שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

תפרחת חיתולים אצל מבוגרים

מבוגרים רבים החיים חיים פעילים ומלאים סובלים מבריחת שתן ובעיות שונות בסוגרים לצורך כך הם נעזרים דרך קבע במוצרי ספיגה המאפשרים להמשיך לחיות חיים פעילים לצד הבעיה.

חשוב לדעת כי מלבד הצורך בבחירת מוצרי ספיגה איכותיים, הקפדה על מוצר בגודל הנכון וברמת הספיגה המתאימה, חשוב מאוד להקפיד על כללי שימוש שונים. שימוש לא נכון, זמן ארוך בין ההחלפות, חוסר היגיינה ועוד עלולים לגרום לתופעה  של תפרחת וגירוי לא נעימים.

שימו לב כי באם אתם משתמשים במוצרי ספיגה אתם ודאי יודעים ומרגישים בדיוק מתי החיתול מלא ומתי כדאי להחליף. אך כשמדובר ביקירכם הנעזר במטפל סיעודי או שיקירכם איננו מתקשר. חשוב ליידע את הצוות הרפואי כי אתם ערים לנושא וחשובה לכם תדירות ההחלפות. שימו לב כי בשל המיקום המוצנע של הבעיה רבים לא ידברו עליה. רק כשהמצב כבר קשה מאוד. ולכן חשוב להקפיד על הדברים כבר בהתחלה.

מהן הסיבות להופעת תפרחת חיתולים אצל מבוגרים?

במצב בו קיימת בעיית שליטה על הסוגרים. ככל שהמצב יחמיר לא תהיה ברירה אלה להיפרד מתחתוני הבד, להפסיק את הביקורים התכופים בשירותים ולהתחיל להשתמש בחיתולים למבוגרים. תפרחת חיתולים אצל מבוגרים נגרמת משלוש סיבות עיקריות:

1. הלבשת החיתול בצורה לא נכונה (הדוקה מדי או משוחררת מדי) הגורמת לחיכוך ישיר בין העור וההפרשות.

2. החלפת חיתול בתדירות נמוכה המאלצת את ההורה המבוגר לשבת או לשכב זמן רב בחיתול מלא בצרכים.

3. מצב בריאותי לקוי ומחלות המשפיעות על תפקודו התקין של הגוף כגון סוכרת, אנמיה, השמנת יתר, תזונה לא נכונה, טחורים ועוד.

התפרחת מופיעה לרב בפלג הגוף התחתון של ההורה המבוגר באיזור הישבן והמפשעות והיא מאופיינת בשלושה סממנים עיקריים:

1. אדמומיות חזקה בישבן (הן בחלקו החיצוני והן בחלקו הפנימי).

2. גרד בלתי פוסק

3. כאבים חזקים בישבן ובמפשעות בעת ישיבה או בשכיבה

לעיתים תפרחת החיתולים אצל מבוגרים מופיעה גם בירכיים ובבטן התחתונה והיא יכולה לבוא לידי ביטוי בקילופי עור, פצעים מפרישים ודימום. במידה וזיהיתם כי אחד מההורים סובל מתפרחת חיתולים מהרו להעניק לו סיוע וטיפול על מנת להקל על תחושת הכאב ואי הנוחות.

כיצד ניתן לטפל בתפרחת חיתולים אצל מבוגרים?

טיפול בתפרחת חיתולים אצל מבוגרים זהה לטיפול של תפרחת חיתולים אצל תינוקות. על ידי מריחת משחה טיפולית ושטיפות מרובות אפשר להביא להקלה ממשית תוך ימים אחדים, אך במידה והטיפול אינו משפיע או במידה וקיימת החמרה במצב חשוב לפנות אל ייעוץ רפואי. כאשר מופיעה תפרחת חיתולים חמורה אצל מבוגרים יש רופאים אשר נותנים מרשם לטיפול באמצעות משחה עם סטרואידים או טיפול אניטביוטי באמצעות גלולות.

כיצד ניתן למנוע תפרחת חיתולים אצל מבוגרים?

למרות שמדובר בבעיה כואבת ולא נעימה, ניתן למנוע את הופעת תפרחת החיתולים אצל מבוגרים על ידי מספר פעולות מניעה פשוטות וקלות ליישום: שתייה מרובה – בני הגיל השלישי לרב סובלים מעור יבש אשר נוטה להיפצע בקלות. שתיה מרובה תחזיר לעור היבש את הגמישות והרכות.

בחירת חיתולי מבוגרים איכותיים - בחירת חיתולי מבוגרים או מוצר ספיגה אחר בעל רמת ספיגה גבוהה העשוי מחומרים איכותיים מבטיחה שהעור ישאר נקי ויבש לאורך זמן. מומלץ כמובן לבחור בחברה מוכרת בעלת ותק וניסיון בייצור מוצרי ספיגה למבוגרים.

בדיקת החיתול בתדירות גבוהה - ככל שתדירות הבדיקה תהיה גבוהה יותר, כך תדירות החלפת החיתולים תהיה גבוהה יותר ויפחתו הסיכויים שההורה ישב או ישכב לאורך זמן בצרכיו. ההמלצה היא לבדוק מדי שעתיים שלוש ולא לחכות עד שיתפזר בחלל החדר ריח לא נעים או עד שההורה ידווח על אי נוחות.

שימוש במשחות, שמן וקרמים מניעתיים – היוצרים חציצה בין האיזור הכואב ובין החיתול הסופג. לדוגמא, מריחת טלק או משחת החתלה המכילה אבץ (ZINC) יגנו על העור וימנעו מגע ישיר עם ההפרשות. שימוש יום יומי במשחות וקרמים בעלי אחוזי לחות גבוהים יפתרו את בעיית היובש ויחזירו לעור את הלחות והרכות.

הקפדה על היגיינה – שטיפה במים חמימים בסבון עדין מספר פעמים ביום וייבוש מלא לאחר השטיפה יעזרו לשמור על העור נקי מהפרשות ויאיצו את תהליך ההחלמה של הפצעים. במידה ואפשר, מומלץ לאפשר לאיזור הכואב להיות מאוורר ללא בגדים וללא חיתולים למבוגרים.

לסיכום, תפרחת חיתולים היא מצב רפואי לא נעים בו העור באיזור הישבן והמפשעות הופך מגורה, אדום וכואב. התפרחת אינה מבינה בין גדולים וקטנים ויכולה להופיע גם אצל תינוקות וילדים קטנים וגם אצל בני הגיל השלישי. על מנת למנוע את הופעת התפרחת אצל מבוגרים מומלץ למרוח משחות וקרמים בעלי אחוזי לחות גבוהים ולבצע בדיקה של החיתול מספר רב של פעמים במהלך היום. במידה ומריחת המשחות אינה מביאה להקלה על המצב, חשוב לפנות אל ייעוץ רפואי מקצועי ולבדוק האם יש צורך בטיפול תרופתי אנטיביוטי.



מוצרים קשורים

aaa