שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

תזונה מתאימה לשלפוחית רגיזה

אם יש לכם צורך דחוף לרוקן את שלפוחית השתן שלכם לעיתים תכופות, אפילו רגע לאחר שהטלתם שתן- סביר מאוד להניח שאתם סובלים משלפוחית שתן רגיזה. מצב של שלפוחית שתן רגישה יכול להופיע עם בריחת או שליפת שתן אם אותו אדם לא מספיק להגיע לשירותים אך לא תמיד התסמינים מופיעים ביחד.

שלפוחית רגיזה יכולה להופיע אצל נשים וגברים צעירים ומבוגרים אך כמו הרבה מצבים בריאותיים גם כאן מדובר במצב שמחמיר עם השנים ככל שמתבגרים ומזדקנים. מדובר במצב מאוד לא נוח שיכול גם לפגוע ברמות שונות באיכות החיים של הסובלים ממנה שכן יש צורך להישאר קרוב לשירותים כל הזמן מה שמונע פעילות חברתית מחוץ לבית. במקום להתבייש במצב של שלפוחית רגיזה ובמקום להימנע ממפגשים חברתיים מחוץ לבית הדבר הנכון לעשות הוא להכיר במצב ולטפל בו, ותופתעו לגלות שהטיפול דווקא מתחיל בבית- בתזונה המתאימה לטיפול בשלפוחית רגיזה.

השפעת התזונה שלכם על שלפוחית רגיזה:

יצירת השתן על ידי מערכות הגוף הוא בעצם תהליך של סינון הפסולת הנוזלית מהדם על ידי הכליות והוצאתו מהגוף. לכן מה שאנחנו שותים ומה שאנחנו אוכלים מגיע לתוך השתן שלנו ונאגר בתוך שלפוחית השתן. ישנם סוגים שונים של מזונות שיכולים לגרום לגירוי יתר של שלפוחית השתן, לגרום להיווצרות של עוויתות בשלפוחית ולתת לכם תחושה שאתם ממש אבל ממש חייבים ללכת לשירותים עכשיו.

אילו מזונות מומלץ ולא מומלץ לאכול לבעלי שלפוחית רגיזה:

באופן כללי ישנם מאכלים שלא מומלצים לאכול לכל מי שסובל ממצב של שלפוחית רגיזה אך כמו בכל מצב רפואי הדבר שונה מאדם לאדם. ישנם מאכלים ספציפיים שיכולים לגרום לאדם אחד להרגיש צורך עז במתן שתן אך לא להשפיע באותה צורה על אדם אחר. לדוגמא אם יש אדם שרגיש לגלוטן במידה והוא יאכל מזון עם גלוטן זה עלול לגרום לגירוי של שלפוחית השתן. לכן יש להימנע ממזונות שמכילים חיטה שיפון ושעורה.

חשוב מאוד לבצע מעקב אחר המזונות שלכם בכדי לדעת אילו מאכלים בדיוק גורמים לכם לתסמינים של שלפוחית רגיזה וכך תדעו מאילו מאכלים להימנע. עד שתבצעו את המעקב האישי והספציפי שלכם חשוב שתכירו את המאכלים הכלליים שיכולים להשפיע בצורה לא טובה על שלפוחית השתן שלכם. באותה מידה חשוב שתשימו לב אילו מאכלים מסייעים להרגעה של שלפוחית השתן שלכם.

סוגי שתייה שלא מומלץ לשתות אם יש לכם שלפוחית רגיזה:

- שתייה אלכוהולית כולל בירה או כל משקה שמכיל שמרי בריה

- שתייה מוגזת (כולל סודה רגילה ומים מוגזים)

- משקאות ספורט וחלבון למיניהם

- קפה כולל קפה נטול קפאין

- חלב ושתיה מבוססת על חלב

- תה שחור, ירוק רגיל ונטול קפאין

- מיץ מפירות הדר

סוגי מזון שלא מומלץ לאכול אם יש לכם שלפוחית רגיזה:

-דבש

-שוקולד על כל סוגיו

-עגבניות ומוצרי מזון המבוססים על עגבניות

-פירות הדר

-בצל בצורתו הגולמית

-שמנת חמוצה

-רוטב סויה

-תותים

-חומץ

באופן כללי מומלץ להימנע ממאכלים מתובלים מדי.

סוגי מזון שכן מומלץ לכם לשלב בתזונה היומית שלכם אם יש לכם שלפוחית רגיזה:

- חלבון רזה- דגים, חזה שך עוף או הודו, בשר בקר דל שומן. לטבעונים ונמנעי מאכילת בשר ודגים מומלץ לשלב ביצים כמקור טוב לחלבון

- מזון עשיר בסיבים- מזון שמסייע במניעה של עצירות. מצב של עצירות עלול לגרום להפעלת לחץ נוסף על השלפוחית. מומלץ לצרוך- שקדים, שיבולת שועל, עדשים, שעועית, אגסים ופטל כתוספת סיבים לתזונה שלכם.

- פירות- אם כי פרות הדר עלולים לגרום לגירוי לא רצוי על שלפוחית השתן מומלץ לצרוך פירות אחרים כגון בננה, תפוח, ענבים, אבטיח וקוקוס- אלה המומלצים ביותר כל עוד אין פרי שגורם לגירוי השלפוחית הוא ניתן לאכילה.

- ירקות-חסה, מלפפון, דלעת, ברוקולי, גזר, סלרי, פלפלים ותפוחי אדמה.

- אגוזים ודגנים מלאים- שיבולת שועל, שעורה וקינואה שגם מהווה מקור נהדר לחלבון.

בשלב הראשון מומלץ להימנע לגמרי מכל המאכלים שברשימה של מאכלים ושתייה שאינם מומלצים לצרוך ולאחר מכן להכניס את אלה שחסרים לכם מאוד אחד אחד לתפריט בכדי לבדוק אם יש לאותו סוג מזון השפעה על השלפוחית או לא ולאחר מכן להחליט אם להימנע מאותו מאכל או להמשיך לצרוך אותו. בשלב השני החלו לשלב את המזונות המומלצים לאכילה ושימו לב אם הם מטיבים עם השלפוחית שלכם או גורמים לגירוי לא נעים.

השפעת השתייה על מצב השלפוחית:

שתייה מרובה היא חשובה במיוחד אך צריכת שתייה שאינה טובה לכם עלולה לגרום לגירוי יתר של השלפוחית ולשלוח אתכם שוב ושוב לשירותים. באופן כללי מומלץ להימנע ממשקאות משתנים כמו משקאות אלכוהוליים ומשקאות שמכילים קפאין. אין זה אומר שעליכם להימנע משתייה שכן שתייה מצומצמת עלולה לגרום לריכוז של השתן בשלפוחית דבר שיכול לגרום לגירוי של רירית השלפוחית. כמו כן שתייה מצומצמת עלולה לגרום למצב של עצירות שתגרום ללחץ מוגבר על שלפוחית השתן ויחמיר את התסמינים הקיימים. גם מה שאתם שותים חשוב, ולמרות שצריך תמיד להישאר לחים, שתייה מרובה, במיוחד של משקאות מוגזים או משקאות המכילים קפאין, עשויה לגרום לכם לרוץ לשירותים בתדירות גבוהה יותר ממה שתרצו. מומלץ לשתות בעיקר מים ובכמות מספקת בכדי שלא תרגישו מיובשים ולא תלכו כלל לשירותים מצד שני שלא תרוצו כל רגע לרוקן את השלפוחית.

השפעת תרופות על מצב השלפוחית:

ישנן תרופות המיועדות לטיפול במצב של שלפוחית רגיזה. רוב התרופות עובדות על מצב של הרפיה של שרירי השלפוחית על מנת למנוע עוויתות בה. יש לקחת בחשבון שלתרופות אלה יש תופעות לוואי כמו לדוגמא יובש בפה שעלול לגרום לצמא מוגבר ולרצון לשתות יותר מים. יש לשים לב שאתם שותים כמות מספקת אך לא יותר מדי ומומלץ לשתות מים במהלך היום בלגימות קטנות ולא כמות גדולה בבת אחת. במידה ותופעות הלוואי לא חולפות יש להיוועץ עם הרופא המטפל.

שלפוחית רגיזה אינה מצב נעים אך היא מצב שניתן לטפל בו. בזמן שאתם בודקים אילו מאכלים לאכול ואילו סוגי שתייה לשתות העזרו בטיפולים אלטרנטיביים, בדקו את האפשרות של חיתולים למבוגרים ומוצרי ספיגה נוספים בכדי לעבור את התקופה בלי לסבול יתר על המידה.



מוצרים קשורים

aaa