שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

בריחת שתן טיפים חשובים

בריחת שתן זה אמנם מצב שהרבה אנשים סובלים ממנו, בעיקר אנשים מבוגרים, אך זה לא נושא שיחה נפוץ ומקובל ובטח לא אחד שקל לדבר עליו. האמת היא שזה אחד מהנושאים שהרבה מאוד אנשים נמנעים מלדבר עליו מתוך בושה שידעו שהם סובלים מהמצב.

בין אם אתם אלה שסובלים ממצב של בריחת או דליפת שתן ואתם רוצים לשתף אדם שייעץ לכם או פשוט לפרוק ולדבר עם מישהו על הבעיה ובין אם אתם מכירים מישהו קרוב אליכם שסובל מהמצב ואתם רוצים לסייע לו, כדאי לעשות זאת בצורה עדינה ונעימה בתכנון מראש על מנת לא להביך אותו. שיחה על המצב יכולה להיות קשה ולא נעימה אבל היא שלב הכרחי בהכרה שיש בעיה והדרך הנכונה להתחיל לטפל בה.

שיחה עם חבר או בן משפחה על בריחת שתן .

אם אתם סובלים מבריחת שתן ורוצים לשתף חבר או מכר בבעיה, נסו להקליל את הבעיה ולא לייחס לה חשיבות יתרה, זה אומנם בעיה מציקה ולא נעימה, אך אם הגעתם למאמר הבא. אתם בטח כבר אחרי חיפוש בגוגל ויודעים כי קיימים שפע של פתרונות. ראשית דברו עם רופא המשפחה שלכם, הוא  קיים בשבילכם ולמענכם. הוא ייתן לכם את הייעוץ המתאים בכל הנוגע לצד הרפואי בנושא. מעבר לכך חשוב שתדעו כי לצד השימוש במגוון פתרונות הספיגה הקיימים, החל משימוש בפדים ותחבושות לבריחת שתן, דרך סדיניות לילה ושימוש קבוע בחיתולים למבוגרים. חשוב לשמור גם על הפן הרגשי, לשתף, לדבר עם אדם קרוב. זה יכול להיות בן משפחה, או חבר טוב. כזה שיכול להבין ולהכיל את המצוקה שלכם. הצורך שלכם לשתף הגיוני ומקובל, הדרך להתמודד עם קשיים באמצעות שיתוף ידועה ומוכרת. נסו להסתכל על הנושא בדיוק כמו כל בעיה רפואית אחרת ממנה סבלתם במהלך החיים.

מכירים אדם הסובל מדליפת שתן ורוצים לסייע לו?

רגע לפני שיחה על בריחת שתן, כמה דברים חשובים:

מי בשיחה? אם אתם אלה שמבקשים עזרה ומחפשים עם מי לשוחח כדאי שתחליטו מה מטרת השיחה. האם אתם מעוניינים בשיחה עם איש מקצוע שיוכל לתת לכם מידע רפואי ולהכווין אתכם בנושא דרכי הטיפול בבריחת שתן? או אולי אתם מעוניינים לשוחח עם חבר או בעל מקצוע מטפל או פסיכולוג על ההשפעה הרגשית והנפשית של בריחת שתן עליכם ולקבל חיזוק.

מקרה אחר הוא שאתם אלה שמעוניינים לגרום לאדם אחר לשוחח והוא זה שסובל מבריחת שתן. גם בשיחה מסוג זה עליכם להחליט אם אתם מנהלים את השיחה בתור חברים שאכפת להם ואם אתם מערבים אנשי מקצוע בשיחה הראשונה או רק מסייעים לאותו אדם לקבל החלטה על המשך טיפול.

הגדירו מה מטרת השיחה- ברור שהמטרה העיקרית היא להעלות לדיון את הנושא של בריחת שתן- בין אם אתם סובלים ממנה או מכירים מישהו שסובל ממנה. אבל הרעיון הוא לא רק לדבר על המצב בכדי להכיר בו, אלא להגדיר מטרה- להגיע לטיפול פסיכולוגי כי אתם נמנעים מלצאת מהבית או ממפגשים חברתיים? לחפש עזרה רפואית כי אתם מרגישים שלא תוכלו להמשיך עוד להתמודד במצב הקיים? או שאולי אתם פשוט רוצים לחלוק את הרגשות שלכם ואת מה שעובר עליכם עם אדם נוסף ולקבל ממנו תמיכה, הבנה והכוונה הלאה. בכדי לנהל שיחה שתוביל להכרה במצב ולהתחלת טיפול בו, חשוב להגדיר את המטרה ולא רק לנהל שיחת כללית בנושא.

שאלו את עצמיכם לפני השיחה- האם אתם מבינים בנושא? אם אתם מכירים אדם קרוב שמתמודד עם מצב של בריחת או דליפת שתן והוא אינו מוכן עדיין להודות בכך בפני רופא או מטפל, נסו להביא לו כמה שיותר מידע מהימן שיעזור לו. מידע מקצועי שמראה נתונים על מספר האנשים שסובלים מאותו מצב בדיוק של בריחת שתן, טיפים של התמודדות עם המצב וחיזוק התפקוד של שלפוחית השתן (כי זה בהחלט אפשרי), עלונים ופלאיירים של טיפולי פיזיותרפיה ושל מוצרי ספיגה שונים. אולי זה יביך אותם בשיחה ההתחלתית והם אפילו לא ירצו להקשיב לכם אבל סביר להניח שאחרי שתלכו הם יעלעלו בעלונים ויקראו את החומר וזה כבר יעשה את העבודה. לפני שאתם מגיעים לשיחה קראו כמה שיותר מידע מקצועי ממקור אמין ומהימן על בריחת שתן ודרכי הטיפול במצב בכדי שתהיו מוכנים. וודאו שאתם קוראים חומר נכון ולא מידע שיכול להזיק או להלחיץ. במידת הצורך בקשו ישירות מהרופא מידע רפואי לקרוא ולהבין. ככל שיודעים יותר רמת הלחץ יורדת

רגע לפני שיושבים לדבר בדקו -האם זה הזמן הנכון? יכול להיות שאתם כבר הבנתם שמדובר בנושא חשוב וכאוב ושאתם מעוניינים לפתוח את הנושא ולדבר עליו אבל הזמן צריך להיות נכון ומתאים. אם תפתחו את השיחה עם אותו אדם כשהוא לא מוכן לדבר על הנושא זה עלול לגרום לו עוד יותר להסתגר בעצמו ולא לרצות לשוחח על כך. הוא חייב להיות במצב שהוא מוכן להודות בכך שקיימת בעיה ולהיות מוכן לשמוע. מדובר בנושא שהוא נושא רגיש מאוד ולכן אל תקיימו את השיחה במצב של לחץ או עייפות או כאשר אותו אדם לא מוכן לדבר על כך. נצלו מצבים כמו לפני אירוע או לפני נסיעה בכדי להעלות את הנושא מכיוון שאז זה זמן טוב להתחיל לטפל בו ותירוץ טוב להתחיל לטפל בו.

רגע לפני השיחה וודאו-האם אתם מוכנים לשיחה? עליכם להיות מוכנים לשיחה מבחינה רגשית גם אם אתם לא אלה שסובלים מהבעיה. עליכם להיות סבלניים, מכילים ומבינים. אל תכעסו על אותו אדם אם הוא לא משתף או לא מטפל בבעיה מכיוון שגם ככה מדובר בנושא כאוב שיכול להחמיר תחת לחץ. הקשיבו, היו מוכנים להמתין שהצד השני ייפתח ואך תצפו שבשיחה אחת הכל יובן ואותו אדם יסכים להודות שהוא סובל מבעיה שהיא מביכה וגם יסכים להתחיל לקבל טיפול. גם אם אותו אדם מתעצבן או נבוך, שמרו על טון נעים ורגוע והראו להם שאכפת לכם מהם. הסבירו להם שאתם שם בשבילם ושאתם מוכנים לעזור להם, לתמוך בהם ולסייע להם במהלך הטיפול ובשלבי הטיפול השונים בכדי שלא ירגישו שהם לבד. חשוב להראות אמפתיה- בכך אתם מוכיחים לאותו אדם שאולי אתם לא מבינים מה הוא עובר בצורה אישית אבל בהחלט אכפת לכם ממנו ושאתם איתו לאורך כל הדרך.

שמרו על דיסקרטיות. אף אדם לא רוצה שישתפו את המצב הרפואי שלו או להרגיש נבוך שאנשים סביבו יודעים מה הוא עובר ועם מה הוא מתמודד. אם אתם מתכוונים לנהל שיחה בנושא עם אדם קרוב וודאו שהיא מתנהלת במקום בו רק שניכם נמצאים ואין אנשים שמאזינים שאינם צריכים לשמוע במה מדובר. אל תשתפו הלאה את המידע שקיבלתם, אל תספרו את מה שסיפרו לכם בשיחה אחרת לא יסמכו עליהם בעתיד. שמרו את מה שנאמר לכם בדיסקרטיות ואל תשתפו דבר שקשור במצב של האחר ללא ידיעתו ואישורו לעשות כך, אלא אם כן מדובר במצב רפואי דחוף הדורש התערבות של איש מקצוע.



מוצרים קשורים

aaa