצריכות אשפוזים ארוכים ותכופים. בעבר תוחלת החיים של החולים במחלה לא עברה את גיל השלושים אך היום הודות לטיפולים חדשים תוחלת החיים שלהם מגיע לגיל חמישים ובתקווה שבעתיד הקרוב תגיע ליותר.

14. בדיקת סטורציה שנקראת גם בדיקת רוויון חמצן בדם היא בדיקת כמות ההמוגלובין שקשור לחמצן מתוך סך הורמון ההמוגלובין שבריאות. מכיוון שבתהליך הנשימה החמצן נקשר אל אותו המוגלובין בכדי להגיע אל כל הרקמות בגוף הוא נאסף מהיכן שהריכוז של ההמוגלובין גבוה (בריאות) ומשתחרר היכן שהריכוז של ההמוגלובין נמוך (במקומות השונים בגוף) במצב בו הכל תקין כמעט מאת האחוזים של ההמוגלובין קשורים לחמצן. כאשר קיים מצב דלקתי כמו דלקת ריאות או מצב של קוצר נשימה כגון התקף אסתמה, תיתכן ירידה בכמות החמצן שבדם דבר שיגרום לכמות ההמוגלובין שיכול להיקשר לחמצן לרדת גם. במצבים כאלה הסטורציה יורדת. בכדי לבדוק את המצב באופן קבוע ניתן לרכוש מד סטורציה שמודד את הדופק של הלב ביחד עם אחוז החמצן בדם.

15. אינהלציה, או בעברית- השאפה היא סוג של טיפול תרופתי רפואי שניתן על ידי החדרה של התרופה דרך הפה. חולים הסובלים מבעיות שונות בדרכי הנשימה כמו אסתמה, סטרידור או סיסטיק פיברוזיס נעזרים באינהלציה בכדי לטפל באותן בעיות וקשיי נשימה.

כפי שניתן לראות מערכת הנשימה שלנו היא ייחודית ומיוחדת ויש הרבה מאוד נתונים רפואיים שלא כולם מכירים. בפעם הבאה שאתם נושמים לרווחה או לוקחים נשימה עמוקה תיזכרו בנתונים האלה ותבינו עד כמה אתם ברי מזל שיש לכם מערכת שכזו שפועלת כל היום עבורכם ומספקת לכם אוויר לנשימה וחמצן לכל תאי הגוף על מנת לשמור את כל מערכות הגוף שלכם במצב בריאותי תקין.

יש להתייעץ עם רופא/רוקח לפני השימוש

מומלץ לעיין בתווית ובעלון המצורפים למוצר לפני השימוש. המידע לעיל אינו מהווה תחליף להיוועצות עם הרופא המטפל. מוצר זה הינו תוסף תזונה ואינו בעל התוויה רפואית – אינו משמש כתרופה או כסגולת ריפוי. בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא המטפל. להרחיק מהישג ידם של ילדים. נשים בהריון, נשים מניקות, אנשים הנוטלים תרופות מרשם, אנשים הסובלים מרגישות, וילדים- יש להיוועץ ברופא לפני השימוש.



מוצרים קשורים

aaa