שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

כך הקיבה שלכם תעבור את חג הפסח בשלום

קיימת אימרה משעשעת הקשורה למכות מצריים והיא כמובן "מכה שלא כתובה בתורה". אנחנו נוהגים להתייחס אליה עם כל מיני צרות ובעיות הניקרות בדרכינו והופכות את החיים שלנו לקצת יותר מסובכים. אחת המכות המוכרות שלא נכתבו בתורה היא השפעת המצות על מערכת העיכול. בכל שנה סובלים רבים מאיתנו מקשיים בעיכול לאחר אכילת מצות ובכל שנה הם מחפשים פתרונות חדשים איך אפשר לעבור את ימי החג ללא כאבי בטן, ללא עצירות וללא נרות גליצרין.

6 טיפים לקיבה רגועה

היות וצרת רבים היא חצי נחמה בטח לא תופתעו לגלות שאתם לא היחידים הנוטים לסבול ממערכת עיכול שמגיבה לא טוב למצות היבשות מלאות בגלוטן. על מנת להקל על מערכת העיכול ולעבור את ימי החג ללא ביקורים תכופים בנוחיות ריכזנו עבורכם 6 טיפים לקיבה רגועה:

1. הרבו בשתייה – ככל שתרבו בשתייה כך מערכת העיכול שלכם תפעל טוב יותר. הקפידו לשתות הרבה מים, תה וחליטות מיצים. על מנת שמצה תעבור את מערכת העיכול בשלום ובכדי שאתם לא תסבלו כאבים מיותרים, אתם צריכים לשתות 2 כוסות מים. מומלץ לשתות את המים לפני אכילת המצות וכוס נוספת במהלך הארוחה עצמה. אולי תרגישו כי הבטן נפוחה או שאתם רצים בתדירות גבוהה להתפנות, אך בטווח הרחוק המצה היבשה לא תשפיע על מערכת העיכול רווית הנוזלים. במידה ואתם משתמשים בתחתוני ספיגה כגון דיפנד או או חיתולי שיקמה מומלץ שלתקופת החג תרכשו תחתונים בעלי רמת ספיגה גבוהה יותר שיאפשרו לכם לחוש נינוחים לאורך זמן.

2. בחרו במצות בריאות – המצות המוסרתיות עשויות מקמח לבן רווי גלוטן הגורם לבעיות עיכול. לכן, החליפו את המצה המסורתית במצה מקמח בריאו יותר כגון מצה מקמח שיפון, מצה מביצים, מצה מקמח חיטה מלאה, מצה מקמח משיבולת שועל או מצה מקמח כוסמין. אמנם העלות תהיה גבוהה יותר ביחס למצה המסורתית, אך הידיעה כי תעברו את החג ללא כאבים שווה כל שקל.

3. הוסיפו ירקות לתפריט השבועי – טיפ זה טוב לכל ימות השנה ולא רק לימי חול המועד. שילוב ירקות חיים או מבושלים בתפריט השבועי תאפשר למערכת העיכול לספוג את הויטמינים והמינרלים הדרושים לה על מנת לפעול בצורה תקינה וללא כאבים. הירקות מלאים בסיבים תזונתיים התורמים לעיכול ומשפרים את תפקודו. לא אוהבים ירקות? לא נורא, תוכלו להחליף אותם בפירות בעלי סיבים תזונתיים כגון שעועית, חומוס, אבוקדו ומיני אגוזים.

4. הוסיפו לתפריט תוספי תזונה עשירים בסיבים תזונתיים – גם אם אכלתם הרבה פירות והרבה ירקות אתם עדיין לא יכולים לדעת בדיוק שסיפקתם לגוף את כל מה שהוא צריך על מנת שמערכת העיכול תמשיך לתפקד כבימים רגילים. הפיתרון? הוסיפו לתפריט תוספי תזונה עשירים בסיבים תזונתיים המעניקים לכם את רב הצריכה היומית המומלצת בקפסולה אחת.

5. הקדימו תרופה למכה ומינעו מעצמכם מבוכה – אחד מתופעות הלוואי המוכרות של מערכת עיכול המתקשה לפעול היא גזים בבטן. לא הייתם רוצים להיות אצל חברים כשריח לא נעים מתפזר בחלל החדר וכל מה שאתם רוצים לעשות הוא שתבלע אתכם האדמה. גם כאן, ניתן למנוע את המבוכה על ידי נטילת תוספי תזונה המונעים היווצרות של גזים במערכת העיכול כגון כדורי פחם או פרוביוטיקה.

6. הקפידו לעשות פעילות גופנית – אם בשאר ימי השנה אתם לא מתאמנים ולא מזיזים את הגוף, הרי שבימי החג לפעילות גופנית השפעה מכרעת על הפעילות התקינה של העיכול. תנועה של הגוף תורמת לתנועתיות של המעיים אשר עוזרת למצות ולאוכל "הכבד" להחליק החוצה ללא בעיה. לסיכום, בעיות עיכול אינן רק בעיה המופיעה פעם בשנה כשחג פסח מגיע. בעיות עיכול הן בעיות נפוצות לאורך כל ימות השנה ועל מנת להימנע מהן מומלץ להקפיד על שתייה מרובה, נטילת תוספי תזונה (אך ורק לאחר התייעצות עם גורם רפואי מקצועי), צריכת מזון נטול גלוטן וכמובן פעילות גופנית.



מוצרים קשורים

aaa