שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

בריחת / דליפת שתן

נתחיל מהסוף: דליפת שתן היא תופעה נפוצה למדי. כמה נפוצה? כשליש מהנשים יסבלו ממנה, לרוב בעשורים השישי והשביעי לחיים. יחד עם זאת נדמה שאחת הבעיות הגדולות של בריחת שתן היא דווקא הבושה. נשים רבות (וגם גברים) נבוכות ונמנעות לפנות לעזרה - וחבל.

שכן החדשות הטובות הן שיש דרכים רבות לטפל בבעיה, צריך רק למצוא את הדרך המתאימה. רק שלשם כך, צריך כמובן לגשת לאבחון ולקבל באופן מקצועי את הטיפול האינדיבידואלי הנכון לך.

בגדול, קיימים שני סוגים של דליפת שתן.

סוג אחד - בריחת שתן במאמץ, כלומר בזמן שיעול, צחוק, עיטוש או הרמת משא כבד. זה קורה בדרך כלל מהיחלשות של שרירי רצפת האגן, לרוב בקרב נשים, ובדרך כלל אחרי הריונות ולידות. היות שמדובר בעניין גנטי, גם להיסטוריה המשפחתית יש השפעה על כך.

הסוג השני הוא בריחת שתן כתוצאה מקושי להתאפק או דחיפות עזה עד כדי דליפת שתן בדרך לשירותים. לתופעה הזו קוראים 'שלפוחית רגיזה' והיא יכולה להיות תוצאה של מחלות נוירולוגיות שונות כמו גם תופעה שלא ברור מה הגורם לה. כן, יש דברים כאלה ברפואה.

איך תדעו אם אתן סובלות מדליפת שתן?

בדרך כלל אין התלבטות. כשהמצב מקשה על שגרת היומיום, כאשר קורות "תקלות" רבות – זו כנראה הסיבה להן. בכל מקרה, תפקוד תקין של שלפוחית השתן כולל עד 8 פעמים במהלך היום + פעם נוספת בלילה. מלבד שימוש קבוע בתחבושות ופדים לבריחת שתן  שווה לדעת כי אחת הדרכים באמצעותן ניתן להקל על דליפת שתן היא אימון שרירי רצפת האגן.

בגדול, מדובר על כיווץ והרפיה של שרירי רצפת האגן למשך מספר דקות כמה פעמים ביום. תירגול שמומלץ לעשות מספר פעמים ביום גם טרם הופעת הבעיה שכן לעיתים רצפת אגן חזקה מונעת את הופעתה. לצד זאת, ירידה במשקל - אם המטופל.ת סובלים מעודף משקל וכן הפחתה בכמויות האלכוהול הקפאין יכולים לסייע. כך או כך, רק באמצעות אבחון מקצועי ניתן לקבוע את הסיבה הספציפית לבריחת השתן כאשר עם האבחון יוצעו גם הפתרונות. הנה כמה מהם:

טיפול פיזיוטרפי מבוסס מכשירים

טיפול באמצעות גירוי חשמלי לדליפת שתן כרוך, בדרך כלל, בהכנסת צינורית סיליקון רכה דמוית טמפון לנרתיק. דרך הצינורית נשלחים אותות חשמליים לשרירי האגן על מנת לכווץ אותם בעוצמות שונות. מדובר בהליך שעשוי בהחלט לסייע – גם בהיבט הטיפולי גרידא – וגם על מנת ללמד אותך את התחושה של כיווץ שרירי רצפת האגן.

טיפול מכשירים אחר מבוסס על גירוי באמצעות מגנט. גם כאן המטרה היא ליצור שדה מגנטי הגורם למחזורי כיווץ והרפיה של שרירי רצפת האגן.

טיפול תרופתי

ישנן תרופות רבות המשמשות לדליפת שתן. רובן מבוססות על הרגעת אותן עוויתות שיוצרות את הצורך התכוף להשתין. בהקשר זה גם בוטוקס עשוי לעזור שכן באמצעותו ניתן להרפות את שלפוחית השתן. הרבה פעמים משתמשים בבוטוקס לטיפול בחולים עם מצבים נוירולוגיים מסוימים כמו פגיעות בעמוד השדרה או טרשת נפוצה.

תרופות אחרות מבוססות אסטרוגן – לרוב קרם או טבליה נרתיקית – מטרתן ליצור התנפחות של אזור השופכה וזאת על מנת למנוע דליפה.

התערבות כירורגית

אם כל השיטות הנ"ל אינן מסייעות בהפחתת התופעה, ייתכן וההמלצה הרפואית תהיה ניתוח. ניתוח שיש לו אחוזי הצלחה גבוהים, מתברר.

כמו בדרך כלל, קיימות מספר שיטות כירורגיות שונות לתיקון מצב של בריחת שתן, חלקן אף בהרדמה מקומית בלבד. ניתוח מורכב יותר יהיה העלאה של שלפוחית השתן – מעין "החזרה" למיקומה המקורי טרן הצניחה.

לסיכום:

דליפת שתן היא בהחלט מצב שמטריד את שגרת היומיום והוא נפוץ מאד. הפתרונות – למרבה המזל – רבים. גשו להיבדק ומנעו מעצמכן.ם ירידה באיכות החיים.



מוצרים קשורים

aaa