שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

עקיצות יתושים – כל מה שאתם צריכים לדעת

בכל קיץ הם חוזרים אלינו. טורדניים, מזמזמים ליד האוזן ולא נותנים לישון, עוקצים וגורמים לאי נוחות – אנחנו כמובן מדברים על היתושים. ברחבי העולם זוהו למעלה מ – 3500 מינים שונים של יתושים, כאשר 45 מהם חיים במדינה שלנו.

אך בעוד כולנו מאשימים את היתושים בעקיצות ואי נוחות, דווקא היתושות הן אלה שעוקצות אותנו בפועל וגורמות לנו לסבל וגירודים. היתושות נמשכות אל הגוף שלנו בהתאם לרמות הפחמן הדו חמצני שאנחנו פולטים ובהתאם לחום הגוף שלנו.

היתושות נעזרות בחדק מציצה ארוך שעושה שני דברים בזמן העקיצה. הדבר הראשון הוא למשוך את הדם, החוצה מהגוף ואילו הדבר השני הוא להחדיר לגוף חומר המונע מהדם להיקרש.

לאחר העקיצה, הגוף מזהה את החומרים שהחדירה היתושה אל הגוף ויפריש את הורמון ההיסטמין הגורם לאיזור העקיצה להתנפח, להאדים וכמובן לגרום לגירוד לא נעים ומציק.

3 דרכים למניעת עקיצות יתושים

רב האנשים מצליחים להתמודד עם העקיצות, לגרש את היתושה ולהמשיך לישון בשקט, אך אחרים ממש סובלים מהזמזומים, העקיצות והגירודים והם עושים את כל מה שהם יכולים על מנת למנוע עקיצות יתושים. היתושים, או נכון יותר לומר היתושות, עוקצות את בני האדם מיליוני שנים ואלה פתחו מגוון שיטות, טכניקות ודרכים למנוע עקיצות. ניתן לחלק אותם לשלושה סוגים:

1. מניעת עקיצות יתושים ברמה אישית – כל אחד אחראי על גופו וכדי להרחיק את היתושות במהלך היום או הלילה, מורחים על עצמם תכשירים ומשחות. התכשירים והמשחות מכילים חומרים המטשטשים את ריח הגוף, כך שהיתושות לא מצליחות "לאתר" את המקום בו הן יכולות לעקוץ. עבור אלה שלא רוצים למרוח את הגוף בתכשירים למיניהם, ניתן לרכוש מחבט יתושים ידני (כאשר שומעים את הזמזום מתקרבים ורואים את היתושה מכים בה עם המחבט והיא למעשה מתחשמלת ממכת חשמל סטטי במתח נמוך). עבור אלה שרוצים לנקוט בגישה עדינה יותר יכולים לרכוש לוכד יתושים "השואב" לתוכו את היתושים או מדבקות לבגדים וצמידים נגד יתושים המפיצים ריח דוחה יתושים.

2. מניעת חדירת היתושות אל סביבת המגורים – היתושים והיתושים חודרים אל הבית דדרך פתחי הביוב, דרך החלונות והדלתות. מומלץ לתלות במרפסת או בחצר קוטל יתושים, להתקין רשתות על החלונות או להדליק נרות או עמודי שמן צינטרונלה או אלקיפטוס לימוני שריחם מרחיק את היתושים והיתושות. עוד מומלץ לבדוק האם יש מים עומדים ברחבי הבית, המפרסת או החצר - אלה הופכים לבתי גידול ליתושים ויתושות שרק מחפשות את מי לעקוץ.

3. מניעת עקיצות יתושים במרחב העירוני – קיימים סוגים של יתושים המעבירים מחלות, כגון היתוש הטיגריס האסייתי. במקרים בהם יש נחל או מאגר מים באיזור מגוריכם, מחויבת העירייה לבצע הדברה על מנת למנוע מהיתושים להתפשט אל רחבי האיזור, לעקוץ את התושבים ולהפיץ מחלות. הדברה עירונית לא מבטיחה כי היתושים יעלמו לחלוטין, אך היא בהחלט מפחיתה את מספרם בטבע. במידה והפנייה לרשות המקומית לא השיגה את התוצאה הרצויה, ניתן לפנות אל המרכז ללחימה במזיקים של המשרד להגנת הסביבה.

לגרד או לא לגרד – מה עושים אחרי שנעקצים?

קמתם בבוקר וגיליתם תלולית נפוחה, נפוחה ומגרדת על היד או על הרגל – זהו סימן לעקיצת יתושה. ההמלצה היא להימנע ככל הניתן מגירוד על מנת למנוע זיהום ולשטוף את האיזור על מים וסבון על מנת להקל על תחושת הגירוד ולמרוח משחה המכילה אלו וורה הידועה בסגולותיה להפחית מתחושת הגרוד. דרך נוספת להקל על הגירוד הוא לשים קוביית קרח על האיזור העקוץ. הקור מקפיא את האיזור ומונע את הרצון לגרד.

במקרים מסוימים עקיצות גורמות לתגובה אלרגית רפואית. זו יכולה לבוא לידי ביטוי בחום, אדמומיות בעור שאינה עוברת גם לאחר כמה ימים מהרגע בו אובחנה העקיצה, נפיחות מוגזמת, הפרשות ואף קשיי נשימה. במקרים אלה, יש לפנות אל טיפול רפואי.

טיפול בייתי לעקיצות יתושים

לא הרבה יודעים, אך בעזרת כמה מזונות שיש לכל אחד בבית ניתן לטפל ולהקל על האיזור המגורה:

חומץ – יעיל לא רק בטיפול בעקיצות יתוש אלא גם בהרגעת עקיצות מדוזות ודבורים. כדי להקל על כאב העקיצה מומלץ לעשות אמבטיה ולהוסיף לה שתי כוסות חומץ. עדיך להשתמש בחומץ תפוחים השומר על רמת החומציות הטבעית של העור.

סודה לשתייה – בדומה לחומץ שומרת גם היא על רמת החומציות בגוף ומקלה על הכאב. ניתן לערבב אותה עם מעט מים עד שתהיה סמיכה כמו משחת שיניים ואז למרוח על העקיצה.

בננה – הבננה מכילה סוכרים ברמה גבוהה הסופחים את הנוזלים מהעקיצה ומרגיעים את העור. מומלץ לקלף את הבננה ולהניח את חלקה הפנימי על העקיצה.

עלי בזיליקום – קצוצים מכילים קמפור ותימול המקלות על הגירוד. יש לשפשף אותם בעדינות על האיזור המגורה עד להקלה בכאב.

לסיכום

עקיצות יתושים או יתושות הן תופעה איתה מתמודדים בני האדם במשך מיליוני שנים. הדרך הטובה ביותר להימנע מעקיצות אלה היא למגן את הבית ולמרוח את הגוף בתכשירי מניעה והרחקה שונים. במידה ויש יתושה שעברה את המיכשולים והצליחה לעקוץ אתכם, עדיף לשטוף את האיזור המגורה במים בסבון ולהימנע מגירוד. במידה והגירוד לא עובד לאחר מספר ימים, יש לפנות אל ייעוץ רפואי.



מוצרים קשורים

aaa