שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

הנסיך הצהוב: כורכום

אין ספק: אחד מתוספי התזונה המדוברים ביותר בשנים האחרונות הוא אותו תבלין צהוב (שמשאיר אחריו כתמים בכל מקום אותו הוא פוגש) העונה לשם: כורכום. זהו אמנם תבלין, אבל מסתבר שהוא הרבה יותר מזה. בתרבויות המזרח הכורכום נחשב לתבלין קדוש, ואפילו קסום (בלי להגזים). משתמשים בו כאמצעי טיפול מוכח לשלל בעיות רפואיות כמו גם בטקסים דתיים ורוחניים. אבל לא רק שם. גם אצלנו (כלומר במערב) יש כאלה שמוכנים להישבע בכורכום כפותר בעיות בריאות קטנות כגדולות. אנחנו לא נקבע כאן אם כן או לא, אבל בהחלט כן נתייחס בכבוד לרשימת הסגולות של אותו נסיך צהוב כתום.

מחזק את מערכת החיסון

כורכום הוא נוגד חמצון חזק מאוד, חזק כל כך שיש לו יכולת לשפר ולחזק את מערכת החיסון ואת תפקודה. בנוסף, כבר ידוע שלנוגדי חמצון יש גם השפעות על קצב ההזדקנות, מה שכמובן גם נכלל בהשפעות הכורכום.

מקטין סיכוי להתפתחות סוכרת

ישנם מחקרים המוכיחים כי באמצעות נטילת תוסף תזונה של כורכומין ניתן לבלום את התפתחות הסוכרת אצל אנשים טרום סוכרתיים. זאת, בניגוד בניגוד לקבוצת הטרום סוכרתיים שחבריה קיבלו תרופת פלסיבו, בה נראתה התפתחות סכרת אצל 16.5% מהאנשים.

משמש כאנטי דלקתי

כורכום הוא נוגד דלקות טבעי מוכח. ספורטאים – בוודאי חובבים אבל גם מקצוענים – נוטלים תוסף כורכום כדי להשקיט ואף לטפל בדלקות שרירים וגידים שונות הנגרמות מפציעות ספורט קלות

מקל על הפרעות במערכת העיכול

היתרונות האנטי דלקתיים של הכורכום יכולים לעזור לאנשים הסובלים מהפרעות במערכת העיכול, כולל מחלות מעי דלקתיות כמו קרוהן, מעי רגיז ועוד. ואם כבר אנחנו בתוך חלל הבטן: הכורכום גורם לגוף לייצר חלבונים מסוימים המגנים גם על הכליות.

תורם לבריאות המוח

ישנם היום כבר לא מעט מחקרים המראים כי כורכומין מגן על תאי המוח, מגן על תאים המייצרים אנרגיה, ומגן מפני נזק חמצוני במוח הנגרם כתוצאה מלחץ (STRESS) מתמשך.

מקל על דיכאון וחרדה

דיכאון וחרדה, כמו כל מחלה, נגרמים עקב שלל גורמים וביניהם מתח, מחסור בנוגדי חמצון ותפקוד לקוי של מערכת החיסון כנגד חמצוני ודלקת. כורכום, מתברר, יכול לעזור בהקלה על תסמיני דיכאון וחרדה (אם היא מושפעת מאחד הגורמים הללו). מחקרים מצאו כי שימוש בכורכומין למשך 4-8 שבועות הוביל להשפעות חיוביות ואנטי דיכאוניות בקרב אנשים עם הפרעות דיכאון משמעותיות. מחקרים בבעלי חיים הראו כי כורכומין גם יכול לספק יתרונות מקלים על סימפטומים התנהגותיים הקשורים לחרדה.

שומר על בריאות הכבד

נוגדי החמצון שבכורכום יכולים למנוע את התפתחותן של מחלות כבד. בנוסף, מתברר אפילו מעט כורכום יכול לשפר ולאזן את פרופיל השומנים, כולל את רמות הכולסטרול "הטוב".

אבל! לפני שרצים להוסיף ליומיום כמוסות כורכומין ומספרים לכולם על תוסף התזונה הקסום שגיליתם, כדאי לדעת שזה לא מתאים לכולם. יש אנשים שכמות גדולה מדי של כורכומין גורמת להם לחוסר נוחות במערכת העיכול ועוד תסמינים לא נעימים. זאת ועוד: ישנו מחקר שמדבר על כך כי כמויות גדולות מדי של כורכום עלולות להחריף מצב של אנמיה. בשורה התחתונה: לפני שמתחילים, מתייעצים.



מוצרים קשורים

aaa