שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

חיי מין נהדרים (גם) אחרי 60

לפעמים נדמה שיש לו, לטבע, דרכים משונות להביע את חוכמתו בענייני תכנון...

אחרת אין איך להסביר איך בדיוק בתקופת החיים בה רובנו מתפנים מעומס השגרה של גידול ילדים ומרוץ הקריירה, בדיוק כשאין חשש להיכנס להיריון או להתעסק בחיפוש מתסכל אחר התאמה מינית – חלה לעיתים ירידה בתפקוד המיני. בתפקוד או בחשק, תלוי את מי שואלים.

זה לא גורף, כמובן. נשים וגברים רבים דווקא נהנים במיוחד בשנות הזהב שלהם, בין אם הודות לעזרה רפואית (תזונה, בריאות, תרופות ועוד) ובין אם כי שפר עליהם גורלם.

כך או כך, יותר ויותר מחקרים מדברים היום בזכותם של חיי מין שוקקים ובריאים וביכולתם לא רק לשפר את איכות החיים אלא גם להאריך אותם.

יש אפילו מחקר שמראה קשר ישיר בין קוגניציה ופעילות מינית. ממש כך.

צעירים נוטים לחשוב לפעמים שבגיל מבוגר – 60 – 70 – 80 האינטימיות מתפוגגת פשוט כי לא "צריך" אותה. אבל האמת היא שזה בהחלט לא כך. חיי מין טובים חשובים בכל גיל ובהחלט לא רק בגילאי הרבייה וההורמונים. גם אם לא כל מגע אינטימי הופך לסקס, זו עדיין תשוקה, קירבה וחום.

ואם זה חשוב לנפש, לגוף, לאיכות החיים ולאריכותם – אנחנו כאן כדי לספר איך לשמור, לטפח וליהנות מחיי מין נהדרים גם אחרי גיל 60.

 

חיבוק טוב

אנשים שחיים במערכות יחסים ארוכות יודעים זאת בדרך כלל: יש משהו מכיל, מציף ומנחם ולו רק בידיעה שאנחנו הולכים לישון בלילה ליד אדם אהוב וגם קמים איתו בבוקר. אם בורכתם בכך – זכרו לשמוח ולפרגן לעצמכם על מערכת יחסים כה מפוארת. שימו לב זה לזו, שימו יד, חייכו.

 

מי שמגיע משפיע

זה הרי לא סוד שפעילות גופנית היא בבחינת הכרח - לאורך כל החיים ובכל גיל, לא רק בגילאים מבוגרים. ואולם לפעילות גופנית יש חלק חשוב גם בכל הקשור לחיי מין בריאים. גוף פעיל, גמיש, חזק, זריז ובריא יוביל להנאה מינית גדולה יותר. גם בגלל היכולות הפיזיות הרבות יותר וגם בגלל ההערכה העצמית הגבוהה יותר. שמרו על הגוף, דאגו לזוז, לצאת מפעם לפעם מאזור הנוחות ולאתגר את עצמכם. כך גם האתגר המיני יהפוך מהנה ומעניין יותר.

 

יש תרופה לזה

בעיות זקפה, יובש בנרתיק ועוד שלל בעיות פיזיולוגיות אוביקטיביות יכולות להיפתר היום בקלות רבה. מה שמונע את הפתרון בדרך כלל היא לא אחרת מאשר.. הבושה. וחבל. אל תתביישו: קראו, בררו והתייעצו עם גורמים מקצועיים. והכי חשוב? אל תוותרו עד מציאת הפתרון. מה שמתאים לאחד לא מתאים לאחר וההיפך.

 

חדשנות מספקת

כן, עם הגיל הגוף משתנה. לעיתים גם הטעם משתנה: משהו שאהבנו פעם לפתע לא מדבר אלינו וההיפך. כך גם בחיי המין. גם הם משתנים וצריך להיות קשובים לזה. לעיתים אלו מגבלות פיסיות שמכתיבות שינוי ולעיתים משהו פשוט לא עובד יותר.

שווה להסתכל על זה כהזדמנות ולא כעל אירוע מתסכל. למדו זה את זו, דברו, הקשיבו והתנסו גם בדברים חדשים – שפעם לא אהבתם ואולי עכשיו דעתכם השתנתה. צעצועי מין הם רק אחת האפשרויות.. היפתחו לנושא ותגלו עולם.

 

תזונה

 

 

בניגוד לאגדות אורבניות כאלה ואחרות אין הרבה עדויות מדעיות לכך שמזונות מסוימים מסייעים לליבידו, אבל היי, מה אכפת לכם לנסות? להזיק זה בוודאי לא יזיק.

תאנים, בננות ואבוקדו, למשל, נחשבים למאכלים אפרודיזיאקים, כלומר מגבירים את החשק המיני. גם שוקולד, אחד מסמלי ההנאה והתשוקה הנפוצים בהיסטוריה, יכול להגביר חשק מיני, ייתכן שבזכות שחרור של סרוטונין הידוע ביכולותיו כמרים מצב רוח.

יין, שהולך נהדר עם שוקולד, יכול גם הוא לתרום לחשק המיני רק היזהרו לא לשתות יותר מדי ממנו שכן אז תקרה התופעה ההפוכה, תרתי משמע.

 

ויט-מיני-ם ותוספים

כן, לא מפתיע לגלות כי ישנם ויטמינים שיכולים לסייע בשמירה על רמות גבוהות של חשק מיני. 7B הוא מהמובילים ואפשר למצוא אותו בביצים, ירקות ירוקים ובטנים. 6B נחשב אף הוא ליעיל מהיבטים אלה ואותו אפשר למצוא באגוזים, שקדים, בדגני בוקר מלאים ומועשרים, דגים, בננות, אבוקדו, תרד ועוד.

הוא אמנם לא ויטמין אבל הוא כן תוסף, ושווה לשמוע: יש הטוענים כי ג'ינקו בילובה (בכמוסות, בתה ועוד) לא רק יודע להגביר את קליטת החמצן והגלוקוז במוח ולכן יעיל לשיפור הזיכרון והיכולת הקוגניטיבית, אלא שיש לו גם יכולת לשפר זרימת הדם ובכל לסייע גם לשיפור הזקפה וגם לאין אונות.

צמח הדמיאנה נחשב אף הוא ל"סם אהבה" המעצים את התפקוד המיני – בעיקר הגברי.  בד"כ שותים אותו כחליטה.

בכל מקרה, יש להיוועץ בגורם מקצוע רפואי לפני כל שימוש במי מהנ"ל ובכלל.

 

ולסיום, גם אם זה מובן מאליו, הרשו לנו להדגיש: חשק מיני – בגיל מבוגר כמו גם תמיד – מתחיל ונגמר במערכת יחסים טובה, קשר בריא, אמון והרבה הרבה חברות חיבה. שמרו על עצמכם ועל הזוגיות שלכם לחיים ארוכים, מחבקים ובריאים.

 



מוצרים קשורים

aaa