שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

כל המידע על מקל הליכה

איך להשתמש במקל הליכה בצורה נכונה?

בגילאים מבוגרים דברים משתנים. שיווי המשקל משתנה, העצמות נחלשות והסיכוי למעוד וליפול עולה באופן משמעותי. אחת מהדרכים להיזהר מנפילות ואף להימנע מהן עד כמה שניתן היא להיעזר בעזרי הליכה. אין צורך ליפול אפילו פעם אחת בכדי להחליט שהגיע הזמן להתחיל ללכת עם מקל הליכה וגם לא צריך להתבייש אם כבר צריך לעשות שימוש באחד. השימוש במקל הליכה יכול לסייע לאותם מבוגרים שחוששים מנפילות להמשיך וליהנות מחיי חברה פעילים, להסתובב במקומות ציבוריים ולשמור על הבריאות הפיזית שלהם. כן חשוב לרכוש מקל הליכה שמתאים עבורכם וגם ללמוד איך להשתמש בו בצורה נכונה.

מקל הליכה הוא דרך נהדרת עבור אנשים מבוגרים להמשיך להיות פעילים ולהסתובב באופן עצמאי. רבים חוששים שהשימוש במקל הוא נקודת ציון של אל חזור מבחינת מצב רפואי וגיל ולכן מסרבים להשתמש בו אך מדובר במוצר שיכול לשפר את החיים באופן משמעותי אז למה לא? במקום לחשוש מנפילות, להישאר בבית ולהימנע מהליכות- פשוט בחרו מקל הליכה איכותי שמתאים לכם ולמדו איך להשתמש בו בצורה נכונה בכדי למנוע נזקים.

טיפים ודגשים חשובים לבחירת מקל הליכה מתאים:

• שימו לב לאורך של מקל ההליכה- חשוב לבחור מקל הליכה שאינו מקל הליכה קצר מדי ואינו מקל הליכה ארוך מדי. במידה ומקל ההליכה קצר מדי האדם המשתמש בו ייאלץ להטות את הגוף שלו על גבי המקל ובכך יגרום לכיווץ של צד אחד של הגוף ומתח בצד השני. כמו כן נוצר לחץ על החוליות מה שעלול לגרום לכאבים במותן ובאזור החוליות ולחץ על שורש כף היד שיכול לגרום להיווצרות כאבים גם שם. אם מקל ההליכה גבוה מדי האדם המשתמש בו יצטרך לכופף את המרפק שלו ולהרחיק את המקל מהגוף ובכך לייצר עומס על מפרקי היד דבר שעלול להוביל להתפתחות של דלקת- בכתף, במפרק ובשורש כף היד. הליכה בצורה כזו לאורך זמן תגרום לכאבים בשרירי הזרוע וניתן למנוע אותם בקלות ברגע שמתאימים את אורך המקל לגובה האדם המשתמש בו.

• כמה רגליים יש למקל ההליכה- יש אנשים המעדיפים להשתמש במקל הליכה בעל רגל אחת. ההמלצה הכללית היא לרכוש מקל שיש לו מספר רגליים מכיוון שהוא יציב יותר ונוח יותר להסתובב איתו. כדאי לנסות מספר סוגים ולבצע הליכה איתם ולאחר מכן לקבל החלטה.

טיפים ודגשים חשובים להליכה בצורה נכונה בעזרת מקל הליכה:

טיפ ראשון להליכה נכונה עם מקל הליכה- התאמה נכונה של גובה המקל. ממש כמו שישנה חשיבות לבחירת אורך המקל בזמן הרכישה, חשוב לוודא שכשהולכים בעזרת המקל מתאימים אותו בגובה הנכון. איך יודעים? בכדי להתאים את גובה המקל היד צריכה להיות בתנוחה בה המרפק מעט כפוף ומוצמד למותן. שורש כף היד נמצא בהמשך ישיר לזרוע ללא צורך לכופף אותו מה שיכול לגרום ללחץ מיותר והיווצרות של דלקת מקומית.

טיפ שני להליכה נכונה עם מקל הליכה- החזקת המקל במרחק נכון מהגוף. במידה והולכים עם המקל כשהוא ממוקם רחוק מדי מהגוף הוא לא ממוקם בצורה נכונה על הקרקע ולכן לא מספק את התמיכה המתאימה להולך איתו. במצב כזה לא רק שהמקל מונע נפילות הוא עלול להיות הגורם לנפילה עצמה. במצב בו הולכים עם המקל כשהוא ממוקם קרוב מדי לגוף אז עלולים להיתקל בו בזמן ההליכה או התחלת ההליכה ולאבד את שיווי המשקל. רבים "זורקים" את מקל ההליכה רחוק מדי ומיישרים את המקל. בצורה כזו המקל לא מיוצב על גבי הקרקע ואינו מהווה מקור יציב למניעת נפילות. כמו כן המבוגר מיישר את ידו לעבר המקל ומתכופף קדימה ובכך הוא מעביר את מרכז הכובד של הגוף שלו קדימה דבר שיכול להוציא אותו משיווי משקל נכון ומאיזון ולהוות גורם לנפילה.

טיפ שלישי להליכה נכונה עם מקל הליכה- חשוב להחליף את הצד של המקל מיד ליד בעת ההליכה. במקרה והולכים עם מקל ההליכה כל יום כל היום בצד אחד מתרגלים לצד הזה ויוצרים לחץ קבוע על החוליות בצד של המקל ולחץ קבוע על שורש כף היד של היד שמחזיקה את המקל. בכדי למנוע את היווצרות הלחץ הזה שמוביל לכאבים, מומלץ לשנות את הצד בו מחזיקים את מקל ההליכה כל יום. נכון שיש יד אחת שיותר קל להחזיק בה את מקל ההליכה אבל לאט לאט הגוף מסתגל לצעוד עם המקל בכל אחד מהצדדים.

טיפ רביעי להליכה נכונה עם מקל הליכה- מקמו את מקל ההליכה במקום הנכון בהתאם לגוך ולכיוון ההליכה. כן, יש מיקום נכון של מקל ההליכה בהתאם לגוף. על המקל להיות בצד של הגוף ומעט קדימה במרחק של כעשרה עד חמישה עשר סנטימטרים מהרגל. כפי שהוסבר מקודם חשוב שהמקל לא יהיה ממש לפני הרגליים בכדי שלא יפריע בהליכה וחשוב גם לא לזרוק אותו רחוק מדי מהגוף בזמן ההליכה. ברגע שתמקמו את מקל ההליכה בהתאם תתרגלו ללכת איתו בצורה נכונה ולא תצטרכו לחשב את המרחק או למדוד את המיקום המדויק של המקל בכל פעם מחדש.

טיפ חמישי להליכה נכונה עם מקל הליכה- התאמת תנועת הידיים ותנועת הרגליים. בזמן ההליכה עם מקל הליכה יש לשלוח אותו קדימה. על מנת לעשות זאת במהירות הנכונה ובמרחק הנכון יש להתאים את התנועה של הידיים תוך כדי ההליכה עם התנועה של הרגליים בקצב של הליכה רגילה. כל אחד מאיתנו מניע גם את הרגליים וגם את הידיים כשהוא הולך ואנחנו עושים זאת באופן אוטומטי מבלי לחשב מרחק והתאמה. ברגע שמתרגלים לצעוד עם מקל הליכה בהתאמה של תנועת הרגליים עם תנועת הרגליים המרחק אליו ישלח המקל יהיה מרחק קבוע ונוח שיאפשר הליכה נוחה ונכונה עם מקל ההליכה.

יכול להיות שכל ההסברים הדגשים והטיפים גורמים להליכה עם מקל הליכה להיראות קשה ומסורבלת אך בסופו של דבר ברגע שמתרגלים מדובר בדרך נהדרת לייצב את הגוף, לשמור על שיווי משקל והליכה מאוזנת במקום לשבת במקום ולהימנע מפעילויות מחשש לנפילה.



מוצרים קשורים

aaa