שירות לקוחות: 1-800-61-62-63

 שליח עד הבית חינם ברכישה מעל ₪80

האם ניתן לשפר בעיות ספיגה של סידן? - 2

האם ניתן לשפר בעיות ספיגה של סידן? - 2

1. מחסור / עודף סידן, מקורות 2. סיבות למחסור בסידן 3. שיפור ספיגת סידן 

סיבות למחסור בסידן (המשך) - תרד: מכיל חומר אוקסלט, המתחבר לסידן ויוצר תרכובת בלתי נספגת - אוקסלט הסידן. עם זאת, יש לציין, כי התוצאות של מחקר אחד לפחות הצביעו שחומר אוקסלט, הנמצא בתרד, מעכב את ספיגת הסידן מהתרד עצמו. יתכן שהוא משפיע פחות או לא משפיע כלל על ספיגת הסידן ממזונות אחרים ה"נבלעים" באותו הזמן. - חומצה פיטית אשר נמצאת בדגני סובין שלמים יוצרת מלחי סידן שלא נספגים במערכת העיכול.

- במערכת העיכול חייבת להיות כמות מספקת של חומצה לספיגת הסידן מסוגים מסוימים ובעיקר סידן קרבונט. במצבים מסוימים, ייתכן מחסור בחומצה הידרוכלורית בקיבה. הפחתה משמעותית של חומצה זו מתרחשת אצל אנשים שנטלו מינונים גבוהים של נוגדי חומציות או תרופות המפחיתות את החומציות בטיפול בכיבים, דוגמת Tagamet (סימטידין), זאנטאק (rinitadin) ופפטיד (famotidine).

- חלבונים משפיעים על יכולת ספיגת סידן. בתזונה עתירת החלבונים נספגים כ- 15% של סידן  ואילו בתזונה דלת חלבון נספגים רק כ -5%.

- מגנזיום עלול להפחית את ספיגת הסידן ממערכת העיכול. לעומת זאת, מחסור חמור במגנזיום יכול גם לגרום להיפוקלצמיה (רמת סידן נמוכה בדם).

- תרופות מסוג קורטיזון עשויות להפחית את ספיגת הסידן במעי.

- אלומיניום מפריע לספיגת הסידן, מפני שנצבר בעצם ומונע את ההתחדשות של סחוסים ועצמות. אלומיניום מגיע לגופינו במזון ושתייה, הארוזות במיכלי אלומיניום (פחיות, גבינות מותכות), כלי מטבח או סכו"ם.

- עודף זרחן, מגנזיום ואשלגן משפיעים לרעה על ספיגת הסידן.

חומצות פיטית ואוקסלית יוצרות תרכובות סידן שאינן נספגות על ידי הגוף מוצרים כמו לחם, חיטה, שיבולת שועל ומוצרי דגנים אחרים, כוללים כמות משמעותית של חומצה פיטית.

עד לאחרונה היה נהוג לחשוב כי המקורות הטובים ביותר לסידן הם חלב, מוצרי חלב שונים וגבינות. כיום ידוע כי חלב מפוסטר מכיל סוגי סידן הקשים מאוד לספיגה וע"מ לספוג נדרשת השקעה רבה של אנרגיה, אשר ייצורה בחלקו מתבסס על... הסידן הקיים בגוף. גבינות בדרך כלל מכילות כמויות גבוהות של שומן, מלח נתרן וצבעי מאכל – אשר מפריעים לספיגת הסידן. לכן, המקורות הטובים והעיקריים של הסידן הם צמחיים כגון אגוזים, קטניות, כרוב, סלרי, משמש, פטל, ענבים, תפוזים, אננס, פטרוזיליה.

לסיכומו –כמות הסידן הנספגת בגוף הינה רק 20% - 30%  מסה"כ הסידן שנכנס...

עכשיו אנחנו כבר יודעים מה מפריע לספיגת הסידן בגוף, וגם יודעים מהם המוצרים אשר עונים על הצורך של הגוף בסידן.

  <---- לעמוד הקודם      2      לעמוד הבא ---->