שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

הזעת יתר

מהי הזעת יתר וכיצד ניתן לטפל בה?

הזעת יתר היא תופעה מוכרת ונפוצה, בעיקר במדינה חמה כמו שלנו. בעידן הנוכחי אין עוד צורך להסתובב מזיעים. בעזרת טיפול פשוט וקל ניתן להקל על עומס האידוי. כיום לרופאים קיימות מספר דרכי טיפול בבלוטות הזיעה הסוררות.

מה הם הגורמים להזעת יתר?

השמנת יתר - שומן הוא חומר בידוד מעולה וכמות גדולה של שומנים בגוף מגבירה את קצב ההזעה. כושר גבוה - כמה מפתיע, אבל דווקא אנשים בעלי כושר אירובי מעולה, מזיעים מהר יותר ובכמויות גדולות יותר. זאת מכיוון שגופם הסתגל לשחרור זיעה מהירה, עקב הצורך לקרר את הגוף במהרה. גנטיקה - אנשים ממוצא מדברי או טרופי מזיעים יותר מאנשי שלגים. שיער גוף - השומר על הלחות סביב העור ולפיכך מפחית את האידוי ומגביר את הזיעה. למרות שכלבים דרך אגב אינם מזיעים בכלל, כך שנתון זה נכון לבני אדם וקופים אחרים בלבד. מין - כמה מפתיע, אנו הגברים הניאנדרטליים, מזיעים יותר מנשותינו החסודות. לחץ נפשי - כאשר אנו לחוצים אנו מזיעים יותר. מכונת אמת למשל בודקת בין היתר את המוליכות החשמלית שעל העור כפועל יוצא של רמת הזיעה שעל העור. מזון - כמובן שטמפרטורת המזון קשורה להזעה, כמו כן מזון חריף למשל מגביר הזעה. במה מפריעה הזעת היתר לפציינטים הסובלים ממנה? ריח רע - עד כמה שמפתיע הזיעה הגולמית הינה חסרת ריח. על הריע הרע שנוצר בעקבות ההזעה אחראים החיידקים שחיים על העור (פלורת העור). כמובן שריח גוף רע ומסריח מזיעה, הוא אחד הריחות הגרועים ביותר שהגוף האנושי מסוגל לייצר. מבוכה בפרסיה - אנשים המזיעים לעיתים נמנעים ממצבים מלחיצים כדוגמת הופעה בציבור, נאומים וכדומה. הפרעה תפקודית - כפות ידיים המזיעות באופן משמעותי עלולות לגרום להחלקת חפצים מהידיים ואף להוריד פרופיל צבאי, עקב בעיה באחיזת הנשק משנית להזעת היתר. אנשים מזיעים עלולים להימנע מלחיצת יד עקב מבוכתם. הפרעה ביחסי אישות - עקב החום והפעילות הגופנית המוגברת. האדם חושש ונבוך מטיפות הזיעה הגולשות ומרטיבות את הפרטנר. הרטבת הביגוד - כתמי הזיעה המביכים במכון, בבגדים ארוכים, במפשעות ובתי השחי וכדומה.

אילו אמצעים קונבנציונליים קיימים להפחתת ההזעה?

1.שאיבת שומן בלייזר - בהרדמה מקומית בתמיסת טומסנט (תמיסה המכילה אדרנלין למניעת דימום, לידוקאין למניעת כאב ומי מלח לאיחוד השאיבה), דרך חרירים המוסתרים בבית השחי מוחדרת קנולה (צינורית מתכת בעובי 3 מילימטר) אל מתחת לעור. בקצה הקנולה קיים סיב אופטי המייצר אלומת לייזר שצורבת את בלוטות הזיעה הנמצאות בדרמיס ובשומן התת עורי. השאיבה גם שואבת את הרקמה ומפחיתה גם היא את כמות הבלוטות ואת יכולת התאוששות הבלוטות. יתרון השיטה שהיא קבועה. חסרונה הכאבים שלאחר הפרוצדורה והאפשרות לבצע אותה רק בבתי השחי ובמפשעות (אינה רלבנטית לפנים, לכפות הידיים והרגליים). כמו כן קיימים צלקות זעירות וקימת אופציה של הזעת פיצוי (הזעת היתר עוברת לכפות הידיים למשל). 2. הזרקת בוטוקס / דיספורט - בוטוקס הינו מרפה שרירים המופק בהנדסה גנטית (דיספורט ובוטוקס הינם שני סוגי רעלני חיידק הבוטוליזם, ההבדל העיקרי ביניהם היא התפשטות הדיספורט שכביכול מעט גבוה יוצר ולכן יש המעדיפים להשתמש בחומר זה במקום בבוטוקס). בוטוקס מוזרק לכפות הידיים והרגליים, לפנים במטרה להפחית את ההזעה. הבוטוקס מוזרק במרווחים קבועים, במטרה להכיל כמה שיותר שטח אחיד בפיזור. לאחר שבוע ניתן להשלים אזורים שפוספסו. 3. חיתוך העצב הסימפטתי - ניתן לנתק את העצבוב הסימפטתי המגיע לזרועות דרך חתך קטן בבית השחי. הבעיה עם חיתוך זה הינה הישנות ההזעה או הזעת יתר מפצה באזורים אחרים.

מעוניינים לטפל בהזעת היתר? לחצו לקבלת מידע נוסף בנושא הזעת יתר, באתר של ד"ר לוי אברהם, מומחה לכירורגיה פלסטית אסתטית



aaa