שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

כך משפיעה בלוטת התריס על חיינו

סביר להניח שאתם יודעים שקיימת לכם בגוף בלוטה העונה לשם בלוטת התריס אבל לא בטוח שאתם יודעים מה בדיוק היא עושה ולמה היא כל כך חשובה. ככל שאנחנו מתבגרים הפעילות של בלוטת התריס חשובה עוד יותר ולפעמים אנחנו סובלים מתופעות לוואי שמקורן בתפקוד לקוי או בחוסר תפקוד של אותה בלוטה מבלי בכלל לדעת. אז מה חשוב לדעת עליה ואיך מטפלים בה?

מה היא בלוטת התריס ומה תפקידה?

בלוטת התריס ממוקמת בצוואר והתפקיד שלה הוא ייצור של הורמונים המווסתים את הפעילות של הגוף. אותם הורמונים אחראים על הקצב של חילוף החומרים שלנו ומייצרים חלבונים שונים ההכרחיים לתפקוד השוטף של הגוף שלנו. כאשר הבלוטה מתפקדת בצורה טובה לא נרגיש בה בכלל או נדע שהיא קיימת אבל אם התפקוד שלה לוקה בחסר יש לבצע בדיקה לבדיקת רמת הורמון ה TSH שמהווה אינדיקציה לפעולה שלה ובמידה והיא נמצאת במצב של תת פעילות או במצב של יתר פעילות- יש לטפל בהתאם.

תת פעילות של בלוטת התריס- למה זה גורם ואיך מטפלים במצב:

במידה ובלוטת התריס נמצאת במצב של תת פעילות היא אינה משחררת כמות מספקת של הורמונים נדרשים אל מחזור הדם. תופעות הלוואי במצב של כזה תהיינה:

-עייפות וחולשה

-קשיים בריכוז

-עלייה במשקל ותופעה של עצירות

-הופעה של נפיחות בפנים

-נשירה מוגברת של השיער

-עור יבש

-סממני דיכאון

מצב של תת פעילות של בלוטת התריס יכול להיגרם ממחלה כלשהי או מנטילה של תרופות או ממחזור של יוד בגוף. יש צורך לאבחן שאכן מדובר במצב של תת פעילות של בלוטת התריס וליטול תרופה שתפקידה לאזן את מינון ההורמונים שהבלוטה מפרישה ולהחזירה למצב של פעילות תקינה. בנוסף לנטילת התרופה ניתן ליטול תוספי תזונה כגון אנשור או בנפייבר כמובן אך ורק לאחר התייעצות עם הרופא המטפל ורוקח מוסמך.

מצב של פעילות יתר של בלוטת התריס- למה זה גורם ואיך מטפלים במצב:

כאשר בלוטת התריס נמצאת במצב של פעילות יתר היא משחררת למחזור הדם שלנו כמות גדולה מדי של הורמונים שעלולה לגרום להיווצרות של אחד או יותר מהמצבים הבאים:

-עצבנות ואי שקט

-ירידה במשקל

-חולשה ועייפות

-דופק מהיר

-הזעה מוגברת ורעד בידיים

-שלשולים

פעילות יתר של בלוטת התריס יכולה להיווצר במקרים של מחלה גנטית, דלקת בבלוטת התריס, היוצרות של קשריות שמפרישות עודף של הורמונים. גם במקרה כזה יש לאבחן את הבעיה ואת הגורם לה ולבנות תוכנית טיפול אישית עם תרופה מותאמת ובמקרה הצורך לבצע ניתוח.

סרטן בבלוטת התריס:

סרטן בבלוטת התריס הינו מצב נפוץ שאינו מסכן חיים אך משפיע על תפקוד תקין של הבלוטה ודורש טיפול מיידי בדמות ניתוח. בניתוח מסירים חלק מהבלוטה או את כולה בהתאם למצב שהיא נמצאת בו ולתפקוד שלה ולאחר מכן יש להמשיך לקבל טיפול עם יוד רדיואקטיבי. במידה ויש חשד למחלת הסרטן בבלוטת התריס יש לבצע בהקדם בדיקת CT של הצוואר, לאתר קשריות באזור , לבצע מיפוי של הבלוטה, ליטול ביופסיה ולאחר מכן לבצע ניתוח להסרה חלקית או הסרה מלאה של בלוטת התריס ובניית תוכנית טיפול אישית לאחר מכן.

אל תזניחו את עצמכם או את בלוטת התריס שלכם!

אחרי שהבנתם מה תפקידה של בלוטת התריס ולמה היא כל כך חשובה לתפקוד תקין של מערכות הגוף שלנו אל תזניחו אותה. אם אתם מרגישים אחד או יותר מהסממנים שתוארו לעיל או שיש חשש וחשד כלשהו לתפקוד לקוי של הבלוטה- אם תת פעילות של בלוטת התריס או פעילות יתר של בלוטת התריס או חלילה סרטן בבלוטת התריס- גשו לבצע בדיקה ואבחון בהקדם האפשרי. רק לאחר אבחון ואיתור של הבעיה יהיה ניתן להתאים עבורכם את הטיפול התרופתי, נטילה של תוספי תזונה לצורך חיזוק פעילות תקינה של בלוטת התריס וכמו כן קבלת ההחלטה אם יש צורך בביצוע של טיפול כירורגי או לא.

בלוטת התריס היא לא איבר שתשמעו עליו או תדברו עליו כל עוד היא מתפקדת בצורה תקינה אבל ברגע שאינה מתפקדת בצורה תקינה היא עלולה להפריע לעיתים עד מאוד בתפקוד היום יומי שלכם ולכן חשוב לאבחן בהקדם ולקבל את הטיפול המתאים ביותר וזאת על מנת למנוע השפעה לרעה על התפקוד היום יומי.

מומלץ לעיין בתווית ובעלון המצורפים למוצר לפני השימוש. המידע לעיל אינו מהווה תחליף להיוועצות עם הרופא המטפל. מוצר זה הינו תוסף תזונה ואינו בעל התוויה רפואית – אינו משמש כתרופה או כסגולת ריפוי. בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא המטפל. להרחיק מהישג ידם של ילדים. נשים בהריון, נשים מניקות, אנשים הנוטלים תרופות מרשם, אנשים הסובלים מרגישות, וילדים- יש להיוועץ ברופא לפני השימוש.



מוצרים קשורים

aaa