שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

מהי הדרך היעילה ביותר להחלפת חיתול למבוגרים

כמבוגרים וכהורים לילדים, אנחנו יודעים שיגיע הרגע בו גם אנחנו נצטרך לטפל בהורים המזדקנים שלנו. ככל שהם הולכים ומזדקנים, הטיפול בהם מצריך יותר משאבים ורבים מאיתנו נעזרים בחברת סיעוד או מטפל זר על מנת לדאוג לצרכיו של ההורה בכל שעות היום ולא רק בזמן הקצר בו אנחנו באים לבקר.

הורים מבוגרים רבים נדרשים להשגחה וטיפול במהלך שעות היום והלילה ואחת מהפעולות החשובות ביותר במסגרת הטיפול בהם היא החלפת חיתול למבוגרים.

אנשים רבים, בני הגיל השלישי, מאבדים את השליטה על הסוגרים ונאלצים להשתמש במוצרי ספיגה למבוגרים. ישנה חשיבות רבה להחלפת חיתול למבוגרים בדרך נכונה ונעימה, דרך השומרת על בריאותו של המטופל לאורך זמן. חשוב לשים לב למספר גורמים המשפיעים על החלפת החיתול:

1. תדירות ההחלפה – ככל שמחליפים בתדירות גבוהה יותר, כך האיזור נשאר נקי יותר ולא נוצרת תפרחת חיתולים

2. בחירת מוצרי ספיגה – חשוב לבחור במוצרי ספיגה המותאים למבנה הגוף ולכמות ההפרשות היומית

3. בחירת תכשירי טיפוח וניקיון – יש לבחור במגבונים, משחות, שמנים, קרמים ואבקות השומרות על איזור החלציים רך, נעים וריחני.

4. מוצרי עזר להחלפה – יש לוודא כי לפני ההחלפה יש ברשותכם או בידי המטפל כפפות, משטח החלפה, שקיות אטומות לריח וכמובן מסיכת פנים להגנה מבפני ריחות לא נעימים.

החלפת חיתול למבוגרים – איך לעשות את זה בקלות ויעילות

החלפת חיתול למבוגרים דומה מאוד להחלפת חיתול לתינוק – מחליפים חיתול לאחר יציאה או לאחר שהחיתול ספוג.

כל החלפה מתחילה בהכנת הציוד הדרוש טרם הפשטת ההורה המבוגר. הכוונה כמובן לחיתול, כפפות, משחות וקרמים, שקית לחיתול המשומש וכמובן סט מצעים להחלפה במידת והמצעים הקיימים התלכלכו בעת ההחלפה.

במידה וידוע כי החלפת חיתול מצריכה שטיפה, מומלץ להכין מראש קערת מים חמימים עם סבון, מטלית או ספוג רחצה על מנת לוודא כי איזור החלציים נקי משאריות של צרכים ומגבת לייבוש.

עד כמה שהדבר נראה ברור מאליו, מומלץ לחמם את כפות הידיים ולא לגעת בהורה המבוגר בידיים קרות. חשוב שלאורך כל ההחלפה, המגע עם הגוף יהיה עדין, רך וחמים. כך תהיה פחות התנגדות מצד המטופל ויותר שיתוף פעולה בעת ביצוע ההחלפה.

15 שלבים בהחלפת חיתול למבוגרים

1. הנחת משטח סופג מתחת לאיזור החלציים על מנת לשמור על המצעים נקיים בעת ההחלפה (מי שרגיש לריחות, מומלץ שיענוד מסיכת פנים)

2. הפשטת פלג גופו התחתון של ההורה המבוגר

3. פתיחת החיתול

4. הנחת מגבונים על ההפרשות שהחיתול ספג על מנת ליצור חציצה בזמן הניקוי

5. ניקוי ההפרשות במגבונים או שטיפה במידת הצורך

6. ייבוש איזור החלציים

7. משיכת החיתול המלוכלך עם המגבונים

8. בדיקה חוזרת – אולי יש מקומות שפספסנו או לא ניקינו מספיק טוב

9. איתור פצעי לחץ או שפשפות (ובמידת הצורך הפניית תשומת הלב של המטופל ובני משפחתו, אולי יש צורך בטיפול אנטיביוטי)

10. הנחת החיתול הנקי (יש לשים לב שהוא מונח עד גובה המותן)

11. מריחת קרם טיפולי, משחה או טלק

12. סגירת החיתול בצד הקידמי (חשוב לשים לב כי החיתול לא מהודק בצורה חזקה מדי או לוחצת)

13. החזרת הבגדים או החלפתם במידה והתלכלכו במהלך החלפת החיתול

14. פינוי החיתול המלוכלך אל פח הזבל

15. שטיפת ידיים במים וסבון

טיפול בתפרחת חיתולים אצל מבוגרים

במקרים בהם ההורה המבוגר נמצא זמן רב עם אותו החיתול, מתובסס בהפרשותיו או כשיש הפרשה חומצית מדי, עלולה להתפח תפרחת חיתולים (diaper dermatitis). היות ומדובר בתופעה כואבת מאוד ולא נעימה, מומלץ לטפל בה כמה שיותר מהר ולא להזניח.

את התפרחת ניתן לזהות על ידי שלושה סימנים עיקריים: ישבן אדום, גירודים בלתי פוסקים וכאבים ממושכים בעת ישיבה או שכיבה.

הטיפול בבעיה דומה מאוד לטיפול בתפרחת חיתולים אצל תינוקות. במקרים קלים שטיפות במים וסבסון ואיוורור המקום יעשו להקל על התסמינים, במקרים אחרים יהיה צורך להשתמש במשחות וקרמים על מנת ליצור חציצה בין האיזור המגורה ובין ההפרשות החומציות.

במקרים חמורים בהם תפרחת חיתולים גורמים לדימומים ויבלות מומלץ לפנות אל ייעוץ רפואי לשם קבלת מרשם לטיפול אנטיביוטי במשחה או בכדורים.

לסיכום

החלפת חיתולים למבוגרים דומה מאוד להחלפת חיתולים לתינוקות. אך בניגוד לתינוקות הנמצאים במשך כל שעות היום תחת השגחת ההורים, אצל בני הגיל השלישי אין השגחה הדוקה ולעיתים הם זוכים להחלפת חיתול רק פעם או פעמיים ביום. במקרים כאלה חשוב לוודא כי החלפת החיתול נעשית על פי השלבים שתיארנו לעיל תוך הקפדה על ניקיון והיגיינה מירבית על מנת למנוע הופעת תפרחת חיתולים.



מוצרים קשורים

aaa