שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

דפיברילטור שיציל חיים בכל מקום

אנחנו רואים אותם בכל סדרת טלוויזיה על בתי חולים ורופאים ואנחנו כבר יודעים לחכות לרגע שבו צועקים להתרחק על מנת ללחוץ על הכפתור ולהפעיל מכת חשמל שתחזיר את החולה שלבו פסק לפעום כדי שאנחנו ננשום לרווחה מול המרקע. זה הדפיברילטור, מכשיר ההחייאה הכי דרמטי שאנחנו מכירים משום שהפעולה שלו כל כך ברורה ומצילת חיים באופן מידי. אנחנו מכירים את התסכול שיש לנו כשאנחנו רואים אדם במצוקת חיים ולא יכולים לעזור לו בדיוק בגלל הבעיה הזאת – חוסר במכשור מתאים. המכשירים האלה מתאפיינים בכך שהם פנימיים או חיצוניים ויש כמה וכמה סוגים שלהם, אולם הסוג שהכי נפוץ ומשמש היום גם למטרות של מכירה לציבור ולאנשים פרטיים הוא דפיברליטור חיצוני נייד שגם מוצב כיום על פי חוק במוסדות וגופים ציבוריים.

הצבת דפיברילטור במקומות ציבוריים מצילה חיים

אין ספק שגם ללא חוק כזה המודעות למכשיר הזה מחייבת לקנות ולהציב אותו לתועלת הציבור ולהצלת חיים, ולכן טוב שהיום יש הרבה יותר אנשים שמבינים שאפשר למצוא את המכשיר במקומות כאלה שבהם הוא ישמש אנשים להציל חיים. את המכשירים קונים מיצרנים שונים ויש כאלה שמתאימים לשימוש במקומות כאלה שבהם יש מי שאחראי על הצבתם והחלפת הסוללות שלו לאחר שימוש בהן, ולטיפול שוטף בהם כדי שיהיו שמישים כל הזמן. חשוב לדעת גם כיצד להשתמש בהם ולכן אם אתם יודעים על מכשיר כזה שמוצב בקרבת מקום לעבודה שלכם או למקום שבו אתם מסתובבים לא פעם, מומלץ ללמוד על המכשיר וכיצד לתפעל אותו. זה בהחלט עשוי לעזור לכם להציל חיים של אחרים ובמיוחד אם תישארו רגועים ושקולים כאשר אחרים יאבדו עשתונו ולא יידעו מה לעשות בשעת חירום.

מהו דפיברילטור?

המכשיר נקרא מפעם בעברית, והוא מעיד על תפקידו – להחזיר את פעימות הלב במצב רפואי שנקרא פרפור חדרים. הטיפול עצמו נקרא דפיברילציה, כלומר החזרת קצב הלב לסדרו לאחר מתן הלם חשמלי במכשיר. מצמידים שתי אלקטרודות לחזה או סמוך ללב, תלוי במצב החולה ומיקומו, ולוחצים על הכפתור. ההלם החשמלי משתק למעשה את הלב ומכריח אותו לחזור משם ולפעום בצורה סדירה לאחר ה"אתחול" האגרסיבי שנכפה עליו. מלבד פרפור חדרים עושים בו שימוש גם במצב של טכיקרדיה שבה הקצב של פעימות הלב חריג  ויש להחזיר אותו לקצב רגיל ותקין. זה מתאים גם למצב שבו חייבים להחיות אדם שלבו פסק לפעום וההחייאה הרגילה אינה מצליחה.

הצבת דפיברילטור במקומות שונים

עד לא מזמן אפשר היה למצוא דפיברילטורים במוסדות רפואיים בלבד אבל לאור הגברת המודעות למכשיר זה והתועלת שלו ולנוכח כמה מקרי מוות מיותרים במקומות בלתי צפויים כמו בתי ספר, החלו לשים לב לכך שאפשר להציל חיים גם במכשיר כזה שיוצב במקומות ציבוריים. זה מיועד לא רק לכך, משום שגם חולי לב ואנשים שסובלים ממחלות כרוניות מסכנות חיים ישמחו לדעת שיש מכשיר כזה בביתם ואפשר יהיה לחסוך זמן יקר ולהציל את חייהם במקרים כאלה גם כשהם מטופלים בביתם ולא יגיעו אליהם בזמן. זאת סיבה מספיק טובה לדאוג להצטייד במכשיר כזה גם בבתים פרטיים של חולים שיזדקקו לכך.

 



aaa