שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

בריחת שתן אפשר לטפל בזה

בריחת שתן אפשר לטפל בזה טיפים לשיפור השלפוחית

בריחת שתן או דליפת שתן היא מצב שלצערנו הרבה מכירים. זה יכול להתחיל בגיל צעיר ולהחמיר או להתחיל באופן פתאומי בגיל מבוגר. ככל שמתבגרים מדובר בתופעה שיותר ויותר אנשים, משתפים שהם סובלים ממנה, אך רבים בטוחים שזה חלק מהזקנה ושאין מה לעשות בעניין. אבל בהחלט יש מה לעשות.  לצד ההצטיידות במוצרי ספיגה מתאימה, בין אם מדובר בפדים ותחבושות לבריחת שתן או חיתולים למבוגרים לשימוש בלילה. חשוב שתדעו כי אין מקום למבוכה, כיום בשוק מוצרי הספיגה קיים שפע של מוצרים נוחים וקלים לשימוש שיסייעו לכם להמשיך לתפקד, לחיות וליהנות מבלי להיות מובכים ולהכנע לבעיה. יחד עם זאת אפשר וגם מאוד מומלץ לשפר את תפקוד שלפוחית השתן. ישנן פעולות קלות שיש לבצע באופן קבוע ובהתמדה ובכך למנוע בריחת שתן.

השינוי הוא קשה וההתמדה היא ארוכה ונדרשת שכן שיפור של הפעילות של שלפוחית השתן לא מתרחש ביום והוא תהליך ארוך וקבוע. מכיוון שרוב האנשים מתחילים את תהליך השיפור והשיקום של השלפוחית רק כאשר מתחיל מצב של שליפת שתן זה יכול לקחת קצת יותר זמן. חשוב להיות מודעים למצב ולהתחיל לטפל כמה שיותר מוקדם בכדי שהמצב לא יחמיר.

חמישה טיפים חשובים לשיפור תפקוד שלפוחית השתן:

טיפ ראשון- טיפולי פיזיותרפיה.

טיפולים אלו מסייעים לשלוט באיברים שלכם. במהלך טיפול פיזיותרפיה ובזמן ביצוע תרגילי פיזיותרפיה קבועים תלמדו לייצב את עצמכם, לחזק את האיברים החשובים ולשלוט בהם. ברוב המקרים בהם מתרחשת בריחת שתן מדובר ברצפת אגן חלשה או קושי אחר שקשור גם הוא לרצפת האגן.

בתרגילי פיזיותרפיה תלמדו לחזק ולשפר את הפעילות של רצפת האגן בכדי למנוע דליפת שתן לא רצויה משלפוחית השתן. התרגילים הם פשוטים ולא כואבים ודרכם תלמדו איך לשפר את התנועתיות שלכם גם עם איברים אחרים ולשלוט באיברים בנפרד וביחד. דרך נהדרת להתחזק, בכל גיל.

טיפ שני- גמילה מעישון.

זה לא סוד שעישון הוא רע לבריאות. מאוד רע לבריאות. כמעט בכל הסבר בריאותי תמצאו את הטיפ הזה מכיוון שהוא נכון- עישון לא מקדם אתכם ולהיפך, הוא רק מזיק.  ואיך נושא העישון קשור לנושא של בריחת שתן? עישון גורם לשיעול כרוני ושיעול כרוני גורם ללחץ גורם על רצפת האגן. אותה רצפה שכבר הבנתם שצריכה להיות חזקה ולא נתונה ללחץ בכדי לתפקד. הלחץ המתמיד על רצפת האגן מחליש את הפעילות שלה ומקשה על השליטה בשלפוחית השתן. יש לכם עוד כמה שנים טובות לחיות עדיף שתעבירו אותן גם ככה ללא סיגריות.

טיפ שלישי- עקבו אחר התפריט שלכם.

תופתעו לגלות שגם לאוכל ולשתייה שאתם מכניסים אל תוך הגוף שלכם יכולה להיות השפעה על דליפת השתן או החמרה שלה. בכדי לדעת מה בדיוק אתם אוכלים או שותים שגורם לגירוי שלפוחית השתן שלכם- ערכו מעקב אחר התפריט שלכם. רשמו במהלך תקופה מה אתם אוכלים ומתי ומה אתם שותים ומתי. במקביל רשמו מתי יש לכם בריחת שתן.

האם בבוקר כשאתם רק קמים? האם אחרי הקפה הראשון של הבוקר? אולי במהלך פעילות ספורטיבית או אפילו התעטשות רגילה? לאחר מספר ימים של מערב תוכלו לבדוק אם יש קשר בין האוכל והשתייה שלכם לבין הלחץ על השלפוחית ודליפות השתן ולבדוק אם מדובר במקריות או לא. את הנתונים האלו קחו אתכם לרופא בכדי שינתח אותם ויאבחן אתכם כולל המלצות להמשך טיפול.

טיפ רביעי- פעילות ספורטיבית.

פעילות ספורטיבית היא טובה בכל גיל ובעיקר טובה בגילאים מבוגרים כדרך לשמור על גוף חזק ובריא. וכן, פעילות ספורטיבית ותנועה קבועה משפיעים גם על הפעילות של שלפוחית השתן. משקל גבוה או חוזר תזוזה יכולים לגרום להפעלת לחץ על השלפוחית ולבריחת שתן ולכן חשוב להיות פעילים ולבצע התעמלות קבועה שגם מחזקת את השרירים באזור.

אין צורך להתחיל להתאמן לקראת ריצת מרתון או ללכת לחדר הכושר כל יום, פעילות ספורטיבית קבועה ומתונה כמו שחייה, הליכה ואפילו חוג ספורט שמתאים לגיל שלכם ולמצב שלכם יעשה את העבודה. חשוב לעבור בדיקה רפואית לפני שמחליטים על סוג ספורט ומתחילים להתאמן וכן להקפיד ולהתמיד באימונים בכדי להצליח.

טיפ חמישי- זה לא בושה.

בגילאים מבוגרים נתקלים בקשיים רבים שגורמים להסתגרות בבית, לבדידות ולצורך לשתף אדם שמבין. גם דליפת שתן יכולה להביא את אותם אנשים שסובלים ממנה להגיע למצב של הסתגרות בבית, הימנעות ממפגשים חברתיים והרגשה של בושה. לא תמיד אותם אנשים מבינים ששיחה תעזור והם גם לא תמיד מוכנים להגיע לשיחה עם אנשי מקצוע או עם מטפל פסיכולוגי.

אם אתם סובלים מבריחת שתן כדאי שתדברו על זה. גם אם אתם מטפלים בזה וגם אם לא- זה עוזר לדבר. תמצאו חבר טוב שאתם סומכים עליו ויכולים לשתף אותו במה שעובר עליכם, בן או בת זוג, בן משפחה שקרוב אליכם או אפילו מישהו בן גילכם ממעגל חברים רחוק יותר שמתאמן אתכם ועובר את אותו הדבר. תוכלו לדבר עם הרופא שלכם או עם האחות.

העיקר שתדברו ותשתפו. קודם כל תופתעו לגלות שאתם לא לבד ורבים סובלים מאותו מצב כך ש'צרת רבים חצי נחמה'. כמו כן תוכלו לקבל עצות וטיפים מאנשים שעוברים את אותו הדבר או כבר עברו אותו ומכירים טיפולים שאתם לא הכרתם ויוכלו לתת לכם עצות כיצד להתמודד. אין לכם מה להתבייש או להסתיר, ספרו שתפו ובעיקר תטפלו במצב, העזרו במוצרי ספיגה שונים ואפילו בתחתונים למבוגרים שהם מוצרים מוכרים במצבים האלו ואין כלל בושה לרכוש אותם ולהשתמש בהם.

כפי שהוזכר בהתחלה, מדובר בתהליך שאינו תהליך קל ואינו תהליך קצר. במידה והתחלתם להרגיש לחץ רב על רצפת האגן או גירוי בשלפוחית רגע לפני שאתם צריכים לשירותים וברגע אתם צריכים ממש ולא תמיד מספיקים להגיע- זה הזמן לאבחן ולטפל. אל תחכו להחמרה ואל תחשבו שהמצב יעבור מעצמו או שאין מה לעשות כי יש. אם תתמידו בחמשת הטיפים שקיבלתם תראו איך אט אט אתם מחזירים לעצמכם את השליטה בשלפוחית השתן שלכם.



מוצרים קשורים

aaa