שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

כל הנוחות שבעולם למי שנזקק למיטה סיעודית

מתקנים וציוד שמתאימים למצבים סיעודיים שונים מוצעים היום גם למטופלים בביתם וכבר אין צורך לאשפז אנשים כאלה בגלל קשיי תפקוד יומי או לילי. מצבים סיעודיים שונים מחייבים אנשים להיות מרותקים לביתם ובעיקר למיטתם, אולם יש גם כאלה שיכולים לתפקד במהלך היום ולהזדקק למתקן מיוחד כמו מיטה סיעודית רק כשהם ישנים. מיטות כאלה מוכרות גם מהמוסדות שבהם מטפלים בהם אולם גם בבית אפשר להשתמש במיטות לפי דרגות החומרה והשימושים שיש בהן לעזור למטופלים. יש מיטות שלהן אפשר להרכיב ציוד רפואי ויש כאלה שמותאמות רק כדי להקל על הקימה והשכיבה ולשמור על הישנים בהן שלא ייפלו חלילה מהמיטה בגלל בעיית שליטה בשרירים. למיטות טיפוליות כאלה יש מאפיינים שונים שכדאי להכיר על מנת להתאים את המיטה האידיאלית ליקיריכם, וכדי לבחור את הטובה ביותר שיכולה לשרת אותו.

מה חשוב לדעת על סוגי מיטות סיעודיות קיימות?

המגוון העצום של מיטות סיעודיות נע ממיטות שיש בהן מנגנונים חשמליים שונים לבין כאלה שיש בהן מנגנונים ידניים בלבד, אפשרויות חיבור של מתקנים רפואיים על מנת לטפל במי שמשתמש בהן ועוד. הן עשויות ממתכת, עץ וחומרים שונים והמשותף לכולם הוא החוזק והיציבות שלהן ועל זה אסור להתפשר לעולם. מלבד העובדה שהן משמשות מטופלים שנמצאים בהן שעות רבות ביממה, לפעמים כל היממה, הן חייבות להחזיק מטופלים בכל גודל ומשקל וגם לאפשר למטפלים גישה נוחה למטופלים מבלי לטלטל את המיטה והמטופל או להטות אותה למטרות שונות, כמו הרמה והשכבה, הלבשה, החלפת מצעים וחיתולים, האכלה וניקוי, רחצה ומתן תרופות. חלק מהמיטות מיועדות גם למטרת טיפולים רפואיים כמו פיזיותרפיה או מתן עירויים ותרופות או בדיקות שונות ולכן חשוב מאוד שיהיו חזקות ויצליחו לשאת כל משקל של ציוד וכול תוספת שלו בצורה יציבה ובטוחה.

מבנה המיטה הסיעודית

מיטות סיעודיות הן מסיביות, שוקלות בדרך כלל יותר ממאה קילוגרמים כדי להבטיח יציבות מרבית והן נראות למעשה כמו מתקנים רפואיים שעליהן מונח מזרן, משום שהן צריכות להיות נוחות לשינויים. יש בהן מנגנונים שמאפשרים אותם שינוי גובה המיטה, הטיות גב ורגליים של חלקי המיטה כדי להושיב את המטופל או למטרות פיזיותרפיה, ועוד. כמו כן, הן מצוידות בגלגלים עם מעצורים בטיחות לצורך הסעה נוחה למקום אחר כשהמטופל אינו יכול לקום ורוצים לשנות את מיקומו, עם מעקות נגד נפילה שאפשר להוריד במידת הצורך כדי לאפשר גישה נוחה לטיפול סיעודי, עם מנגנונים הידראוליים או חשמליים על מנת לאפשר את שלל השינויים במנח המיטה, תוספות שונות שמאפשרות לחבר מתקנים רפואיים כמו מתקן הרמה עצמאי או בעזרת המטפל הסיעודי, עמוד עירויים או מכשירי הנשמה.

מזרנים שחשוב לבחור נכון

יש מזרנים שונים מחומרים שמתאימים לשכיבה נוחה במשך ימים שלמים מבלי לגרום להזעת יתר ולגירויים ופצעי לחץ, וחשוב להתאים אותם למטופלים על מנת להבטיח את ההיגיינה והנוחות שלהם. בגלל הצורך בהחלפת מצעים תכופה ובשימוש במוצרי ספיגה שונים, חשוב שהמזרן יהיה מחומר שאינו סופג את הנוזלים ושומר על פיזור לחצים נכון. כמו כן, חשוב שהמזרן יתאים לאנשים עם בעיות גב ושלד ולא יגרום ללחצים כדי שלא ירגישו אי נוחות כתוצאה מכך.



aaa