שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

שינויים בחשק המיני בגיל השלישי

כשהגיל הופך להיות רק מספר בני הגיל השלישי חיים יותר ואף נהנים יותר ממה שיש לחיים להציע להם. הם טסים יותר לחו"ל, משתתפים ביותר חוגים ופעילויות והם גם חווים התעוררות מינית מחודשת. בניגוד לעבר שם התייחסו אל בני הגיל השלישי כחסרי יכולת מנטלית ופיזית לקיים יחסי מין, כיום קיים מגוון גדול של אביזרי מין, צעצועי מין ואפילו תרופות המעודדות פעילות מינית אצל בני הגיל השלישי.

שינויים פיזיים והשפעתם על החשק המיני הגיל השלישי

ככל שהגוף מתבגר ומזדקן כך ייצור ההורמונים האחראי על הפעילות המינית יורד ונוצרת ירידה בחשק במיני. הדבר נכון גם אצל גברים וגם אצל נשים.

כבר מגיל שלושים (כן, גיל כל כל צעיר) גופם של הגברים מייצר פחות ופחות מהורמון הנקרא טסטוסטרון. זהו ההורמון שאחראי על תהליך הזקפה, על עוצמת החשק המיני ועל התחושה הכללית. כאשר הם מגיעים לגיל חמישים, חלה ירידה נוספת בייצור ההורמון וגברים חווים ירידה משמעותית בחשק המיני, ירידה בכמות הזרע, ירידה בעוצמת האורגזמה ועלייה במשקל. תופעות לוואי נוספות הקשורות בהאטת ייצור ההורמון הזה הן עייפות, שחיקה ואפילו דיכאון.

גברים רבים לא מודעים לכך שהבעיה היא בחוסר בהורמון והם נוטים לחשוב שמדובר בהזדקנות נורמלית ושככה זה אצל כולם. אבל זה ממש לא חייב להיות ככה כמו אצל כולם, קיימות מגוון תרופות שיכולות להגביר או להעצים את ייצור הטסטוסטרון בגוף הגברי ולהחזיר את התפקוד המיני למצב שהיה בגיל עשרים.

על מנת לאבחן חוסר בטסטוסטרון צריך לפנות את רופא המשפחה ולבקש ממנו הפניה לבדיקת דם פשוטה. הבדיקה תבדוק את מדדי הטסטוסטרון החופשי והכללי וכשאר חתקבלו שתי התשובות ניתן יהיה לקבוע מהי רמת הטסטוסטרון בגוף ובהתאם למצוא למטופל את הטיפול התרופתי הנכון ביותר עבורו.

הטיפול התרופתי הקיים כיום בשוק הוא טיפול מגוון החל מתרופות בצורת קפסולות לבליעה, זריקות ארוכות טווח או קצרות טווח של ההורמון ושימוש בג'ל למריחה.

גם נשים סובלות מבעיה דומה, ירידה בייצור הורמון האסטרוגן והפרוגסטין אשר מובילה לאט לאט להפסקת המחזור החודשי. שינויים אלה מתרחשים כאשר הנשים מתקרבות אל גיל חמישים והן מלוות בתופעות לוואי פיזיולוגיות (גלי חום, דופק מהיר, הזעת יתר) ובתופעות לווי נוירו פסיכיאטריים (חוסר שינה, עצבנות, ירידה בחשק המיני ושינויים במצב הרוח).

בנוסף לירידה בחשק המיני סובלות נשים רבות גם מיובש בנרתיק, כאבים בעת קיום מגע מיני ואף דלקות חוזרות בשלפוחית השתן. לכן, אין ספק שלקיים יחסי מין בתקופת גיל המעבר ולאחריה הופכת לחוויה לא נעימה עבור נשים רבות בישראל ובעולם.

גם כאן הרפואה אינה מאכזבת והיא מציעה מגוון פתרונות תרופתיים שהותאמו כמובן לאחר בדיקה של הרופא המטפל. ניתן לטפל בבעיה בשני אופנים: הדרך הראשונה היא על ידי נטילת תרופות הורמונליות הניתנות במספר אופנים: קפסולה לבליעה, נר להחדרה בנרתיק, ג'ל או מדבקות ואילו הדרך השניה היא על ידי נטילת תרופות נוגדות חרדה (ממשפחת SSRI).

בין אם ניתן טיפול הורמונלי או טיפול נוגד חרדה, מומלץ לקחת גם תוספי תזונה כגון ויטמין D וסידן (על מנת לדעת את המינונים המתאימים לכל אחת יש לפנות לייעוץ רפואי).

שינויים מנטליים והשפעתם על החשק המיני בגיל השלישי

הירידה בתפקוד המיני, העצבנות, העלייה במשקל ושאר תופעות הלוואי שהזכרנו לעיל משפיעות בצורה ישירה על מצב הרוח. גם גברים ונשים אשר העלו במשקל, יחושו פחות מושכים בעיני עצמם ובעיני בני הזוג ולא ירצו לקחת חלק באקט מיני גם אם בן או בת הזוג יהיו מאוד עדינים, קשובים ומבינים.

ככל שהגבר או האישה מרגישים פחות שלמים עם עצמם, הם מקיימים פחות ופחות מגע מיני ולאורך זמן כאשר מפעם לפעם חשים יותר כאב או יותר קושי להגיע לסיפוק מיני בסופו של דבר נמנעים לחלוטין מקיום יחסי מין.

אך הימנעות לא צריכה להיות הפתרון. כיום בני הגיל השלישי מנהלים חיים פרודוקטיביים ומהנים גם בשנות השמונים והתשעים לחייהם ואין סיבה שיוותרו על אחת מהנאות החיים רק כי הם לא מודעים לפתרונות הקיימים למצב.

דרכי התמודדות עם השינויים בחשק המיני בגיל השלישי

בני הגיל השלישי מזמן לא "יושבים בבית" ולא עושים כלום, הם יוצאים לטיולים מסביב לעולם, מציירים, מבלים, הולכים להצגות. הם חיים בין 15 ל- 20 שנים יותר ממה שחיו פעם, אז למה לוותר על פעילות מהנה כל כך כמו יחסי מין?

אז הבנתם נכון, ממש לא חייבים לוותר על חיי מין פעילים ומהנים גם אם אתם בגיל השלישי, ניתן פשוט לבחור באחד הפתרונות הבאים או לשלב כמה מהם:

1. שימוש בתרופות כפי שהוזכר לעיל. התרופות משפרות את המצב הגופני וכשהגוף מרגיש טוב יותר, גם הנפש מרגישה טוב יותר. הביטחון העצמי עולה ושוב רוצים ליהנות מקשר אינטימי עם בן או בת הזוג.

2. שיחות עם אנשי מקצוע בתחום המיניות – עובדת סוציאלית, פסיכולוגית, סקסולוגית, יועצת זוגית. תחום המיניות כמו תחומים אחרים שופע אנשים שיוכלו לייעץ ולהכווין כיצד לנהוג על מנת להשיב את החשק המיני.

3. מציאת ריגושים חדשים – בגיל השלישי אפשר לומר שכבר ראיתם הכל וניסיתם הכל, על אחת כמה וכמה אם אתם נמצאים בזוגיות מונוגמית ארוכת שנים. עכשיו בגיל השלישי תוכלו להכניס קצת פלפל אל חדר המיטות ולנסות דברים חדשים כגון חילופי זוגות, צפייה בפורנוגרפיה, התנסות באביזרי מין ועוד. אולי בהתחלה תחושו מבוכה או אי נוחות, אך מהר מאוד תחושה זו תחלוף ותוכלו להתרגש וליהנות מההתנסות החדשה.

לסיכום, אם אתם חשים ירידה בחשק המיני דעו שלא מדובר בגזירת גורל והמצב ניתן לשיפור ולשינוי. מידע נוסף על שיפור חיי המין בגיל השלישי תוכלו למצוא כאן.



מוצרים קשורים

aaa