שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

מקל הליכה? להיפך מקל משיכה

מה המשותף לגורג' קלוני, בראד פיט, הנסיך צארלס, יו לאורי (ד"ר האוס), מדונה, ריאהנה וצ'רלי צ'פלין? התשובה תפתיע אתכם. לא העובדה שכולם מפורסמים, לא העובדה שכולם עשירים, אלא העובדה שכולם בשלב כלשהוא בחייהם נעזרו במקל הליכה והפכו אותו לאקססורי הכי חם בעולם האופנה.

האמת היא שאנחנו עושים עוול די גדול למקל ההליכה, הוא נתפס בעינינו ככלי עזר להליכה ושמירה על יציבות עבור בני הגיל השלישי או עבור אנשים המחלימים מפציעה כזו או אחרת ברגליים. למעשה, במשך שנים מקל ההליכה הפך לסמל סטטוס של בני אצולה ואנשי עסקים וכיום הוא לא רק אביזר לתמיכה, אלא אקססורי של ממש מלא סטייל וצבע.

יתרונות השימוש במקל הליכה

מי לא מכיר את הסיפור על משה רבנו אשר הטיח את מקל ההליכה שלו בפני פרעה והפך אותו לנחש ולימים כאשר יצאו בני ישראל ממצריים בעזרת המטה המרשים הוא היכה בסלע ויצאו ממנו מים. כן, עוד מימי קדם הבינו כי מקל ההליכה הוא אביזר משמעותי וחשוב. נכון, עם השנים אף אחד מהם לא הפך לנחש אמיתי, אך רבים מהם היו לעזר עבור אנשים שונים בגילאים שונים מאז ועד היום. לשימוש במקל הליכה יתרונות רבים, חלקם בריאותיים וחלקם נפשיים:

1. תמיכה בעת הליכה - השימוש במקל ההליכה מוסיף לאדם המבוגר עוד נקודת אחיזה בקרקע ומאפשר ללכת בביטחון וללא חשש לנפילה.

2. חיזוק הבטחון העצמי – היכולת ללכת עם מקל בצורה עצמאית ולא להיעזר באדם נוסף או ללכת לאט לאט ואז לעצור למנוחה, מחזקים את תחושת העצמאות והבטחון העצמי.

3. הורדת עומס מהברכיים – ככל שמתבגרים, נוצר יותר עומס על מפרקי הברכיים הנושאים את משקל הגוף. שימוש במקל מקטין את העומס שיש על הברכיים ומאפשר הליכה נעימה יותר וללא כאבים.

4. יצירת סקרנות ועניין – לרב כשאנשים רואים אדם עם מקל הליכה הם חשים רחמים ועצב עבורו, אבל אם מקל ההליכה הוא מראה בעל מראה ייחודי הוא דווקא יצור סקרנות ועניין ושוב יעצים את תחושת הביטחון העצמי (בעלי המקל יחושו ייחודיות כי המקל שלהם אינו כמו מקל ההליכה של כולם).

5. כלי להגנה עצמית בעת הצורך (ושלא נצטרך חלילה) -המקלות כיום עשוים ממתכות שונות וקלות, אשר בשעת הצורך יכולות לשמש ככלי להגנה עצמית.

להיות הסבא או הסבתא הכי קוליים שיש

השימוש במקל הליכה הפך עם השנים לסמל סטטוס יוקרתי ויש חנויות המתמחות במקלות הליכה ייחודים. אין ספק שככל שיש יותר ויותר אנשים מפורסמים ויותר ויותר דמויות בתוכניות טלוויזיה וקולנוע הנעזרות במקל הליכה, התדמית שלו הולכת ומתרחקת מאביזר המתאים לסבא וסבתא.

כיום, תוכלו לבחור מבין מגוון עצום של מקלות הליכה מחומרים שונים, בצבעים שונים, בהתאמה אישית, מקלות הליכה עם פנס, מקלות הליכה מתקפלים, מקלות הליכה מתכווננים והאמת היא שאנחנו יכולים להמשיך עם דוגמאות נוספות, אבל למה שלא תראו בעצמכם את מבחר המקלות שיש אצלנו באתר.

איך בוחרים מקל הליכה?

כאשר אתם עומדים בפני ההחלטה באיזה מקל הליכה לבחור חשוב שתשימו לב לשני דברים. הדבר הראשון אליו צריך לשים לב הוא כמובן התקציב, באופן לא מפתיע ולאור המגוון הרחב הקיים בשוק ניתן למצוא מקלות הליכה במחירים שונים החל מכמה עשרות שקלים למקל פשוט ועד 400 שקלים למקל משוכלל (מקל הליכה מתקפל, מקל הליכה טלסקופי, מקל הליכה עם תאורה ועוד).

הדבר השני שיש לשים אליו לב כשבוחרים מקל הליכה היא המטרה לשמה הוא נועד: חיזוק היציבות, תמיכה בהליכה, עזרה בהתרוממות מן המיטה או הספה ועוד. ככל שהמקל מתאים טוב יותר לבעליו, כך יהיה קל יותר, נעים יותר ונוח יותר להשתמש בו והוא לא יעמוד בודד בפינת החדר ויעלה אבק.

כל העיניים אלי או אל המקל שלי

ואם כבר מדברים על קול ועל כל העיניים אלי אז בואו נחזור לבראד ביט וג'ורג קלוני. אחד הקוריוזים המצחיקים הקשורים למקל הליכה התרחשו בשנת 2012 כאשר בראד פיט הגיע אל טקס גלובוס הזהב שעון על מקל הליכה שחור. גבות הורמו, הפלאשים של המצלמות סינוורו את האורחים ולכולם היה ברור שמשהו קרה לרגל של בראד ביט.

אבל מה קרה לרגל שלא? אף אחד לא ידע, אבל המקל וההליכה של בראד ביט הפכו לשיחת היום ובימים שלאחריו. אך תשומת הלב לא נשארה על פיט בלבד, במהלך הטקס כאשר עלה לבמה ג'ורד קלוני על מנת להציג את קטע מהסרט "Moneyball" בכיכובו של פיט, הוא השאיל את מקל ההליכה ונופף איתו על הבמה.

הקהל כמובן שיתף פעולה וצחק להנאתו, אך הסיטואציה הזו עשתה שירות גדול לאלה המשתמשים במקל הליכה ככלי עזר רפואי והפכה את המקל מאביזר שצריך להתבייש בו או להסתיר לאביזר המהווה מקור לגאווה.



מוצרים קשורים

aaa