שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

טיפים לחיזור בגיל 60

לחזר אחרי מישהו שמוצא חן בעיניכם זה אף פעם לא מצב קל. לדעת מה להגיד ומתי ולקוות שמי שעומד מולכם ירצה את מה שאתם רוצים. עכשיו תארו לעצמכם מצב שעברתם את גיל השישים ואתם צריכים לחזור לעולם החיזורים אותו עזבתם לפני כמה וכמה עשורים. יש דברים שנשארו אותו הדבר ויש דברים שהשתנו לגמרי, ואתם תקועים באמצע וצריכים ללמוד איך להתנהל ואיך לחזר.

מה מותר ומה אסור בתחום החיזור?

כאמור, יש דברים שנשארו אותו הדבר בעולם החיזור ויש דברים שהשתנו, אפילו השתנו לגמרי. יש מילים ומשפטים שכבר לא פוליטיקלי קורקט לומר ויש גם התנהגויות שאינן מתאימות יותר. החוכמה היא להישאר כמה שיותר אתם ונאמנים לעצמכם מצד אחד- ומצד שני לדעת מה השתנה במהלך התקופה ואיך לא עוברים את הגבול. יש משפטי התחלה שבעבר נחשבו לגיטימיים והיום עלולים להתפרש כהטרדה מינית, ממש כך. חשוב שתדעו שני דברים- לשאול ולהתאים את עצמכם לעולם החדש אליו אתם יוצאים, ולקרוא תמיד את הצד השני שיושב מולכם. כל עוד זה מקובל עליכם ועל בני הזוג, זה מקובל, נקודה. אבל במקום להסתבך, כדאי שתצאו מוכנים לעולם החיזורים החדש.

1. עולם החיזור השתנה והרבה. היו מוכנים לקבל שינויים- הסתגלות וגמישות הם שם המשחק. היו מוכנים לעולם שונה לגמרי ממה שהכרתם. בעולם של היום נשים יכולות להתחיל עם גברים מה שבעבר לא תמיד היה מקובל. כמו כן הפלטפורמות השתנו והישירות של להציע לצאת כבר לא קיימת. למדו את השוק מחדש והתאימו את עצמכם.

2. היום דייטים מתחילים בהכרות בפלטפורמות ברשת ובאפליקציות הכרויות- אם אתם לא יודעים מה זה אומר או איך בכלל מורידים אפליקציה וגולשים בקושי ברשת, גייסו את הילדים או את הנכדים שלכם לצורך כך. הם ידעו להסביר לכם איך כל אתר וכל אפליקציה עובדות, איפה כדאי להיכנס ואיך לתפעל אותן. זה יכול להיות מתסכל אך גם משעשע להכיר ככה דייטים ועל הדרך ללמוד קצת על העולם החדש ואיך הוא פועל.

3. התנסו וכמה שיותר- אתם לא ממהרים לשום מקום- אין לכם לחץ של הכרות למטרת חתונה או ילדים. אתם מסודרים בחיים וכבר חוויתם אהבה וזוגיות. זה לא אומר שאתם צריכים להישאר בודדים אבל אתם לא חייבים להתפשר על האדם הראשון בגילכם שתפגשו. תצאו, תהנו, תבלו, תכירו ותתנסו בעולם החדש, במיוחד אם התחתנתם עם אהבת הנעורים שלכם ולא יצא לכם לחוות יותר מדי קודם לכן.

4. הכי חשוב בתחילת הקשר- לתאם ציפיות- גם לאחר גיל שישים לכל אחד ולכל אחת יש ציפיות שונות מקשר. אולי דווקא הצד השני כן מעוניין לאחד בתים? או שהם רוצים קשר קליל של פגישה פעם בשבוע ולא יותר? בכדי להיכנס למערכת יחסים טובה לשני הצדדים חשוב לתאם ציפיות. החליטו קודם כל בינכם לבין עצמכם מה אתם רוצים ומה אתם מחפשים והיו כנים עם הצד השני. אין צורך להמשיך אם זה לא עובד הכי חשוב זה שכל צד ידע בדיוק מה הצד השני רוצה ויכול לתת.

5. הקפידו על תקשורת מקרבת- אתם בטח אומרים את זה לילדים שלכם ובעיקר לנכדים שלכם על בסיס יומי- כמעט ולא מתקשרים היום. ואם מתקשרים- אז לא מספיק. הרוב בהודעות כתובות או הודעות מוקלטות, צ'אטים ודרך מסכים. אל תישאבו לעולם הזה! זכרו את האבירות של פעם בעיקר אם אתם יוצאים עם בני גילכם ששייכים לאותו הדור. שימו את הנייד בצד, הקפידו על כמה שפחות מסכים ובעיקר תקשרו ביניכם. היכולת לדבר, להקשיב ולתקשר היא אחד הדברים החשובים ביותר בזוגיות והיא בונה אותה.

6. היו עצמכם- נכון, המציאות השתנתה וזה לא המקום שתיארתם שתמצאו את עצמכם בגיל שישים- גוללים באפליקציית הכרויות להתחיל זוגיות פרק ב. אבל עם זאת- אתם צריכים להיות נאמנים לעצמכם. להיות גמישים ולשחרר איפה שאפשר אבל בהחלט לא לוותר על ה'אני מאמין' שלכם רק בכדי למצוא מקום בעולם הזה, כי אם לא תרגישו נוח במקום הזה- זה לא שווה את המאמץ. אנשים בגילכם שמחפשים בדיוק כמוכם זוגיות בגיל הזה מחפשים מישהו כמוכם ורוצים להיות גם הם עצמם ולא להישאב לעולם המודרני והחדש.

7. החזירו את האבירות של פעם- לא רק שהיא בקושי בשימוש היום, היא עלולה להיתפס לעיתים כמיושנת או חלילה שוביניסטית. אבל אם זה אתם וזה מה שאתם אוהבים והצד השני מקבל וגם הוא אוהב- להחזיר את האבירות של פעם רק יסייע לכם. היו רומנטיים וקיטשיים, הרשו לעצמכם להתאהב וליהנות מהרגע, לכו לדייטים במסעדה ודברו שעות, החזיקו ידיים ורשמו פתקי אהבה אחד לשנייה. כל המעשים הקטנים שהיום כבר לא מקבלים מקום הם חשובים ומראים על התחשבות ותשומת לב ואף מסרון בנייד לא מחליף פתק אהבה בכתב יד!

8. אל תתביישו לבקש עזרה- גיל שישים זה לא מאוד מבוגר אבל זה מבוגר יותר מהגיל בו הייתם כשהתחלתם את הזוגיות הראשונה שלכם. אתם כבר לא מתפקדים בדיוק כמו שתפקדתם בעבר ויכולות לצוץ בעיות בריאות חדשות כולל בעיות בריאות שהיו קיימות ועכשיו החריפו. חוסר תפקוד או קושי בתפקוד יכול לקרות גם בפן המיני. אין פה בושה! זה יכול לקרות גם בגיל צעיר יותר אבל יש יותר סיכויים שזה יקרה ככל שהגיל עולה. לכו לבדיקה כללית אצל הרופא, קבלו טיפול פיזי או פסיכולוגי אם צריך והשתמשו במוצרים ותוספים שיעזרו לכם ליהנות מחיי מין מלאים וטובים, גם בגיל שישים כי הם בהחלט חשובים למערכת היחסים שלכם גם בפרק ב.



מוצרים קשורים

aaa