שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

מתי עושים השתלה בזאלית

השתלת שיניים זוהי פרוצדורה הרפואית הנפוצה בעולם ובתוכה קיים עולם שלם של סוגי טיפול המתבצעים בדרכים שונות לפי מבנה הלסת של המטופל. בנוסף לפן הרפואי, ישנה חשיבות רבה מאוד לנושא האסתטיות, חזרה מהירה לשגרה, התנהלות בחיי היומיום ועוד. ישנן מספר טיפולים שפותחו לאורך השנים עבור מי שצריך לעבור השתלה, אחת מהן זוהי השתלה בזאלית הנותנת מענה למקרים רבים בהם יש מחסור קריטי בעצם הלסת ומתבצעת במהירות מכיוון שהיא לא דורשת שימוש בחומרים חיצונים כגון בניית עצם והזרקה של חומר עצם. בין הדרכים הנוספות שיש כיום ברפואה לטיפול במחסור בשיניים ניתן למנות: שתלים דנטליים רגילים, בניית עצם, הרמת סינוס פתוחה או סגורה ושיניים נשלפות.

מה מבדל השתלה בזאלית משאר השיטות

המילה בזאל - Basal, משמעות בסיס או יסוד, כלומר השתלה בזאלית היא בעצם "השתלה על יסודות/בסיסים". בשיטה זו, השתלים מקובעים בעצמות בסיסיות בלסת אשר לא נשחקות לאורך החיים ואין בהן בעיה של עצם דקה או לא קיימת (שזוהי בעצם הסיבה לביצוע ההשתלה הבזאלית). היתרון הרחב של טיפול זו טמון בכך שהיא מאפשרת למי שעובר אותה חזרה מהירה לחיי היומיום. ההליך הרפואי מתבצע ביום אחד והמטופל יוצא כבר עם שיניים זמניות. כעבור מספר ימים ניתן לקבע את השיניים הקבועות בתוך התושבות שלהן. היתרון של שיניים קבועות לעומת שיניים נשלפות הוא די ברור. השיניים הקבועות מאפשרות שגרה הרבה יותר נוחה מאשר אלו הנשלפות. אם זה ללעוס את האוכל האהוב עליך או לשפר את מראה הפנים כאשר השפתיים בולטות החוצה או הפשוט שבדברים הוא לחייך ללא פחד לסובבים אותך, ההליך רפואי מתבצע פעם אחת בלבד, היא בעצם התחנה האחרונה לכל מה שקשור לרפואת שיניים וכך ניתן להבטיח שנים רבות של שקט בגזרת הפה.

יתרונות נוספים

השתלה בזאלית יקרה יותר מההשתלה הרגילה המסורתית, בין השאר כי נעשית התאמה מרבית של הקונסטרוקציה והשתלים למבנה הלסת, אך במקרים של חוסר עצם בלסת, היא תהיה נמוכה יותר מאשר הטיפול הרגיל ע"י בניית עצם או הרמת סינוס הלוקח כשנה וחצי לסיימו. בכ-98 אחוז מהמקרים ההשתלה הבזאלית מוכתרת בהצלחה, אחוז גבוה יותר של סיכויי ההצלחה מאשר בשיטות אלטרנטיביות להשתלות שיניים למי שסובל מוסר עצם בלסת.

כיצד התפתחה השיטה

חלוץ שיטת ההשתלה הבזאלית בעולם נחשב פרופסור ג'רארד סקורטצ'י והיא פותחה לפני כמה עשורים באירופה. ההתמחות בביצוע השתלות בשיטה הזו נעשית תחת פיקוח של חברה שמייצגת את פרופ' סקורטצ'י ומי שעומד בתנאי הסף של השכלה וניסיון מתאימים, עובר מיונים קפדניים ולאחר מכן צריך לבצע מספר השתלות שיניים בזאליות בליווים של נציגי החברה, כדי לוודא מקצועית ודיוק הביצוע.

לסיכום

אם החלטתם שאתם מעוניינים בביצוע השתלה בזאלית, יש חשיבות מרבית בליווי מקצועי וביצוע ההשתלה בידי מומחה בעל ניסיון בביצוע סוג זה של השתלות שיניים. הביצוע המדויק והמקצועי ייתן מענה מיטבי לצורך בהשתלה גם כאשר למי שצריך לבצע אותה יש חוסר בעצם הלסת או היא לא קיימת כמעט בכלל.



aaa