שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

תופעת ההתקרחות

תופעת ההתקרחות  - מאפיינים, סיבות ודרכי טיפול

אחת התופעות המלוות את בני האדם בחייהם היא התקרחות. הסיבות העיקריות לתופעה מתחלקות לשניים: סיבה הורמונאלית וסיבה תורשתית. קיימות דרכים שונות לטפל בבעיית ההתקרחות, אך לפני עלינו לזהות את הסיבה. יאן גרינברג, מומחה תחום הטבע של "טלפארמה", מפרט מאת הסיבות ומסביר את הדרכים למנוע ולשמור על השיער שלנו.
יחד עם עוד מספר תופעות טורדניות, כגון נזלת,המלוות את האנושות מימי ימימה, גם להתקרחות עדיין אין תשובה חד משמעית. הסיבות להתקרחות הן מגוונות והעיקריות שביניהן – הורמונאלית ותורשתית. כאשר מזהים את התהליך –מתחילים לחפש פתרונות.
גברים: לאמיצים שבינינו – פשוט לגלח ראש ולשכוח, זה מה שיעשה הרוב. פתרון החוסך הרבה משאבים, גם כספיים וגם נפשיים. אגב, הפתרון הזה מקובל לא רק אצל גברים. ברור שלא כולם מאמצים גישה קיצונית זו. אפילו חיבה של המין היפה למין החזק וקירח (כאשר יש סיבה מוצדקת לחיבה זו  נפרט בהמשך...) לא מנחמת במיוחד. אז מה עושים? דבר ראשון – רופא טריקולוג או רופא עור, מומחה לשיער. ניתן למצוא רופא כזה בכל קופת חולים. הסיבה לדחיפות – תהליך שיקום השיער הוא מאוד איטי. מדובר על חודשים של טיפול, עד כחצי שנה. ואז מופיעה בעיה חדשה – יכולת התמדה. חלק לא מבוטל מפסיקים טיפול לאחר מספר חודשים. זה אומר שגם סיוע הפסיכולוגי לא יזיק.
נשים: באשר לנשים, הגורמים להתקרחות הם: הורמוני המין גבריים, מצב לאחר הריון ולידה, בעיות מערכת העצבים, מערכת החיסון, הפרעות תפקוד בלוטת התריס ובעיות שונות כמו בעיות של מערכת העיכול,
כידוע, לכולנו יש הורמונים משני הסוגים – גבריים ונשיים. אצל נשים כמות פחותה של הורמונים הגבריים. הצורך בהורמונים גבריים הכרחי, הליבידו (משיכה מינית), ככל שרמת הורמוני מין גבריים גבוהה - הליבידו גבוה. בנוסף, הורמונים גבריים מעורבים בחילוף חומרים. אם לנערה או אישה יש בעיות במערכת ההורמונלית שלה (למשל, בשחלות) – עולה כמות של הורמוני מין גבריים.
סוגי טיפול הקיימים להתקרחות הם מגוונים וכוללים טיפולים קוסמטיים ותוספי תזונה (המכילים ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו). קיים גם טיפול כירורגי – השתלת שיער. על מנת להתאים טיפול צריך להבין סיבות להתקרחות.

מה הן הסיבות הנפוצות להתקרחות?

כדי לגלות את סיבות ההתקרחות עלינו לעשות בדיקות.
ניתן לחלק את הסיבות לשתי קטגוריות: פנימיות - תורשתית והרמונלית וחיצוניות – סטרס ולחץ.
תורשה – לצערנו, אין הרבה מה לעשות. תזונה ותוספי תזונה יכולים להאט את הקצב איבוד השיער.
התקרחות מסיבה הורמונאלית נובעת כתוצאה של עודף הורמון גברי. מה שטוב לתפקוד המיני (ולשיער הגוף) – לא טוב לשיער הראש. כאשר רמת ההורמונים הגבריים גבוהה – שיער "יברח" מהראש לחלקי גוף אחרים. הרעיון להוריד רמת ההורמונים הגבריים לא ישמח אף גבר...
סטרס- למזלם של מתקרחים "הלחוצים" יש הרבה מה לעשות: בראשונה, לסלק מקור הלחץ כמה שאפשר. במקביל, ישנם מספיק תוספי תזונה, היכולים לשפר את המצב.

ויטמינים נגד נשירת שיער:

באופן עקרוני, ע"מ שהשיער לא ינשור, אנו זקוקים לכל הויטמינים. עם זאת, חלק מהם נדרשים במיוחד משום שהם מספקים תמיכה לתהליכים ביוכימיים. ויטמינים אלה נחשבים ל-"ויטמיני השיער."  הם כוללים ויטמינים מקבוצת B, ויטמיני A ו-C
ויטמין B2 חיוני לזרימת דם אל זקיקי השיער, אשר מספקת חומרים מזינים. מחסור בוויטמין B2 יופיע כשיער שמנוני בשורשו ויבש בקצוות.
ויטמין B3   (אוPP) משפר את חילוף החומרים של זקיקי שיער. חוסר בויטמין זה גורם ליובש ולצמיחת שיער איטית.
ויטמין B5 מסוגל לחדור ישירות לתוך זקיק השיער, לשפר זרימת דם וחילוף החומרים. חסר ב B5 מתבטא בשער הגדל לאט ומאפיר. חומצת פולית מחזקת את ההשפעה של ויטמין B5. כאשר משלבים את הוויטמינים אלה, צמיחת השיער היא מואצת משמעותית ונשירת השיער נפסקת. מחסור בחומצה פולית גורם לשיער להאפיר בגיל צעיר.
ויטמין B6 הנו ממריץ חזק מאוד של חילוף החומרים. בהשפעתו של ויטמין B6 יכולים להיעלם קשקשים וגרד הקרקפת. מחסור בויטמין זה הופך שיער לעמום ומחמיר נשירה.
ויטמין H (או B7) ביוטין נחשב ויטמין החשוב לשיער, הוא מספק לשיער חוזק ויופי בויסות הפעילות של בלוטות חלב. מחסור של ויטמין H הופך תחילה שיער לשמנוני יותר ובהמשך גורם לנשירה.
ויטמין C מחזק את הנימים שדרכם הדם זורם לזקיקי השיער.חסר בויטמין C גורם לנשירת שיער מתונה.
צמחים לסיוע:  
הסרפד הוא צמח העשיר בויטמינים B, E ו- K, במינרלים - ברזל, סידן, מגנזיום הצמח משפיע באופן משמעותי על מצבו של השיער. חומצות אורגניות טבעיות שהסרפד מכיל, נספגים בעור ויכולים להרגיע את הגרד, גירוי, לווסת את הייצור של חלב. מכלול של נוטריאנטים  ישפיעו לטובה על הזקיקי השיער, יכולים לחזק אותם, לעצור את תהליך אובדן השיער ולעודד את הצמיחה של שערות חדשות. סרפד גם משפר מצב בקשקשת. סרפד בכמוסותשמפו עם סרפד ושמפו עם סרפד נגד קשקשים ניתן למצוא באתר.
מתכון: לקחת 50 גרם של עלי סרפד לליטר 1 מים, להביא לרתיחה, להוסיף כף חומץ, לקרר ולסנן.
ניתן להשתמש לחפיפת השיער (כמו שמפו)
קלנדולה (ציפורן חתול) – צמח לחיזוק השיער, מסייע בקשקשים, סבוריאה. צמח מכיל טאנינים, חומצות אורגניות, פלבנואידים, קרוטנואידים. ממריץ את פעילות זקיקי השיער, מגביר את זרימת דם, מזין את השיער. שמפו עם קלנדולה או מסכת שיער ניתן למצוא באתר. מסייע במיוחד המיצוי הכוהלי.
מתכון: פרחי קלנדולה טובלים בכוהל (ביחס 100 גרם פרחים ל-1 ליטר כוהל). להשאיר למספר ימים ולהשתמש לעיסוי הקרקפת. מסייע בנשירת שיער ובסבוריאה. לא לשתות... 
תוספי תזונה
קיים מגוון גדול של מוצרים לחיזוק השיער. לחלק מהמוצרים יש אותיות NSH (שיער, עור, ציפורניים) לפי סדר כלשהו.
סולגאר HNS קומפלקס MSM המכיל מינרלים, חומצות אמינו, ויטמין C ו-MSM ממקור טבעי - רכיבי תזונה להזנת השיער
אלטמן ביו סיל מכיל רכיבים עם השפעה על שיער, ציפורניים ועור. נחקר ונמצא תורם לטיפוח השיער, העור והציפורניים.
ארקו פורקפיל מכיל חומצות אמינו, ויטמינים ומינרלים. כמוסות טבעיות אשר יכולות לסייע להזנת וחיזוק שורשי השיער
תרימוקסי HNS קומפלקס מכיל תערובת ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו, הרכיבים מיועדים לסייע בחיזוק השיער.
דרמה פם הר בוסט מכיל ג'לטין טהור - פרוטאין (חלבון) המופק מקולגן, מכיל 9 מתוך 10 חומצות האמינו החיוניות.
לגברים בלבד ...
אלטמן רוטס HR לשיער לגבר מכיל שילוב של ויטמינים ומינרלים, כולל דקל ננסי יחד עם בטא-סיטוסטרול.
לנשים בלבד ...
Women'z הֵייר פורטה לנשים מכיל 21 ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו - הרכיבים התזונתיים הטבעיים למראה בריא.
המידע באדיבות יאן גרינברג, מנהל תחום טבע באיפארמה.


aaa