שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

ארוחה דיאטטית על האש

ככל שיום העצמאות יותר ויותר מתקרב מתחילות ההכנות והשיחות "על האש" שהפך כבר מזמן לאחד מסממני החג. איפה נפגשים? מי מביא את המנגל והפחמים? מי מביא את הבשר? את הסלטים? את הפיתות והשתייה? וחייבים גם קינוחים אז שמישהו יביא פירות ועוגה.

האמת שהיא שהבטן שלנו כבר מרגישה מלאה מהמחשבה על כל האוכל שיהיה בחג הזה. ואכן בטן מלאה וכבדה היא תופעת נפוצה בחג בקרב בני הגיל השלישי, אך בעזרת תכנון מקדים נוכל ליהנות מאכילה נכונה ושקולה נולעבור את החג בתחושה קלילה ונעימה.

מהי ארוחה דיאטטית?

ארוחה דיאטטית איננה ארוחה קטנה ומצומצת הכוללת פרוסת לחם, חביתה וירק היא גם לא כוס קפה ויוגורט. ארוחה דיאטטית היא ארוחה המכילה מצד אחד מעט מזונות ומצד שני הרבה קלוריות.

ניתן בקלות לאכול ארוחה דיאטטית גם במהלך יום העצמאות אם עושים כמה שינויים קלים בתפריט:

• מחליפים את השתייה הממותקת והשתייה המוגזת במים

• מרבים באכילת ירקות חיים ומוותרים על סלטים מעובדים ותעשייתיים (קנויים)

• אוכלים את הבשר על צלחת ומוותרים על הפיתות והלחמניות

• בוחרים בפירות כקינוח במקום עוגה או עוגיות

בין אם מדובר ב"על האש" של יום העצמאות או בין אם מדובר בכל אחד מימי השבוע חשוב להקפיד על צריכה של סיבים תזונתיים, חלבונים, שמנים, ירקות, פירות וכמובן מים. במידה ואין את האפשרות לצרוך את כל אבות המזון מכל סיבה שהיא, מומלץ לצרוך תוספי תזונה כגון אנשור, פייבר פרוביוטיק או בנפייבר (כמובן שרק לאחר שהתייעצתם עם דיאטנית או רופאת משפחה).

בחירת מזונות חכמה תשפיע על הבריאות שלכם

כאשר אנחנו עושים "על האש" או מארחים "על האש" אנחנו נהנים משולחן שעמוס בכל טוב: נקניקיות לילדים, נקניקיות חריפות למבוגרים, סטייק, שיפודים, קבב, פרגיות והרשימה עוד ארוכה.

כאשר יש מבחר כל כך גדול, אנחנו נוהגים לאכול עם העיניים ולהעמיס על הצלחת עוד ועוד ולטעום מכל מה שיש. בגלל שיום העצמאות חל רק פעם בשנה יש מעין תחושה שצריך לאכול הרבה כדי ליהנות ולשמוח.

אך למעשה, אכילה מוגזמת בכמויות שאינן תואמות את האכילה היום יומית שלנו גורמת לתחושת עומס, כבדות ועייפות. במקרים מסוימים הארוחה הכבדה אף גורמת לבעיות רפואיות כגון כאבי בטן ועצירות (הנפוצים מאוד אצל אנשים בגיל השלישי).

בכדי להשביע את הגוף ולהרגיש טוב במהלך החג ולאחריו, מומלץ לבחור בחוכמה את המאכלים אותם אוכלים במהלך המפגש ואף לתכנן מראש מה תאכלו.

מומלץ לצרוך בשרים רזים כגון שיפוד פרגית, סינטה ללא שומן, סטייק פרגית ובשר בקר. אם רוצים אפשר לוותר על הפיתה או הלחמנייה ולאכול את הבשר בצלחת עם סלט טרי ואורז או כוסמת וכף טחינה או חומוס.

ארוחה נפוצה במפגשי "על האש" כוללת אכילת פיתה עם שני שיפודי פרגית, כף חומוס וכף טחינה שוות ערך ל- 700 קלוריות. תוסיפו לזה סלט, צ'יפס, קינוח ושתייה ובקלות הגעתם לארוחה הנע בין 1400 קלוריות ל- 2000 קלוריות.

אין ספק שארוחה כזו נחשבת ארוחה כבדה, רוויה בקלוריות וכלל לא דיאטטית. תכנון מראש של מה אוכלים וכמה אוכלים יקל על תחושת העומס והכבדות.

דרך נוספת להקל על תחושת העומס והכבדות היא לעשות הליכות קצרות במהלך המפגש ולחלץ עצמות. ההליכה תעורר את זרימת הדם ותעודד את פעולת העיכול.

תכנון ארוחות במהלך יום העצמאות

היות וארוחת "על האש" לרב מתפרשת על כמה שעות במהלך אוכלים ואוכלים ואוכלים. מומלץ לתכנן את כל היום מבחינת הארוחות על מנת שהגוף יעכל בקלות את המזונות וישמור על עירנות ותחושת קלילות.

היות וארוחת הצהריים היא הארוחה הכבדה והמשמעותית של יום העצמאות מומלץ בבוקר או בערב לאכול דברים קלים יותר כגון יוגורט ופרי או לשתות אנשור המכיל את כל המינרלים והויטמינים המומלצים לצריכה יומית.

כמובן שמומלץ להרבות גם בשתיית מים ואם קיימת נטייה לסבול מעצירויות אחרי ארוחות כבדות אפשר להוסיף להן גם בנפייבר או פייבר פרוביוטיק.

לשתיית מים מרובה ביום העצמאות יש שלושה יתרונות עיקריים:

1. מסייעת בפעולת עיכול תקינה

2. עוזרת לשמור על תחושת שובע

3. מפחיתה את צריכת הקלוריות לאורך כל היום

"על האש" שמח וטעים

לסיכום נאמר כי ניתן בקלות ליהנות ביום העצמאות מארוחה דיאטטית על האש. בעזרת כמה שינויים קלים בתפריט (שאגב, טובים לכל ימות השנה ולא רק ליום העצמאות) ניתן ליהנות מארוחה משביעה, טעימה ומגוונת.

מומלץ לעיין בתווית ובעלון המצורפים למוצר לפני השימוש. המידע לעיל אינו מהווה תחליף להיוועצות עם הרופא המטפל. מוצר זה הינו תוסף תזונה ואינו בעל התוויה רפואית – אינו משמש כתרופה או כסגולת ריפוי. בכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא המטפל. להרחיק מהישג ידם של ילדים. נשים בהריון, נשים מניקות, אנשים הנוטלים תרופות מרשם, אנשים הסובלים מרגישות, וילדים- יש להיוועץ ברופא לפני השימוש.



מוצרים קשורים

aaa