שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

תרופות סבתא לשיעול

חורף. ולא רק שחורף, גם קורונה. ואם גם אתם נלחצים מכל שיעול קטן – אתם לא לבד. ובכל זאת ואף על פי כן יש לזכור כי שיעול הוא הדרך של גופנו להיפטר מגירוי, מעצם זר, אלרגניים למיניהם, אבק או כל דבר שמפריע לדרכי הנשימה – הלוא היא אבן היסוד הבסיסית ביותר של קיום הגוף. פעולת השיעול היא למעשה תוצאה של מסר ממערכת העצבים למוח: הפעל את שרירי החזה והבטן לכיווץ והוצאת פרץ של אוויר. בנוסף, שיעול הוא גם סימפטום למחלות שונות ועל כן ברפואה נהוג לאפיין את השיעול בשלל דרכים:

• מתי ולמה אתם משתעלים?

• האם השיעול מעיר אתכם בלילה?

• האם הוא אחרי פעילות גופנית? בזמן פעילות גופנית?

• האם זהו שיעול יבש או שמא לח?

• האם הוא נמשך למעלה משבועיים? פחות מ-8 שבועות?

• האם ישנם סימני מחלה נוספים?

סוגי שיעול וסיבות אפשריות לו

שיעול רטוב, כמתבקש משמו הוא שיעול שתפקידו העיקרי הוא לסלק ליחה מדרכי הנשימה. לכן, שיעול כזה מופיע הרבה פעמים עם תסמינים נוספים כמו הצטננות, נזלת או שפעת. יחד עם זאת שיעול רטוב תכוף וממושך עלול להעיד על דלקת ריאות, מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), ברונכיט, אסטמה וכן הלאה.

שיעול יבש, לעומת זאת, הינו שיעול שלא מעלה ריר או ליחה. הרבה פעמים שיעול כזה מתחיל במעין דגדוג בגרון והוא זה שמפעיל את רפלקס השיעול.

שיעול יבש יכול להיות טורדני במיוחד ולעיתים קרובות הוא נובע מזיהומים בדרכי הנשימה העליונות, כלומר הצטננות או שפעת. שיעול יבש אופייני גם בליווי דלקת גרון, דלקת שקדים, ריפלוקס, אלרגיות למיניהן ועוד. מעניין לציין כי הרבה פעמים יופיע השיעול היבש דווקא בתום המחלה.

שיעול יבש בדרך כלל לא דורש טיפול מיוחד. אצל ילדים ותינוקות - והאמת היא שגם אצל לא מעט מבוגרים - הוא יכול להיות מוקל עם מכשיר אדים המלחח את האוויר. ובכל זאת, אם השיעול נמשך למעלה משלושה שבועות רצוי לגשת להיבדק אצל גורם רפואי מוסמך. חשוב לדעת כי שיעול יבש הוא אחד התופעות השכיחות והראשונות של קורונה. אבל – וזה חשוב לא פחות – הוא ילווה בדרך כלל בסימנים נוספים כמו חום, קוצר נשימה שהולך ומוחמר, אבדן חוש הטעם ועוד.

סוג נוסף של שיעול – הנפוץ בעיקר אצל ילדים מתחת לגיל 5 הוא השיעול הנבחני, הנגרם בדרך כלל מסטרידו – אותו זיהום ויראלי הגורם לדרכי הנשימה העליונות להיות מגורות ונפוחות. הסיבה שבגללה בעיקר ילדים נפגעים ממנו היא שפיזיולוגית דרכי הנשימה שלהם צרות יותר. בכל מקרה, במקרה של שיעול כזה יש לגשת להיבדק אצל גורם מקצועי.

דרכים טבעיות להקלת שיעול

ובכל זאת, חיפשנו וגם מצאנו את רשימת הפתרונות הטבעיים ששמעם כמקלים על שיעול יצא למרחוק. שווה לנסות 

דבש – לערבב עם מים חמים או תה צמחים. לא להגזים עם הכמויות וכמובן לא לתת לילדים מתחת לגיל שנה.

ג'ינג'ר – חתיכת שורש ג'ינג'ר טרי עם לימון בתוך כוס של מים חמים. הידעתם? לג'ינג'ר תכונות אנטי דלקתיות.

מקלחת חמה או אמבטיה - המחייבות במידה רבה שהייה בחדר לח מאד עם קיטור – יכולות לסייע עד מאד בהתקפי שיעול יבש ורטוב כאחד. יש כאלה שמעדיפים לעשות זאת מול קערה של מים רותחים ומגבת על הראש ללכידת אדי הקיטור. 5 דקות של שאיפת אדים אמורות להקל על השיעול.

גרגור מי מלח – הלוא היא אחת מתרופות הסבתא הידועות ביותר - נמצאה כיעילה גם לשיעול רטוב המלווה בכאב גרון. מי מלח גם מפחיתים ליחה וגם מחסלים חיידקים ברמה מסוימת. הכמויות: חצי כפית מלח לכוס מים חמים וגרגור עד מוקד הכאב.

• לפעמים, שיעול ממושך יכול לדרוש שינויים תזונתיים. זאת מכיוון שריפלוקס חומצי הוא אחד הגורמים השכיחים לשיעול וישנם לא מעט מזונות הגורמים לו: אלכוהול, קפה, פירות הדר, עגבניות, שוקולד, אוכל חריף ואוכל מטוגן. אם אתם סובלים משיעול ממושך - שווה להיוועץ בגורם מקצועי וכן לנסות לעשות שינויים בתפריט.

רק בריאות וזכרו: שיעול הוא סימן. אם הוא נמשך למעלה משלושה שבועות, אם הוא מחמיר, אם הוא מלווה בסימנים נוספים ובכלל - אם יש ספק, גשו להיבדק.



מוצרים קשורים

aaa