שירות לקוחות: 03-9616263

 שליח עד הבית חינם ברכישה מעל ₪299

טיפים לשיפור מצב הרוח בזמן הקורונה

נגיף הקורונה נמצא איתנו כבר כמעט שנתיים עם עליות ומורדות בעיקר במצב הרוח. יש ימים שאנשים לא רואים את הסיבה לצאת מהמיטה מהחשש להידבק, מבידוד נוסף של הילדים, מירידה בכמות העבודה ובשכר החודשי.... ובכל זאת, "עברנו את פרעה, נעבור גם את זה" תקף גם על תקופה זו. גם הוירוס הזה בסופו של דבר יעבור וחיינו יחזרו לקדמותם וכמו כל תקופה קשה יותר, צריך להישאר אופטימיים ולשמור על מצב רוח טוב בכדי לשרוד את היום.

1. ארגנו לעצמכם טקס בוקר- קשה לקום בבוקר כשאין מטרה או תכלית או לעוד יום של בידוד. הדרך הטובה ביותר להתחיל את הבוקר באופן חיובי היא לארגן לעצמכם טקס בוקר קבוע ולהקפיד בו. ברגע שיהיה לכם ריטואל קבוע כל בוקר שתוכלו לחזור עליו ואז להתחיל את היום כבר תתחילו אותו בצורה חיובית יותר עם מצב רוח מרומם וחשק להתחיל את היום

2. הסתכלו על הזמן- יום יום שבוע שבוע חודש חודש. הרבה יותר קל להעביר את הזמן שעה שעה, יום יום, שבוע שבוע מאשר להסתכל עליו כמכלול של שעות ושבועות. ברגע שתגידו לעצמכם שזה רק עוד יום אחד יהיה לכם יותר קל להתמודד איתו. נסו לא לחשוב יותר מדי קדימה בכדי לא לתכנן ולהתבאס שלא יצא לפועל, ארגנו לעצמכם את היום יומיים הקרובים וככה המשיכו הלאה עד שהמצב יתבהר.

3. בצעו בדיקת קורונה מהירה בדיקת אנטיגן ביתית- לפעמים החשש לחלות או להידבק בקורונה יכול להעפיל על כל היום ולכן החזיקו בבית בדיקת קורונה מהירה ובדיקת אנטיגן כך שאם יהיה חשש תוכלו לבצע ולוודא שאתם בריאים או שאתם צריכים בידוד. ידיעה של המצב יכולה להשרות הרבה ביטחון.

4. לוח זמנים שבועי וסדר יום יומי- ברגע שיש לכם לוח זמנים מסודר עם משימות מטלות וזמנים תוכלו להקפיד בו ולעמוד בו. ככה הראש שלכם יהיה עסוק בלוח הזמנים ובמה שעליכם לבצע ולא תמצאו את עצמכם מחפשים איך להעביר את הזמן ואיך למלא אותו. מלאו את היומן במשימות שיעזרו לכם לתפקד ולהתקדם.

5. המשיכו לתכנן- נכון שיש בידודים וסגרים וההנחיות משתנות בכל רגע אבל זה לא אומר שאתם צריכים להיתקע בהווה. חשוב לדעת ליהנות ולהוקיר על ה'כאן ועכשיו' אבל גם לזכור באופן קבוע שזו תקופה והיא תעבור. תכננו קדימה, פנטזו על חופשה, קבעו תוכניות והתנהלו כרגיל- אין מה לחשוב כל הזמן שיתבטל או לדאוג שלא יצא לפועל, זה לא מתבטל זה רק נדחה באופן זמני.

6. הגבילו את זמן המסכים- מסכים יכולים לעזור לנו לברוח אבל הם גם יכולים לטמטם אותנו. במיוחד אם באותם מסכים מקרינים חדשות וידיעות על הקורונה. התנתקו מהחדשות כמה שניתן, אין משהו שיקרה ולא תדעו עליו. אם כבר אתם יושבים מול המסך- צפו בסרטים שאתם אוהבים ביחד עם המשפחה שלכם, התחברו לסדרה טובה ותהנו מזמן איכות.

7. נצלו את הזמן לתחביבים- במשך היום בתקופה רגילה אין תמיד זמן לתחביבים ולבצע דברים כמו קריאה או כתיבה או ציור. אם יש לכם תחביב שהזנחתם לאחרונה או כזה שהיתם רוצים להשקיע בו יותר זמן- השקיעו בו עכשיו. קחו את השעות החופשיות שלכם וקראו ספר טוב, ציירו ציור להנאתכם או כתבו ביומן. כל פעילות מרגיעה ותחביב שיעשה לכם טוב על הלב.

8. התאמנו והתעמלו- פעילות ספורטיבית היא פעילות שטובה לגוף ולנפש בכל מצב שהוא אז בטח ובטח בתקופה של קורונה. כל עוד אתם בריאים ועומדים בהנחיות אל תוותרו על אימון יומי ואל התעמלות שבועית שתכניס לכם הרבה מרץ בחיים.

9. נצלו את הזמן המשפחתי- אם אתם בבידוד סביר להניח שזה בגלל הילדים או לפחות בגלל אחד מהם. נצלו את הזמן לפעילות משפחתית מגבשת. אכלו ארוחת בוקר ביחד, אפו עוגה ביחד, הרכיבו פאזלים, שחקו משחקי קופסא, קראו ספרים ועוד פעילויות משפחתיות שלא תמיד יש לכם זמן או סבלנות לבצע אותם אבל עכשיו יש לכם הזדמנות נהדרת ממש מולכם. נצלו אותה.

10. למדו דבר חדש כל יום- אם כבר יש לכם זמן, או ליתר דיוק יותר זמן ממוקדם- נצלו אותו בשביל ללמוד. אתם לא צריכים לפתוח אנציקלופדיות או לצלול לתוך מערכות לימוד חדשות אבל אתם יכולים להתחיל ממשימה פשוטה של ללמוד דבר אחד חדש כל יום. כך תוכלו לבחור איזה נושא מעניין אתכם, מה אתם רוצים ללמוד באותו יום וללמוד עליו בזמנכם החופשי. עם הילדים או בלעדיהם- קראו, צפו, אגרו כמה שיותר חומר על הנושא שבחרתם והגדילו את מאגר הידע שלכם.

11. עזרו לאחרים- דרך נהדרת להתגבר על הקושי שלכם היא לעזור לאחרים. תוכלו למצוא אנשים שזקוקים לסיוע בקניות, לחברה, לעזרה בביצוע מטלות פשוטות וכאלה שפשוט זקוקים לשיחה מעודדת. ברגע שתהיו אלה שעוזרים להם תרגישו יותר טוב עם עצמכם וברגע שתהיו אחראים למצב של אחרים- ככה תרגישו מלאים יותרו ובעלי חשיבות רבה יותר.

12. אל תהססו לבקש עזרה- לא תמיד אפשר להתמודד עם הכל לבד. ואתם גם לא צריכים. אם אתם מרגישים שאתם צריכים לפרוק, לדבר או לשתף- עשו זאת. אין סיבה להרגיש רע ולשמור את הרגשות בפנים. שתפו חברים ומשפחה ואם יש צורך העזרו באנשי מקצוע- כך תוכלו לקבל את התמיכה שאתם צריכים ולהרגיש טוב יותר. זכרו שגם בתקופות קשות יותר כמו בתקופה של מגפה עולמית יש רגעים טובים ויפים ועליכם למצוא אותם או לייצר אותם בעצמכם וכמובן לעשות ככל שאפשר בכדי לשמר אותם. בסופה של התקופה תזכרו לא רק את רגעי הקושי והחולי אלא גם את הרגעים הטובים והשמחים שהיו.



מוצרים קשורים