שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

אירועים שיכולים לעורר מתח או התקף חרדה – איך מטפלים?

זה יכול לקרות בחוף הים, בקולנוע, במסעדה, בארץ או בחו"ל, לנשים ולגברים, למבוגרים או לצעירים וכמו שזה מגיע, תוך כמה דקות זה נעלם כמו שבא.

כאבים בחזה, תחושת מחנק, קשיים בנשימה ועוד סממנים המעידים כי הגוף מרגיש במצוקה. אחנו כמובן מדברים על מתח והתקף חרדה המשפיעים על הגוף בצורה פיזית וצורה נפשית.

אנשים רבים החוורים רגעי מתח והתקפי חרדה חושבים בשיא ההתקף כי הם "עומדים למות" או שהם "לא יכולים לנשום". הם מיד מזמינים אמבולנס או מתפנים בצורה עצמאית אל חדר המיון רק בכדי לגלות שמדובר באזעקת שווא ושהכל בסדר.

אלא שלא הכל בסדר ואכן הישנות של התקפים כאלה בתדירות גבוהה, יכולה להגביר את רמות הלחץ ואף לגרום להפרת חרדה – הימנעות ממצבים בהם התעוררה חרדה בעבר בכדי שלא תתעורר בשנית. לדוגמא, אדם שחווה התקף חרדה במסעדה לא ירצה לחזור אליה מהפחד ששוב יחווה שם התקף חרדה נוסף.

אך לפני שנציע דרכים לטיפול, חשוב שנעמוד על ההבדלים שבין מתח והתקף חרדה.

אז מה יש לי – מתח או התקף חרדה?

ואולי שניהם? חשוב להבחין בהבדל שבין מתח להתקף חרדה. בעוד מתח הוא תחושת לחץ עקב עומס במשימות ומטלות הגורם לאדם לחוש שהוא לא מספיק את הכל וצריך עוד כמה שעות ביממה, התקף חרדה הוא ביטוי פיזי ממש של המתח.

בעוד המתח הוא כללי ואמורפי, התקף חרדה הוא מאוד ספציפי. הוא נמשך בין שתיים עד חמש דקות, הוא מתחיל לאט לאט, מתעצם מגיע לשיא ואז נעלם בהדרגתיות.

הסממן הנפוץ ביותר של התקף חרדה הם כאבים חזקים בבית החזה ותחושה שהלב אוטוטו עומד להתפוצץ, מה הפלא שרבים נוטים לחשוב כי מדובר בהתקף לב ופונים אל בית החולים הקרוב אל ביתם?.

טיפול תרופתי בחרדה או טיפול ביתי? ואולי שניהם?

קיימות מספר דרכים להתמודד עם התקפי חרדה ותקופות מתוחות בחיים, אך תחילה חשוב לפנות אל הרופאה המטפלת ולשתף אותה בתחושות ולתת לה כמה שיותר מידע על התקפי החרדה – מתי הם מתרחשים? כמה זמן נמשך כל התקף חרדה? כמה זמן התופעה הזו נמשכת? האם מעבר לכאבים בחזה וקשיי נשימה קיימים סממנים נוספים כגון הקאות, זיעה קרה, התעלפויות?

אם נבהלתם מהשאלה האחרונה, הרשו לנו להרגיע אתכם. קיים סיכוי גדול שהרופאה תמליץ לכם שני דברים:

1. לעסוק בספורט ופעילות גופנית – אלה ידועים כמפיגים מתחים, כעסים ולחץ ומשפרים את זרימת הדם בגוף. לא חייבים לצאת לריצה ארוכה או לרכב על אופניים, אפשר גם לתרגל יוגה ומדיטציה על מנת לחזק את הגוף ולהרגיע את הנפש.

2. נטילת תרופות – קיימות תרופות המפחיתות את רמות המתח והחרדה, ביניהן ולריאן וקלמנרבין. תרופות אלה ואחרות נמכרות ללא מרשם והן מבוססות על צמחי מרפא והן עוזרות לגוף לחוש רגוע יותר ואף לישון טוב יותר בלילה

. עוד יכולה להמליץ לכם הרופאה על רכישת מד חמצן או מד סטורציה. אתם בטח שואלים מה הקשר בין חמצן ובין התקף חרדה? ובכן, מחקרים מראים כי בעת התקף קיימים קשיים בנשימה וכאב בחזה היכול להעיד על בעייה באספקת הדם ללב.

כאשר הגוף מרגיש בטוב רמת החמצן (סטורציה) בגוף נעה בין 95% ל- 100%, כאשר רמת החמצן נעה בין 92% ל- 94% זה סימן שיש בעיה בגוף ומומלץ לפנות לרופאת המשפחה, אך כאשר מד החמצן מראה על אחוזי חמצן הנמוכים מ – 92% יש לפנות באופן מיידי לטיפול רפואי היות ועלול להתפתח בעיה רפואית חמורה המצריכה אישפוז.

עבור אלה החווים התקפי חרדה מד החמצן מהווה כלי מדידה מיידי שתוך כמה שניות אומר עד כמה המצב חמור והאם אפשר להירגע או שצריך לפנות לטיפול רפואי נוסף.

שרק תהיו בריאים

כל אחד מאיתנו בשלב מסוים בחייו יחוש מתח וחרדה. חלקנו אף יחוו התקפי חרדה שיחזרו על עצמם בתדירות שונה. על מנת להתחיל בטיפול תרופתי, מומלץ לפנות אל הרופאה המטפלת ולקבל ממנה המלצה לתרופת הרגעה טבעיות כגון קלמנרבין או ולריאן.

בנוסף, יכולה הרופאה המטפלת להמליץ על רכישת מד חמצן ביתי שיעזור לכם להעריך את חומרת ההתקף. התקפי חרדה הם נפוצים ועד כמה שהם מפחידים ומלחיצים מצד אחד, הידיעה כי ניתן לטפל בהם וניתן לשלוט בהם מהצד השני היא ידיעה מרגיעה.



מוצרים קשורים

aaa