שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

איך בוחרים מיטה סיעודית

היום, יותר מתמיד, כאשר המגמה של הישארות ותמיכה באנשים מבוגרים / בעלי צרכים ייעודיים בביתם הולכת וגוברת, השימוש במיטת סיעוד נפוץ יותר ויותר.

ישנה פילוסופיית בריאות שלמה העומדת מאחורי הרעיון של תמיכה בריאותית בבית במקום בבית החולים (במיוחד בימים אלה) שלא כאן המקום להיכנס לעומקה, אבל כן נציין כי הרצון של האדם המבוגר להמשיך ולחיות את חייו בביתו על אף הקושי - אך הגיוני הוא. לעיתים קרובות, אגב, זוהי גם ההעדפה של המשפחה, עניין מובן וטבעי לא פחות.

 

ישנם סוגים שונים של מיטות סיעוד (מעבר לחלוקה של חשמליות או מכניות) אך בגדול לרובן פונקציות דומות.

1.פונקציית HIGH LAW המאפשרת את כיוון גובה המיטה מהרצפה

2. פול-פאולר, כיוונון גובה זוויות משענת הגב.

3. כיוונון משענת הרגליים להקניית זווית שכיבה או ישיבה לנוחות המטופלים. 

4. מעקות טלסקופיים הניתנים להסרה במקרה הצורך.

5. גלגלים בעלי מעצור אישי לכל גלגל, המאפשרים ניוד נוח ופשוט של המיטה.

 

לרוב, גם אם המצבים הבריאותיים בהם נמצאים המשתמשים שונים זה מזה, הפונקציות הקבועות יחסית משמשות לצרכים הבאים:

 

  • התאמת גובה המיטה למטופל כך שיוכל לקום בכוחות עצמו – הרי ככל שהמיטה גבוהה יותר כך המעבר משכיבה / ישיבה לעמידה נוח ויציב יותר. כמו כן, כך גם קל יותר לעבור להליכון.
  • הנמכת המיטה משמשת את המטפל במקרים בהם יש צורך בעזרה בהיגיינה או כאשר נעשה שימוש בחיתולים למבוגרים.
  • משענת הגב משמשת לקימה נוחה יותר מהמיטה כמו גם לקריאה, צפייה בטלוויזיה וכן להאכלה / אכילה במיטה או כל פעילות אחרת שללא פונקציית הגבהה זו הייתה נמנעת מהאדם הסיעודי.
  • ישנם לא מעט נתונים מחקריים הקובעים כי שכיבה בזווית גבוהה של 30 מעלות מסייעת בהקלת התסמינים של מחלות שונות.
  • מיטה סיעודית נותנת מענה גם לבעיות ברכיים או לצורך בהגבהת פלג הגוף התחתון מסיבות אורטופדיות שונות. בנוסף, האפשרות להגביה את הירך בשילוב עם העלאת משענת הגב – שתי פונקציות שמיטה סיעודית אמורה, כאמור, לתת להן מענה – חשובה מכיוון שכך נמנעת דחיסת פלג הגוף התחתון.
  • ישנן סיבות רפואיות שונות הדורשות הגבהה של פלג הגוף התחתון ולכן למיטה סיעודית יש את האפשרות להרים את פלג הגוף התחתון ו/או העליון בנפרד או ביחד.

 

מה עדיף מיטה חשמלית או מיטה הידרואלית?

מיטות סיעודיות חשמליות נוחות יותר לתפעול - גם באופן עצמאי על ידי האדם שעושה בה שימוש - אבל מנגד מחירן גבוה ביחס למיטה הידראולית. גם אנשים שומרי שבת עשויים להעדיף מיטה הידראולית.

כך או כך, המיטות הסיעודיות הביתיות שונות בעיצובן מאלה של בית החולים מתוך כוונה לספק חוויית שימוש ביתית ככל הניתן. וכך, כאשר בוחרים להוסיף מיטה כזו לבית מבטיחים את המשך השגרה הביתית מצד אחד ואת הבטיחות והנוחות של מיטה סיעודית כמעט כמו בבית חולים מצד שני.



מוצרים קשורים

aaa