שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

מה מגרה את העור, ומה עושים?

אדמומיות בעור, גירודים ללא הפסקה, יובש, קילופים - אם אחד מאלה נשמע לכם מוכר ככל הנראה גם אתם סובלים מגירוי של העור. תופעת גירוי העור וגירוד העור היא תופעה נפוצה בכל ימות השנה וסובלים ממנה מיליוני אנשים ברחבי העולם כולו.

האיבר הגדול ביותר בגוף האדם

אנשים רבים חושבים שהאיבר הגדול ביותר בגוף האדם הוא המח או הלב, אך למעשה העור שלנו הוא שנושא בגאווה את התואר – האיבר הגדול ביותר בגוף האדם. מלבד ההגנה על הורידים, הנימים ושאר האיברים הפנימיים האחרים, לעור תפקידים חשובים נוספים:

1. אגירת ויטמי

ן D. 2. ויסות טמפרטורת הגוף.

3. אגירת שומנים, מים ומלחים.

4. הגנה מפני חדירת מזיקים לגוף.

5. קליטת תחושות מהסביבה כגון כאב, לחץ, מגע, קור וחום.

עד כמה שהעור נראה דק ועדין, למעשה הוא מורכב משלוש שכבות: השכבה העליונה ביותר האפידרמיס (בשכבה זו אין כלי דם או עצבים והיא זו שמעניקה לעור את צבעו), השכבה האמצעית הדרמיס (השכבה המכילה את כלי הדם והעצבים המעבירים את תחושת הסביבה אל המח) והשכבה התחתונה הנקראת היפודרמיס והיא מורכבת משומן המבודד את הגוף מקור, בנוסף היא מחברת את העור אל שאר רקמות הגוף.

מדוע חשוב לדאוג לטיפוח לעור?

כולנו דואגים לטפח את עור הפנים, לשים קרם מיצוק, קרם נגד קמטים וקרם הגנה. אך מה לגבי שאר העור? העור ברגליים? העור בבטן? העור בזרועות? כן! כל חלקיו של העור (גם אלה המכוסים בבגדים בכל ימות השנה) מצריכים תשומת לב וטיפול ראוי. טיפול שכזה הוא בגדר "הקדמת תרופה למכה", מטפלים בעור כשאנחנו צעירים ומקטינים את הסיכוי לפתח מחלות עור כגון סרטן העור, דלקת עור (דרמטיטיס) ופסוריאזיס בגיל מאוחר יותר.

על המדפים ברשתות הפארם תוכלו למצוא מגוון קרמים ומשחות לטיפול בגוף ביניהם קרם הגנה מפני השמש, קרם לעור סדוק, קרם לעור יבש, קרם נגד גירוי העור וקרם נגד גירוד בעור ועוד.

מניעת גירוי העור – 5 רעיונות לטיפול מקדים

אך לפני שאתם רצים אל הקניון לרכוש קרם גוף כזה או אחר, חשוב שתדעו שניתן למזער את גירוי העור בכמה פעולות פשוטות בבית, בקלות וללא מאמץ:

1. חשיפה לשמש - מצד אחד אומרים שצריך לחשוף את העור לשמש על מנת שהגוף ייצר ויטמין D החיוני לתפקוד תקין של הגוף, מצד שני אומרים להימנע מחשיפה לשמש ככל הניתן. מבולבלים? גם אנחנו! אז מה נכון? להיחשף לשמש או לא להיחשף לשמש? והתשובה היא – כל דבר במידה. יצאתם אל השמש, הקפידו לצאת בשעות הבוקר המוקדמות או אחר הצהריים בהם השמש לא חזקה מדי, הקפידו לחבוש משקפי שמש וכובע אשר יצל על הפנים, לבשו בגדים ארוכים אך אוויריריים (במידת האפשר כמובן) ואם יצאתם לשמש – מירחו קרם בעל מקדם הגנה גבוה.

2. שמירה על לחות העור – אנשים רבים חושבים שלחות העור מגיעה מקרמים ומשחות שמורחים עליו, אך לחות היא למעשה מים. אם מקפידים על שתיית 10 כוסות מים ביום, מעניקים לעור ולגוף בכלל את הלחות הדרושה לו על מנת לתפקד בצורה תקינה.

3. בחירת בגדים מבדים טבעיים – גירוי העור לעיתים נובע מבחירת בדים מלאכותיים המיוצרים מחומרים לא טבעיים כגון פוליאסטר, ניילון או אלסטיין. בחירת בדים טבעיים כגון כותנה, פשתן ומשי יכולים להקל על הגוף ולמנוע גירוד בעור.

4. התאמת הלבוש לפעילות – אם אתם נוטים לסבול מגירוי העור או מגירוד בעור, חשוב שתתאימו את הבגדים שלכם לפעילות שאתם עושים. אם אתם יוצאים לטייל בטבע, אל תלבשו מכנסיים קצרים שיחשפו איזורים גדולים יותר של העור לפרחים או צמחים המעוררים גירוי. יוצאים לחוף הים? ליבשו בגד ים עם שרוולים ארוכים וצמצמו את חשיפת העור לשמש, תוכלו גם ללבוש בגדים ארוכים ומאווררים שימנעו מהחול להידבק אליכם ולעורר גירוי או גירוד בעור.

5. הימנעות מחרקים – אם אתם יודעים שאתם רגישים לחרקים, יתושים וחיות אחרות שעוקצות אתכם או גורמות לגירוד בעור. הקפידו "לאבטח" את סביבת הבית מפני חרקים כאלה: התקינו רשתות על החלונות, ייבשו מים עומדים, וודאו שכל הברזים בחצר סגורים וכו'. כך תיצרו בבית שלכם מרחב מוגן מפני גירודים ועקיצות לא נעימות.

3 רעיונות לטיפול בגירוי העור

מי שסובל מגירוי העור או מגירוד בעור יודע עד כמה זה מציק, לא נעים ולפעמים גם לא אסתטי לעין. כל עוד מדובר באיזור קטן בגוף, ניתן להמשיך בחיים כרגיל, אך מה עושים כאשר יש כמה איזורים מגורים בגוף? או איזור אחד גדול ומציק?

ריכזנו עבורכם כמה רעיונות לטיפול בגירוי העור:

1. רחצה במים פושרים – אנחנו נוטים לחשוב שמקלחת ארוכה וחמה תעזור לגוף להירגע, אך למעשה היא עושה את ההיפך בדיוק. המים החמים יוצרים גירוי גדול יותר לעור ולאחר המקלחת, הגירוד בעור רק מתעצם ומציק יותר.הפיתרון? מקלחות פושרות וקצרות.

2. איוורור של המקום המגורה – ככל שאנחנו סובלים יותר מגירוי העור, אנחנו נוטים לחסום את האיזור הנגוע על מנת שלא ייחשף לאוויר על ידי ביגוד או פלסטר, אך חסימה שכזו מונעת מהגירוי "לנשום" ומעצימה את תחושת אי הנוחות. מומלץ לאוורר את האיזור הנגוע ככל הניתן.

3. בחירת מוצרי היגיינה מתאימים – הרבה פעמים אנחנו בוחרים סבון או מרכך לפי הריח או לפי המחיר ואנחנו לא שמים לב לחומרים שהם מכילים ולרמת החומציות שלהם (pH). מומלץ לבחור במוצרי היגיינה בעלי רמת pH 3.5 המתאימה לעור רגיש.

לסיכום, קיימים מספר גורמים המובילים לגירוי העור ולגירוד בעור, במידה והגירוי או הגירוד נמשכים מספר ימים ואך מחמירים, מומלץ לפנות אל רופא המשפחה להתאמת טיפול תרופתי.

יש להתייעץ עם רופא/רוקח לפני השימוש



מוצרים קשורים

aaa