שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

בבית הילדים לא יכלו להדבק בכינים

אנחנו לא יודעים מה אתכם אבל אצלנו בבית לקורונה נרשם לפחות יתרון אחד משמעותי: פרידה מהכינים. כן, כן, בית עם 3 ילדים בגילאי גן ובית ספר לא יכול כנראה להיראות אחרת מלבד עם שגרת גירוד, טיפול וסירוק כזו או אחרת. מדהים איך השנים חולפות, דורות מדבר הולכים ובאים, והכינים מוכיחות שלעולם חוסן. האמנם? אז זהו שככל הנראה אם היו שואלים את מדעני הכינים (יש כאלה, לא?) מה צריך כדי להיפטר מהן אחת ולתמיד התשובה תהיה: ריחוק חברתי (2 מטר במינימום) והיגיינה (ובהקשר זה ראש נקי מביצים וכינים).

היות ובדיוק את אלה יש לנו בשפע בימים אלה אנחנו מקווים שכמו בבתים רבים בישראל גם אצלכם ניצלו את הזמן הזה לפרידה מהקטנטנות המטרידות האלה. ובכל זאת, כדי לוודא שכולם הבינו את הרמז ופצחו במבצע חפיף מכונן כדי לצמצם משמעותית את המכה הזו ליקטנו כאן שלל עצות מועילות במיוחד לצד עובדות שרצוי מאד לדעת על מנת למגר את חיות הלא מחמד הללו.

• כינים לא קופצות, רק הולכות ויכולות לשרוד 24 שעות בלבד מחוץ לראש. לכן רוב ההדבקות מתבצעות בגלל ראש שמתקרב לראש. גם מברשות או כובעים משותפים עלולים להיות גורם מדבק – אבל פחות.

• כינים לא מגיעות מחיות מחמד או מהטבע. הן מגיעות מאדם לאדם או מדויק יותר מילד לילד. כל כינה אמנם חיה 20 יום בערך רק שבמהלכם היא מספיקה להטיל מאות ביצים – וחוזר חלילה. זו הסיבה שכ-80% מהילדים בישראל חטפו כינמת לפחות פעם אחת במהלך חייהם. לפחות.

• אמנם כינמת לא מהווה סכנה בריאותית אבל היא מטרד גדול שמעקצץ ומגרד שככל שחולף הזמן כך קשה יותר להיפטר ממנו. כינה מטילה ביצה קרוב לקרקפת. אם ניתן לראות את הביצה, ואם היא ממוקמת מספר ס"מ רחוק מהקרקפת – זה סימן שמדובר בכינמת ותיקה. השמועה נכונה: בארה"ב ילד עם כינים על הראש הולך הביתה באופן מידי עד שהוכח אחרת. פה – זה כבר סיפור אחר לגמרי.

• יש תכשירים על בסיס טבעי וכאלה על בסיס כימי. בעבר אמנם השתמשו בנפט אבל אפשר להיות סמוכים ובטוחים שהיום, משרד הבריאות לא היה מאשר לתכשירים מסוכנים להגיע למדפים. התכשירים על בסיס טבעי עושים שימוש בתמציות צמחים למיניהן ואילו אלה על בסיס כימי מכילים חומרים שונים הפועלים על מערכת העצבים של הכינה.

• כמו בתחומים רבים אחרים בהם הגברנו שימוש, גם יעילותם של תכשירי הטיפול בכינמת הולכת ופוחתת, שכן הכינים פיתחו עמידות נגדם. השיטה – כך גורסים המומחים – היא לא להשתמש באותו תכשיר בכל פעם אלא לטפל לסירוגין בכל פעם בתכשיר אחר, ויש רבים מאד.

• באופן טבעי, לחומרים הטבעיים יש פחות תופעות לוואי מה גם שככל הנראה לכינים יש דווקא פחות עמידות נגדם – כי הם חדשים יחסית. ואולם גם התכשירים הכימיים בטוחים, כאמור, לשימוש ונדיר יחסית שייגרמו לתופעות לוואי מעבר לאדמומיות קלה. כמובן שיש לבצע את הטיפול אך ורק על פי ההוראות המצורפות.

• ואחרי כל זאת, רוב ההורים יעידו כי הדרך היעילה ביותר להיפרד מהכינים הוא המסרק הצפוף. היום, היצע המסרקים לא רק גדול ומרשים אלא גם כולל מוצרים משוכללים וחכמים שנועדו להתגבר על כינים וביצי כינים כאחד. מומלץ בחום לחפוף את השיער היטב ולהוסיף גם חפיפה במרכך ואז הסירוק הופך להיות קל הרבה יותר.

• לסיום, טיפ של אימהות מנוסות: להניח על הראש כמות לא קטנה של מרכך שיער, לתת לו להישאר על הראש קצת, לא לשטוף אותו ורק אז לסרק. כמויות הביצים שמחליקות החוצה ירשימו אתכם בוודאות.



מוצרים קשורים

aaa