שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

גורמים לבריחת שתן אצל מבוגרים

כאשר עוברים את גיל ארבעים הרבה מאוד מבוגרים או ליתר דיוק מבוגרות סובלות ממצב של בריחת שתן. זו יכולה להיות בריחת שתן במאמץ או איבוד שתן בדלף אך כך או כך מדובר בתופעה מאוד לא נעימה. החדשות הטובות הן שניתן לטפל בה. הדבר החשוב ביותר הוא לא להרגיש מבוכה ולא להתעלם כי המצב לא יעבור ואף עלול להחמיר ולכן צריך לעבור בדיקה מקיפה , הערכה של המצב ולהתאים את הטיפול.

 מה זו בריחת שתן ולמה היא קורית?

בריחת שתן או דליפת שתן היא מצב שפוגע ביותר משליש מהנשים מעל גיל ארבעים כאשר כעשרה אחוזים מהן סובלות מהמצב בצורה שהוא פוגע באיכות החיים שלהם בצורה משמעותית. זו יכולה להיות בריחה של כמות גדולה או טיפות בודדות אך מדובר בתחושת אי נוחות גדולה למדי .

בכדי למנוע דליפה של שתן שאינה באופן יזום יש צורך בשלפוחית שתן תקינה שפועלת ביחד עם שרירי רצפת האגן והשופכה. כל עוד המצב תקין לא תתבצע בריחת שתן. במקרים בהם יש פגיעה במערכת השרירים של רצפת האגן או של רקמות החיבור שתומכות בשלפוחית השתן ובשפוכה- הדבר יגרום להיחלשות השריר של השלפוחית והתוצאה תהיה בריחת שתן בלתי רצונית.

כל פגיעה במערכת השתן או במערכת התומכת בה תגרום לנזק פנימי או חיצוני של השלפוחית ושל השופכה דבר שיוביל תחילה לדליפת שתן במאמץ ולאחריה לדליפת שתן בדחיפות, ולכן יש להעריך את המצב בהקדם ולטפל בהתאם. 

אצל נשים יש כמה סיבות עיקריות למצב שמוביל לבריחת שתן- הריון, לידה וגינאלית, גנטיקה, השמנת יתר, עידון, בעיות נשימה הגורמות לשיעול כרוני וגיל מבוגר. כל אחד מהגורמים האלה בעצמו וכמה גורמים ביחד מהווים גורם משמעותי לבריחת שתן ולכן חשוב להיות קודם כל מודעים לגורם עצמו, לאחר מכן להעריך את חומרת המצב ולהתאים טיפול.

הסוגים הקיימים של בריחת שתן:

רוב הנשים סובלות ממצב של שליפת שתן במאמץ , מצב שפוגע בנשים בכלל הגילאים ובעקבות פעילות גופנית מאומצת או התעטשות. צורה נפוצה נוספת הינה איבוד שתן בדחף אשר מתרחש בעיקר אצל נשים מבוגרות. מדובר במצב של בריחת שתן בלתי רצונית ביחד עם הרגשה דחופה למתן שתן. נשים מבוגרות אשר סובלות ממצבים רפואיים כמו מחלות לב או סוכרת לא מאוזנת עלולות לסבול ממצב של שליפת שתן תפקודית.

איך ניתן לטפל במצב של בריחת שתן?

לפני שמתחילים לטפל חייבים לעבור בדיקה רפואית מקיפה והערכה של המצב והפגיעה שלו בחיי היום יום. לאחר בידוק הגורם יש לטפל בו וכמובן במצב. הדבר הראשון הוא להתאים או לשנות את אורח החיים- לאכול מאוזן, להפסיק לעשן, לרדת במשקל ולשתות פחות משקאות משתנים המכילים קפאין.

טיפול נפוץ לנשים בכל הגילאים הוא פיזיותרפיה לרצפת האגן שמשמש כטיפול ראשוני שמסייע לחזק את שרירי רצפת האגן ולמנוע מצב של בריחת שתן שמקורה בהיחלשות מערכת שרירי רצפת האגן והמערכת התומכת לשלפוחית השתן.

מצבים מסוימים מצריכים טיפול תרופתי על ידי מתן תרופות שמיועדות לחזק את מנגנון הסגירה של השופכה במצב של דליפת שתן במאמץ ולהרפות את הדופן השרירי של שלפוחית השתן במצב של איבוד שתן בדחיפות. התרופות תפקידן לחסום או להפעיל את הקולטנים שבדופן של שריר שלפוחית השתן ועל ידי כך להאט את ההתכווצות שלה ולהקל על התסמינים השונים. טיפול תרופתי מותאם יכול להביע להקלה משמעותית בתסמינים השונים ולמנוע הרגשה של דחיפות במתן שתן או מתן שתן לעיתים תכופות.

במצב בו גם הטיפול התרופתי לא עובד קיים טיפול כירורגי אותו כמובן יש להתאים למצב הרפואי, להערכה של חומרת המצב וכמובן לגיל המטופלת.

כמובן שאין צורך לסבול מהמצב ולכן בזמן שפועלים לשיפור שלו על ידי תזונה נכונה, תרגילים לחיזוק רצפת האגן ואפילו סידור שעות מסוימות וספציפיות להטלת שתן- אפשר למנוע מצבים מביכים על ידי שימוש של תחבושות לבריחת שתן שמגיעות במגוון מידות גדלים ומותאמות לכמות השתן הבורחת. את התחבושות ניתן לרכוש ליום ולילה בהתאם ולהשתמש בהן במצבים בהם חוששים שיברח שתן כמו נסיעה ארוכה או שנת לילה. במקרים בהם מדובר בדליפת שתן משמעותית בכמויות גדולות מומלץ להשתמש במוצר של חיתולים למבוגרים בשעות הלילה בעיקר ובמידת הצורך גם בשעות היום.  כך או כך אין להזניח את המצב וכדאי לטפל בו בהקדם.

מומלץ לעיין בתווית ובעלון המצורפים למוצר לפני השימוש. המידע לעיל אינו מהווה תחליף להיוועצות עם הרופא המטפל. מוצר זה הינו תוסף תזונה ואינו בעל התוויה רפואית – אינו משמש כתרופה או כסגולת ריפוי. בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא המטפל. להרחיק מהישג ידם של ילדים. נשים בהריון, נשים מניקות, אנשים הנוטלים תרופות מרשם, אנשים הסובלים מרגישות, וילדים- יש להיוועץ ברופא לפני השימוש.



מוצרים קשורים

aaa