שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

כל מה שצריך לדעת על בריחת שתן אצל נשים:

הידעתם? אחת מכל ארבע נשים מעל גיל 20 סובלת בצורה כזו או אחרת מבריחת שתן. התופעה מוכרת גם בקרב הדור הצעיר, בעיקר לאחר לידה וגם בגילאים מבוגרים. החדשות הטובות הן שיש איך לטפל במצב.

מהי בריחת שתן?

בריחת שתן או דליפת שתן היא מצב בו האישה לא מסוגלת להתאפק עם מתן שתן עד הגעתה לשירותים, או שמתרחשת בריחה של שתן בכמות קטנה או גדולה במאמץ או ללא מאמץ. קיימים שני סוגים של בריחת שתן והם- בריחת שתן במאמץ ובריחת שתן בדחיפות.

בריחת שתן במאמץ-  בריחת שתן שמתרחשת בזמן מאמץ כגון- התעטשות או שיעול, הרמה של משהו כבד ואפילו צעקה. הגורם העיקרי הוא עליית הלחץ התוך בטני. לכן מצבים נוספים נפוצים למצב זה הם- הריון, עודף משקל, עצירות, שיעור כרוני ופעילות גופנית בקצב מוגבר ובתדירות גבוהה. כל אלה מחלישים את רקמות החיבור ואת שרירי רצפת האגן שמהווים תמיכה לשלפוחית השתן ולשופכה.

ברית שתן בדחיפות-  הסיבה למצב זה אינה מוגדרת באופן ברור והיא מופיעה ללא התראה. לעיתים קיים גורם אשר מעורר אותה כגון הפרעה נוירולוגית או דלקות חוזרות בדרכי השתן אך ברוב המקרים נשים מבוגרות נוטות לסבול ממצב זה ללא סיבה ברורה או הכנה מראש.

איך מתמודדים עם בריחת שתן ואיך מטפלים בה?

בריחת שתן פוגעת באיכות החיים לעיתים באופן משמעותי. נשים אשר מתביישות במצב או לא יודעות כיצד לטפל בו מתרחקות מפעילויות חברתיות ומתבודדות מאחרים. כיום קיימים מוצרי ספיגה חיתולים למבוגרים המותאמים לנשים מבוגרות הסובלות מדליפת שתן בדחיפות על מנת שתוכלנה להמשיך לנהל את חייהן בצורה כמה שיותר רגילה.

כאשר אישה חווה דליפת שתן אשר מפריעה לה בתפקוד היום יומי עליה להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי הטיפול המתאים לה. ברוב המקרים טיפול של חיזוק שרירי רצפת האגן והפעלתם בזמן מאמץ פותר את הבעיה. טיפול זה משלב בין תרגילים פיסיים בהדרכה של פיזיותרפיסטית, ביופידבק וטיפול התנהגותי ואורך מספר חודשים. במידה והטיפול לא עובד קיימים טיפולים פולשניים יותר כאשר כל מקרה נבדק לגופו.

 

 

aaa