שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

טיפול בלחץ דם גבוה

לחץ דם גבוה מהווה את אחד מהסיכונים הבריאותיים העיקריים. הכינוי הידוע "הרוצח השקט" ניתן לו בשל העובדה שהרבה פעמיים לא מרגישים את התסמינים בפועל, אך הוא עלול לגרום לשבץ מוחי, אי ספיקת לב, אי ספיקת כליות ונזקים חמורים אחרים.

מה זה בכלל יתר לחץ דם?

יתר לחץ דם נגרם כאשר הדם מפעיל לחץ חזק על דפנות כלי הדם בזמן זרימתו בגוף. את לחץ הדם בודקים באמצעות מכשיר מדידה מתאים שמספק ערך גבוה וערך נמוך (סיסטולי ודיאסטולי בהתאמה). ישנם גם מכשירים ביתיים שניתן באמצעותם למדוד את לחץ הדם.

ממה נובע לחץ דם גבוה?

אין גורם סיכון אחד ליתר לחץ דם, אלא מספר גורמים, וביניהם גיל (התופעה עולה עם הגיל), השמנת יתר, עישון, ישיבה מרובה ומעט פעילות גופנית, תזונה מרובה במלח (נתרן), צריכת אלכוהול, לחץ (סטרס) והיסטוריה משפחתית של לחץ דם גבוה.

טיפול ביתר לחץ דם

הטיפול המקובל ביתר לחץ דם בדרך כלל כולל שילוב של שינוי אורחות חיים וטיפול תרופתי. רצוי לעבור לתזונה מאוזנת יותר (רוב המזון התעשייתי כולל כמויות גבוהות מאוד של מלח), לבצע פעילות גופנית ולהפחית בצריכת אלכוהול למנה אחת לכל היותר.

הטיפול התרופתי ניתן לרוב על ידי רופא המשפחה אשר יקבע מהי התרופה המתאימה ביותר או שילוב של מספר תרופות.

להקדים תרופה למכה

רצוי לבצע בדיקת לחץ דם מדי מספר שנים. מי שנמצא בקבוצות סיכון רצוי אף שיעשה את הבדיקה לעיתים קרובות יותר.

בנוסף, רצוי לבצע בדיקת דם לתפקודי כליות, בדיקות עיניים ואקו לב. אם מבצעים בדיקות ביתיות ליתר לחץ דם, יש לחפש המלצה על מכשיר כמה שיותר מדויק ולבדוק היטב את הוראות השימוש.

טיפול טבעי ליתר לחץ דם

האבחון והטיפול ביתר לחץ דם על פי הרפואה הסינית נעשה בהתאם למצבו הפיזי והנפשי של המטופל תוך כדי זיהוי של חוסר איזון אפשרי בגוף, לדוגמה, בין האיברים הפנימיים. לכן, בהחלט יכול להיות שיתר לחץ דם אצל אדם צעיר ייווצר מסיבות שונות לחלוטין מאשר אצל אדם מבוגר (לדוגמה, עקב מתח ולחצים סביבתיים).

קל יותר לטפל בערכים בינוניים וקלים של יתר לחץ דם, אז נעשה שימוש בשיטות מסורתיות של הרפואה הסינית כגון שימוש בצמחי מרפא ודיקור סיני שמאזנים את האנרגיה בגוף ומורידים את לחץ הדם. גם ההמלצות התזונתיות מותאמות לכל אדם בנפרד (כיום גם מחקרים רפואיים מראים שאין תפריט אחד שמתאים לכולם).

באופן דומה, השינוי באורך החיים על פי הרפואה הסינית מתבטא לא רק באימוץ הרגלים נכונים (ובכלל זאת הקפדה על שינה מספקת), אלא גם בלימוד ושימוש בטכניקות הרפיה שונות.

במקרים חריפים יותר של יתר לחץ דם, הטיפול נעשה בד בבד עם הטיפול התרופתי, אך ייתכן שיפור לאחר מכן אשר יקטין את התלות הזו.



aaa