שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

להזדקן בבית בביטחון ובבריאות

הנה עובדה מעניינת שלא בטוח שכולנו מודעים אליה: 9 מתוך 10 אנשים מעדיפים להמשיך לחיות בביתם גם אם הפכו להיות מבוגרים עם מגבלות וצורך שוטף בעזרה. חברים, משפחה וסביבת חיים מוכרת ואישית הם רק חלק מהסיבות הרבות שבגללם רובנו המכריע בוחרים – על אף האתגרים שמציבה הזיקנה – להישאר בבית.

אולי לא מפתיע, אם כך, שבכל שנה נרשמת עלייה מתמדת במספר ההמצאות, המכשירים והעזרים למיניהם שהופכים את החיים בגיל השלישי – על אתגריו השונים – לנוחים הרבה יותר. לפעמים, היכרות עם העזרים המתאימים יכולה לעשות את ההבדל בין חיים עצמאיים ובטוחים בקהילה – ללא קשר להכנסות או לגיל – ובין תלות מגבילה ומעיקה.

זאת ועוד: מחקרים רבים מדברים על כך שלעזיבת הבית בגילאים המבוגרים והרגשות המתלווים אליה ישנה השפעה מכרעת על הבריאות הפיזית.

אז נכון, כמובן, שלא תמיד ניתן להזדקן בבית בביטחה ובבריאות מלאה ואולם אפשר בהחלט לנסות ולשאוף לשם. אלו תוספות ושינויים בבית יכולים להפוך אותו לסביבה בטוחה יותר? הנה כמה רעיונות:

חדר האמבטיה

מדובר באחד האזורים המועדים ביותר לפורענות.
באופן הגיוני למדי על רצפה רטובה אבדן שיווי המשקל דרמטי הרבה יותר.

ובכן, הדרך למניעת נפילות בחדר הרחצה כוללת קודם כל העדפה למקלחת ולא לאמבטיה – שעלולה לגרום לנפילת לחץ דם ודורשת יציאה וכניסה מורכבות יותר.

בנוסף, גם בזמן המקלחת מומלץ לשבת על כיסא מתאים המיועד למטרה זו ממש.

בסיום הרחצה, יש להקפיד לדרוך על שטיחון ייעודי למניעת החלקה, ולא להתפשר על מגבת או שטיחון אמבט רגיל.

שירותים

כאשר האסלה נמוכה – ובישראל זה הסטנדרט – קשה מאד לשבת עליהן ועוד יותר קשה לקום. מדובר בבעיה מוכרת למדי ולפיכך יש לה גם פתרון: מתקן הגבהה לאסלה שמוסיף לה 10 ס"מ שעושים את ההבדל. כדאי רק לוודא שהמוצר שבוחרים מתאים למגוון רחב של אסלות ללא צורך בהתקנה מיוחדת.

בנוסף – וזה כדאי גם באמבטיה - מומלץ להוסיף גם מתקני אחיזה שונים – בקרבת האסלה ובתוך המקלחת.

יש ידיות ייעודיות לכך - ידית אחיזה מנירוסטה או מפלסטיק וכן ידית אחיזה עם וואקום שניתן לקבע לקיר באופן שנוח לאחוז בהן.

חדר השינה

אם דיברנו על קושי לקום – אז לא רק האסלה בעייתית אלא גם המיטה. הגובה הסטנדרטי של מיטות נמוך בדרך כלל מזה של כסאות ומכאן הקושי, מה גם שבדרך כלל אין במה להיאחז לצד המיטה.

כדאי, לפיכך, להתקין מעקה ייעודי למיטה שגם מונע נפילה במהלך הלילה וגם מסייע בקימה מהמיטה. הוא יציב במיוחד, מוסיף לתחושת הביטחון - ובלילה כשקמים לשירותים זה בהחלט נדרש – כאשר למשוכללים שבהם יש גם יכולת התכווננות ואפילו תא קטן לאחסן בו מוצרים שימושיים בהישג יד.

ניהול כאבים כרוניים גם בבית

אמנם גם כל תחום התרופות עשה קפיצת מדרגה משמעותית בשנים האחרונות ומאפשר התמודדות טובה ומטיבה גם עם כאבים כרוניים, וזאת ללא תופעות לוואי רבות מדי. ואולם רבים מהסובלים מכאבים כרוניים מדווחים על תועלת רבה גם הודות למכשירים ביתיים למיניהם שהומצאו בדיוק לשם כך - מכשיר ביתי לשיכוך כאבים.

לסיכום: אם חשוב לכם לאפשר לעצמכם או לקרובים לכם להזדקן בבית – דעו כי הטכנולוגיה, הרפואה והיערכות נכונה מצדכם – בהחלט יכולים לסייע בכך. חשוב לשאול את השאלות הנכונות, להבין את הצרכים ולחפש אחר הפתרונות. כשיודעים שרבים מהם קיימים ואפשריים – זה קל הרבה יותר.



מוצרים קשורים

aaa