שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

שיאצו בגיל השלישי

זה לא סוד כי לשיאצו, אותו טיפול לחיצות ידוע, יש יתרונות רבים, פיזיים ונפשיים כאחד. ובכן מעניין לגלות כי בני ובנות הגיל השלישי יכולים ליהנות לא פחות – ואולי אפילו יותר - ממה שיש לשיאצו להציע מול מגוון הבעיות הנפוצות העומדות בפני קשישים.

שיאצו (שי = אצבע, לחץ = אטסו ביפנית) היא מיומנות טיפולית אשר כשמה כן היא מבוססת על הפעלת לחץ בנקודות מסוימות בגוף האדם.

בבסיס הרפואה הסינית המסורתית עומדת האמונה כי בכל יצור חי זורמת אנרגיה, או כוח חיים אם תרצו המכונה במילה אחת צ'י. אותה אנרגיה זורמת במסלולים מסוימים בגוף הנקראים מרידיאנים. כאשר המרידיאנים נחסמים וזרימת האנרגיה מופרעת – נגרמת מחלה / מופר איזון. לפיכך, לחץ ממוקד על נקודות מסוימות באותם מסלולים יכול לפתוח את החסימה ולסייע לגוף להחלים ולשוב לאיזון. 

מנקודת מבט מודרנית עיסוי שיאצו מבוסס על אותם עקרונות של פיזיותרפיה, ניקוז לימפתי, אוסטאופתיה וסוגי עיסוי אחרים. כך או כך, עיסוי שיאצו ממריץ את מערכת הדם, העצבים, הלימפה והמערכת ההורמונלית. כפועל יוצא, טיפול לאורך זמן יכול לשפר את זרימת הדם, את תפקוד מערכת העצבים ולהוביל לתחושה כללית רגועה וטובה יותר. כן, יש לזה גם אפקט פסיכולוגי של הרפיה עמוקה והפחתה של רמות הלחץ – שתיהן מומלצות על פי כל תורת רפואה באשר היא. אז נכון, שיאצו לא יכול להחליף טיפול, אבל הוא בהחלט יכול לסייע בניהול תסמיני מחלות למיניהם כמו מתח, כאב, נוקשות מפרקים, בצקת ועוד.

מצבים גופניים שמגיבים טוב לשיאצו, במיוחד בגיל השלישי

• נוקשות שרירים בין אם היא נגרמת מיציבה גרועה, דלקת פרקים או חוסר פעילות גופנית - שיאצו משפר את זרימת הדם לשרירים ובכך מועיל לגמישות השרירים.

• כאבי מפרקים כאבי מפרקים נפוצים במיוחד בגיל הזקנה, גם בשל עייפות המפרקים וגם בעקבות מחלות שונות, יציבה לקויה ועוד. עיסוי שיאצו המתמקד במפרקים הפגועים מפחית את הכאב, מגביר את זרימת הדם ומשפר את הגמישות.

• כאב כרוני באמצעות אותו מנגנון של גירוי המערכת העצבית והגברת קצב זרימת הדם, לחיצות בנקודות ספציפיות כואבות יכול לסייע בהפחתת כאב באזורים אלה.

• בצקות אנשים מבוגרים – ובעיקר סוכרתיים – עלולים לסבול מנפיחות ובצקות. עיסוי שיאצו נכון המכוון למערכת הלימפה – האחראית הראשית על ניקוז עודפי הנוזלים בגוף – עושה פלאים.

• דיכאון, מתח וחרדה כמו ברוב העיסויים וטיפולי המגע למיניהם, שיאצו – שיודע לשחרר את ההורמונים הנחוצים להפגת מתחים ולאיזון מצב הרוח. בהקשר זה, שיאצו גם יודע לטפל בנדודי שינה ובחוסר אנרגיה כללי.

• עור עייף שיאצו מעודד את זרימת הדם, כאמור, ובכך מסייע בהשבת רכות וגמישות לעור, יש אומרים שעיסויים לאורך זמן אפילו מונעים קמטים.

• עייפות אמנם שיאצו ממריץ את מערכת הדם ומשפר בכך את הכושר הגופני אבל היות שמשם בדיוק גם מגיעה העייפות, שיאצו בהחלט מסייע לה באמצעות החזרת הגמישות לרקמת השריר והגברת קצב חילוף החומרים.

הסתייגויות ואזהרות:

אמנם כן, זוהי כתבה שמדברת בשבחי השיאצו ואולם מלבד העובדה שטיפול שיאצו לא מחליף טיפול קונבנציונאלי אחר, מן הראוי לזכור כי היות שקצב הדם והלב עולים, אנשים עם בעיות לב או לחץ דם חייבים להתייעץ עם גורם רפואי מוסמך לפני עיסוי שיאצו. כך גם אנשים עם בעיות כרוניות במפרקים ובעמוד השדרה. מניפולציה שגויה או עוצמתית מדי עלולה להחמיר מצבים קיימים. כך או כך, במיוחד בגיל השלישי מן הראוי להיוועץ עם רופא המשפחה, לבדוק האם אתם יכולים ללכת לעיסוי שיאצו מקצועי או לקנות מכשיר עיסוי שיאצו ביתי ולטפל בעצמכם בבית. 



מוצרים קשורים

aaa