שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

איך מטפלים במטופל סיעודי?

אחד הדברים הקשים בתהליך ההזדקנות היא להבין כי אתם או יקירכם זקוקים לסיוע בביצוע פעולות בסיסיות כמו רחצה, החלפת בגדים, בישול, ניקיון הבית ועוד. בין אם עולה הצורך למטפל סיעודי בגלל סיבה גופנית או סיבה נפשית, חשוב לוודא כי אתם בוחרים במטפל סיעודי בעל ניסיון וידע בתחום ומעל לכל בעל רגישות ואמפתיה למצבו של המטופל

. 6 דגשים לטיפול באדם סיעודי

בין אם המטופל הסיעודי מודע קוגנטיבית למצבו או לא מודע, חשוב להתייחס אליו בצורה נעימה ומכובדת. ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם להבין איך מטפלים במטופל סיעודי?

1. יצירת שיגרה – בדומה לילדים קטנים, יצירת שגרה יום יומית מעניקה למטופל הסיעודי יציבות וביטחון. ככל שהוא יודע מה קורה בכל אחד מחלקי היום, כך הוא פחות מופתע, פחות מתנגד לטיפול בו והרבה יותר משתף פעולה.

2. הסרת מכשולים ברחבי הבית – חשוב לוודא כי סביבת המגורים בטוחה עבור המטופל וכי אין סכנה שהוא יתקל בכבל חשמלי או בשטיח וחלילה יפול על הרצפה ויפגע. מומלץ להזיז חפצים ודברי נוי העלולים לגרום לפגיעה במטופל ובנוסף מומלץ לחזק רהיטים, כסאות ושולחנות על מנת שלא ישברו.

3. בחירת מוצרי היגיינה מתאימים – פעמים רבות המטופל הסיעודי לא יכול לשלוט בצרכיו ויש צורך לרכוש עבורו חיתולים למבוגרים. מומלץ לרכוש חיתולים בעלי רמת ספיגה מתאימה ובהיקף הנכון על מנת למנוע דליפות או תפרחת חיתולים.

4. התקנת אביזרי בטיחות – על מנת לסייע למטופל הסיעודי להיכנס לצאת בבטחה מהאמבטיה או מהמקלחון, מומלץ להתקין עבורו מאחזי ידיים או לרכוש כיסא עליו יוכל לשבת בזמן שהמטפל רוחץ אותו.

5. רכישת מיטה סיעודית- רכישה כזו עוזרת למטופל הסיעודי לישון בצורה נוחה יותר, לקום ולרדת מהמיטה בצורה קלה יותר ואף למנוע הופעת פצעי לחץ.

6. הסבר לפני מעשה – חשוב להסביר למטופל מה עומדים לעשות לו או עבורו על מנת שידע כי עומדים לגעת בו, להפשיט אותו, להאכיל אותו. כך המטופל הסיעודי ידע למה לצפות ויראה פחות התנגדות.

5 דגשים לבחירת מטפל סיעודיבקלות

משפחות רבות בוחרות לטפל בעצמן בבן המשפחה הסיעודי, אך לאחר תקופת זמן לרב מתגלות בין בני המשפחה חיכוכים ואי הסכמות – חלק אומרים אנחנו מטפלים כל הזמן, חלק לא מסכימים לתת טיפול כזה או אחר ובסופו של דבר המטופל הסיעודי נמצא בין הפטיש לסדן.

אחד מהפתרונות למריבות וסכסוכים משפחתיים מהסוג הזה הוא העסקת מטפל סיעודי, אך נשאלת השאלה – איך בוחרים מטפל סיעודי? ריכזנו עבורכם מספר דגשים שיעזרו לכם להחליט:

1. התאימו את מגדר המטפל למגדר המטופל לאור הטיפול המצריך קשר אינטימי ואישי הדוק.

2. וודאו כי המטפל הסיעודי מכיר בצורה טובה לפחות אחת מהשפות הבאות: עברית כשפה הרשמית של המדינה, אנגלית כשפה בינלאומית או כל שפה אחרת שהמטופל דובר בה ויכול לתקשר עם המטפל לדוגמא רומנית, רוסית, צרפתית וכו. יש חשיבות רבה ליכולת של המטפל, המטופל ובני המשפחה לתקשר אחד עם השני בצורה ברורה כך שלא יהיו אי הבנות.

3. בחרו במטפל סיעודי בעל כח פיזי להרים, להזיז, לסחוב ולהחזיק את בן המשפחה. מטפלים המתקשים לעשות מדי יום פעולות פיזיות מאומצות, לא ישארו הרבה זמן בבית ויחפשו במהרה מטופל קל יותר.

4. תחומי עניין ותכונות אופי – המטפל הסיעודי יבלה את מרבית שעות היום עם בן המשפחה שלכם. מומלץ שיהיה לו אופי נעים ונוח ואם יש להם תחומי עניין משותפים כגון האזנה למוזיקה קלאסית, טיולים בעולם או ספורט – הרי שזה מבורך.

5. אל תוותרו על המלצות ושיחות אישיות עם מעסיקים קודמים.

היום הראשון בבית

בשעה טובה לאחר חיפושים מאומצים מצאתם מטפל סיעודי והנה הגיע היום בו הוא נכנס לבית בפעם הראשונה. דעו כי הוא מתרגש מהאירוע לא פחות ממכם ועל מנת להקל על ההתאקלמות שלו חשוב שתסבירו לו מספר דברים חשובים כגון כיצד הבית מתנהל (מתי אוכלים, איך עושים מדיח, איך מכבסים ועוד), הקפידו להסביר על הטיפול התרופתי שמקבל המטופל הסיעודי, הגדירו עבורו זמן אישי למפגש עם חברים והכינו עבורו רשימה של אנשי קשר למקרה חירום כגון הרופא המטפל, בני משפחה נוספים, שכנים, מד"א ומשטרה.



מוצרים קשורים

aaa