שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

שימוש בטוח בתרופות

אין ספק בדבר: תרופות מקלות על סבל וכאבים, תרופות מרפאות, תרופות עוזרות לנו לחיות שנים ארוכות יותר ובאיכות חיים טובה יותר. אבל! כשם שהן מטיבות – הן גם עלולות להיות מסוכנות, וכל זה נכון תמיד, ונכון כפליים כשאנחנו מתבגרים. למה? מכיוון שהגוף משתנה, ואיתו המערכות השונות האחראיות על ספיגת התרופות ותיעולן לטובתנו. שינויים במשקל, למשל, יכולים להוביל לצורך בשינוי מינונים כמו גם לזמן ההשפעה שיש לתרופות על הגוף ; שינויים במערכת העיכול יכולים אף הם להשפיע על התנהגות התרופות בגוף ; ולבסוף, ככל שאנחנו מתבגרים אנחנו גם נוטלים יותר תרופות ועל כן לאינטראקציה ביניהן יש חשיבות מכרעת על האופן בו ישפיעו עלינו. אספנו כאן, לפיכך, את "תקנון נטילת התרופות" בגיל מבוגר (ובכלל...) לגזור, לשמור ולזכור.

תרופה חדשה

רצוי להפוך את העניין להרגל: הכינו לעצמכם מחברת ייעודית / קובץ במחשב ושם, כאשר נכנסת תרופה חדשה לשגרה שלכם רשמו את הפרטים הבאים, אחרי התייעצות עם גורם מקצועי כמובן: שם התרופה במה היא מטפלת? אופן נטילת התרופה – כמה פעמים ביום / ואיך (אחרי ארוחה למשל) מהן תופעות הלוואי המשמעותיות של התרופה – לא מומלץ לנהוג, למשל האם יש סימני אזהרה להפסקת הנטילה?

אינטראקציות בין תרופות

על כל גורם מקצועי שמטפל בכם ונותן לכם מרשמים לתרופות – כולל המלצות לתוספי מזון – לקבל פירוט מדויק של התרופות והתוספים שהנכם נוטלים. זה כולל תרופות שנתנו על ידי גורם רפואי אחר, ויטמינים, תוספי תזונה, תרופות צמחיות ותרופות ללא מרשם למיניהן.

אינטראקציות בין תרופות לתרופות עלולות להתרחש כאשר שתי תרופות או יותר מגיבות זו לזו וגורמות לתופעות לא רצויות. אספירין, למשל, לא יכול להילקח בדרך כלל עם תרופות לדילול דם.

באופן דומה, אנשים שסובלים מלחץ דם גבוה או מאסטמה, עלולים להגיב לא טוב לתרופות ממשפחת נוגדי החומצה. ישנם גם מאכלים מסוימים שלא מגיבים טוב עם תרופות. ברזל ומוצרי חלב היא הדוגמה הנפוצה ביותר אבל יש עוד רבות כאלה, ובראשן כמובן אלכוהול.

אלכוהול ותרופות

חשוב ביותר לדעת כי תרופות רבות לא מגיבות טוב לשילובן עם אלכוהול, סמים ואפילו טבק. כל אלה עלולים להשפיע על מידת פעילות התרופה וגרוע מכך – לסכן את בריאותכם. הו כנים עם הגורם המטפל (ועם עצמכם) ודווחו על הרגלי השימוש שלכם.

מינון מדויק בלבד

קחו רק כמה שאומר המרשם. לעולם אל תקחו על דעת עצמכם מינון גדול יותר מתוך תקווה שהוא יוביל לפתרון מהיר יותר. זה מסוכן, שלא לומר קטלני. באופן דומה אין לקצץ מהמינון על דעת עצמכם. גם לא עם תרופות נוגדות דכאון, למשל, גם אם נראה לכם שמצב הרוח השתפר. השתמשו בכמות הנכונה.

לא לשנות את התרופה

כלומר לא למהול במים, לא לרסק את הגלולות, לא ללעוס ולא לחצות. אם יש קושי ליטול את התרופה כפי שהיא, יש לדווח על כך לגורם המטפל ולחשוב יחד על פתרונות שיאפשרו נטילת התרופה בנוחות.

תרופה גנרית או מותגית לרוב, תרופות גנריות פועלות כמו תרופות מותג. לרוב, הן מכילות את אותם חומרים פעילים ומשפיעות באופן דומה על הגוף. לרוב, תרופות גנריות ותרופות מותג בטוחות באותה המידה. לרוב, אבל לא תמיד. שימו לב אם אתם מרגישים בשינוי כלשהו או בתופעות שאינכם מורגלים בהן. אם יש כאלה – דווחו לגורם המטפל בהקדם.

תאריכי תפוגה

חשוב ביותר לבדוק תאריך תפוגה של כל תרופה או תוסף. אין ליטול תרופות שפג תוקפן ואין להשליכן לפח. בביקור הבא שלכם בבית המרקחת הביאו עמכם את הבקבוקים ושם יידעו להשליכן בבטחה. באותה נשימה נציין כי אין להעביר תרופות למכלים שלא שייכים להן. נקודה. ולסיום, 2 כללי אצבע שלא עוברים: יש לקחת תרופות בזמן ואין לחלוק תרופות עם אחרים.

רק בריאות לכולנו



מוצרים קשורים

aaa