שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

עצירות: 9 עובדות שחשוב לדעת

יש אנשים שחיים איתה באופן קבוע, יש שפוגשים בה רק אחת לתקופה אבל כנראה שבאופן כזה או אחר לא ניתן לחמוק ממנה: עצירות. כמה מייאשת ומטרידה ככה שכיחה. הנה כמה עובדות עליה, ובעיקר על איך להימנע ממנה

1. עצירות מוגדרת כמצב בו פעילות המעיים לא סדירה או נדירה. ובנדירה אנחנו מתכוונים לפחות מ-3 פעמים בשבוע ואף חמור מזה. לא שזה אמור לנחם מישהו אבל למעשה, עצירות היא התלונה הנפוצה ביותר אצל רופאי מערכת העיכול.

2. הגורם העיקרי לעצירות, כלומר לצואה קשה ויבשה הוא מחסור בנוזלים במעי הגס. סוגים שונים של תרופות, חוסר פעילות גופנית, מחסור בנוזלים, דיאטה דלה בסיבים תזונתיים, דחיית יתר של הדחף הטבעי לביצוע פעילות מעיים, שינויים בשגרה כמו טיסות או נסיעות, בעיות בתפקוד המעי, שינוי במצב גופני כמו הריון, מחלה או זקנה – כל אלה ועוד הם גורמים נפוצים לעצירות.

3. ההערכה הרווחת היא שאחד מכל 5 בני אדם סובל מעצירות, כאשר שיעור הנשים גדול פי 3 משיעור הגברים הסובלים מעצירות. לא לגמרי ברור למה, אבל ככל הנראה אפשר לשלוח אצבע מאשימה לסיבות הורמונליות.

4. אבחון של עצירות מתבצע בדרך כלל בתלות במשך ובחומרת המצב. זאת מכיוון שאכן רוב האנשים חווים עצירות מפעם לפעם ולא כל עצירות מחייבת אבחון רפואי. בכל מקרה, אבחון מקצועי יביא בחשבון את גיל המטופל.ת, נוכחות של דם בצואה, שינויים אחרונים בהרגלי המעי או ירידה במשקל.

5. חשוב לציין כי לרוב, ניתן לטפל בעצירות באמצעות שינוי כזה או אחר באורח החיים ובראשו שינוי תזונתי. למשל: דיאטה הכוללת 20-35 גרם סיבים תזונתיים מדי יום מסייעת להיווצרות צואה רכה. מספיק שתוסיפו כמות קטנה של שעועית, דגנים מלאים, סובין וכמובן פירות וירקות טריים מערכת העיכול תשתפר פלאים. לעומת זאת הפחתה באכילת גבינות, בשר ומזון מעובד, המכילים מעט סיבים או לא מכילים סיבים כלל יכולה בהחלט להועיל אף היא. כמו כן, יש להקפיד על שתיה מספקת במשך היום כולו וכמובן להוסיף פעילות גופנית ובעיקר פעילות אירובית כלשהי – הליכה, ריצה, שחייה וכדומה.

6. אם כל אלה לא חוללו שינוי, ניתן לנסות תוספת של סיבים תזונתיים אך יש להקפיד על ההוראות בנטילתם. ייעוץ רפואי יכול להמליץ גם על שימוש בחוקנים או במשלשלים למיניהם ואולם במצבים אלה רצוי יותר מכל להתחיל בירור גסטרואנטרולוגי על מנת לשלול סיבות חמורות יותר.

7. סיבוכים של עצירות הם עניין לא נעים: טחורים, פיסורה - קרעים בעור סביב פי הטבעת, גרד, דמם בלחמית העין כתוצאה מלחיצה מאומצת וכדומה – נמצאים בראש רשימת הסיבוכים. במקרים קשים יותר עלולה להתרחש גם צניחה של פי הטבעת – כתוצאה ממאמץ יתר.

8. איך נכון להתרוקן? תתפלאו, אבל לא בטוח שאת הפעולה הכה בסיסית הזו אנחנו עושים נכון: רצוי, למשל, להניח את הרגליים על שרפרף קטן שכן ממש כמו בישיבת כריעה על הברכיים להיות גבוהות מהירכיים. רצוי גם להימנע ככל הניתן מלחיצות ורק אם אין ברירה יש לעשות זאת תוך כדי נשיפה על מנת למנוע לחץ תוך בטני.

9. ומה עוד? טיפולי ביופידבק – טיפולים המסייעים ללמוד איך להפעיל נכון את השרירים מקבלים ביקורות טובות אצל רוב האנשים ; גם בוטוקס, כן אתם קוראים נכון, ידוע ביכולתו לסייע במקרים מסוימים של עצירות כרונית שכן באמצעותו ניתן לגרום להרפיית שרירים באזור ובכל להקלה במצב.



מוצרים קשורים

aaa