שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

מזון רפואי בגיל השלישי

תוספי תזונה היא משפחת מוצרים ענפה וגדולה במיוחד שעיקרה אחד: להוסיף חסרים וחומרים מזינים לתזונה שלנו על מנת להפחית את הסיכון לבעיות בריאות למיניהן. צמד המילים 'תוספי תזונה' כולל רשימה ארוכה ועשירה של ויטמינים, מינרלים, סיבים, חומצות אמינו וצמחים שונים המגיעים בשלל תצורות: כמוסות, אבקות, תמציות, משקאות וכדומה.

אז כן, ברור וידוע לכל כי צריכת מזון בריא ומאוזן היא-היא הדרך הטובה ביותר להשגת כלל החומרים המזינים הנחוצים לגופנו. יחד עם זאת, יש אנשים שלא מצליחים לצרוך את הכמות המומלצת של כלל אבות המזון לא כל שכן של כמות הקלוריות המספקת לגופם. וכאן, בנקודה הזו בדיוק, נכנס לתמונה המזון הרפואי.

מהו מזון רפואי? הלכה למעשה, זוהי התשובה "הטכנולוגית" לטיפול במצבים רפואיים שונים הנובעים מבעיה בצריכת מזון. ישנם כמובן הרכבים שונים של מזון רפואי ואולם ברוב המוחלט המוצרים הללו המטרה היא השלמת חסרים תזונתיים וסיוע למערכות הגוף לתפקד באופן מיטבי. מי זקוק למזון רפואי? כמתבקש מהגדרת המוצר, מזון רפואי מיועד לתת מענה למגוון מצבים בהם האדם אינו יכול לספק בעצמו את צרכי גופו התזונתיים. זה יכול להיות מצב זמני המקשה על פעולת האכילה לאורך זמן כמו החלמה מפציעה או ניתוח וקשיים בלעיסה ובבליעה ; וזה יכול להידרש גם במצב ממושך של תת תזונה הנגרמת עקב אי יכולתו של אדם לצרוך או לספוג מזון. לא מפתיע, לפיכך, כי אחת הקבוצות בהן השימוש במזון רפואי נפוץ במיוחד היא קבוצת הגיל השלישי.

ואכן, בקרב אנשים מעל גיל 65 – 70 גוברים הסיכויים לסבול מתת תזונה או מתזונה לקויה. יש לכך סיבות רבות: ירידה בחוש הטעם, מצב הרוח, התיאבון או החשק לאכול ; קשיים פיזיים בלעיסה ובבליעה ; מצבים סיעודיים הדורשים תזונה מיוחדת – שלבי מחלה מתקדמים, החלמה מניתוחים או אי יכולת לאכול באופן עצמאי. מדוע זה מסוכן? ראשית כי גופנו זקוק לאבני הבניין שלו כל עוד הוא חי ושנית כי מצב של תת תזונה מחליש את מערכות הגוף, ובכלל זה את מערכת החיסון ולפיכך מקשה על החלמה ואף עלול להחמיר את המחלה.

לשימוש במזון רפואי, לעומת זאת, יכולה להיות השפעה מיטיבה בכמה היבטים:

• שיפור המצב הגופני

• סיוע בשמירה על חוזק השרירים

• עלייה בתחושת התיאבון ועלייה במשקל

• עלייה בחוזק השרירים

• שיפור בתפקוד מערכת החיסון

• הפחתה של סיבוכים רפואיים שונים

כיצד ניתן לזהות את הצורך במזון רפואי ייעודי?

ישנם סוגים רבים של מזון רפואי. חלקם נועדו להוות תוספת לתזונה רגילה ואחרים נועדו ממש להחליף אותה. אם לא כהתוויה רפואית – כלומר מתן מזון ייעודי בהוראת צוות רפואי - באופן טבעי, הקרובים ביותר הם אלה שיכולים לחוש בצורך בתוספת מזון רפואי. סימנים לכך שיקירכם זקוקים להשלמה תזונתית הם חוסר תיאבון כמו גם חוסר עניין באוכל שלא כרגיל, ירידה דרמטית במשקל, בדיקות דם לא טובות, עייפות קיצונית, אפתיות וכל סימן אחר שמרגיש לכם דורש התייחסות מקצועית.

ואכן, חשוב לא להחליט לבד על כל תוספת כזו, גם אם מדובר באדם בריא. לסוגים השונים של המזון הרפואי ולהבדלים ביניהם (דלי אלקטרוליטים, דלי שומן, דלי חלבון וכדומה) נדרשת הבנה מקצועית. בנוסף, ישנם, כאמור, מזונות רפואיים המכילים מספר מצומצם של רכיבי תזונה ואלה נועדו למנוע חסרים תזונתיים מסוימים.

לסיכום: תזונה נכונה חשובה תמיד, לא כל שכן בגיל השלישי. השינויים הגופניים בגילים הבוגרים מובילים לא פעם לשינויים בהרגלי צריכת המזון ומכאן הדרך להתדרדרות בריאותית קצרה. מזון רפואי יכול לתת מענה הולם ושלם ללא מעט מצבים כאלה. היו ערניים לשינויים והיוועצו בגורמים מקצועיים כדי להתאים במדויק את המזון הרפואי ליקרים לכם



מוצרים קשורים

aaa