שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

סוגי חיתולים למבוגרים

כשאנחנו רוצים לבחור חיתול לתינוק שלנו אנחנו רוצים עבורו שלושה דברים עיקריים: חיתול עדין, חיתול רך וחיתול בעלת רמת ספיגה גבוהה. אימהות חדשות וגם אימהות מנוסות בוחרות חיתול לתינוק על פי המלצות של אימהות אחרות או על פי שיטת ניסוי וטעייה (הן עוברות בין מותגי חיתולים שונים עד שהן מוצאות את החיתול שבאמת משאיר את התינוק שלהן יבש ונקי). אך כאשר אנחנו רוצים לבחור חיתולים למבוגרים הבחירה הופכת למסובכת יותר, כי אין ממש את מי לשאול? ולדבר על חיתולים למבוגרים יכול להיות דבר מאוד מביך.

חיתולים למבוגרים – לעבור את מחסום הבושה

כשעולה הצורך ברכישת חיתולים למבוגרים בפעם הראשונה, צריך קודם כל להתגבר על הבושה ולשוחח בפתיחות וחופשיות על נושא מביך – עשיית צרכים. גם ההורה המבוגר וגם בני משפחתו צריכים להבין כי מטרת החיתולים למבוגרים היא לספק הגנה מקסימלית מפני בריחת שתן וריחות לא נעימים לאורך כל שעות היום והלילה ועל מנת להתאים את החיתול להורה המבוגר בצורה הטובה ביותר על בני משפחתו לדעת כמה פעמים ביום לערך הוא נוהג להתפנות, מהי מידת הספיגה הרצויה של החיתול ומהו הגודל של החיתול.

ככל שהשיחה עם ההורה המבוגר תהיה יותר פתוחה, כך יוכלו בני המשפחה להתאים לו את החיתול הטוב ביותר שיעניק לו תחושת נוחות לאורך כל היום.

מי משתמש בחיתולים למבוגרים?

חיתולים למבוגרים נועדו לכל אדם שיש לו בעיה בשליטה בסוגרים ברמות שונות, החל מאנשים פעילים ועצמאיים הסובלים מבריחת שתן מדי פעם ועד אנשים שאין להם שליטה כלל על הסוגרים ונאלצים להשתמש בחיתולים בכל שעות היום. כלומר, לגיל אין משמעות כאשר עולה הצורך בחיתולים למבוגרים ודווקא המצב הבריאותי הוא זה שישפיע על הבחירה בחיתולים למבוגרים מסוג כזה או אחר.

אילו סוגים של חיתולים למבוגרים קיימים בשוק?

כל החיתולים למבוגרים עשויים מבד אלסטי וגמיש אשר דוחה נוזלים ומנטרל ריחות רעים. סוגי החיתולים השונים מחולקים על פי מידות ומשקלים: המידה הקטנה ביותר היא מידת S המתאימה לאנשים בעלי משקל הנמוך מ- 45 ק"ג ומידת החיתולים הגדולה ביותר היא XXXL המתאימה לאנשים עד משקל 125 ק"ג. אך מלבד מידה ומשקל המטופל, קיימים עוד ארבעה קריטריונים המבדילים בין סוגי החיתולים למבוגרים הקיימים בשוק:

1. חיתולים למבוגרים לשעות היום או חיתולים לשעות הלילה

2. חיתולים למבוגרים המתאימים לתדירות השימוש

3. חיתולים למבוגרים המתאימים לרמות ספיגה שונות

4. חיתולים למבוגרים המתאימים למצבים בריאותיים שונים

למרות שאנחנו מכנים את החיתולים למבוגרים חיתולים (כי הם דומים בצורה שלהם לחיתולים של תינוקות) הם יכולים להיות בעלי צורה הדומה דווקא למכנסונים או לתחתוני הבד שכולנו מכירים. את החיתולים אלה ההורה המבוגר יכול ללבוש ולפשוט בקלות ובמהירות. חיתולים מסוג זה מיועדים לאנשים עצמאים הסובלים לעיתים רחוקות מבעיות שליטה בסוגרים.

בין מוצרי הספיגה הנוספים הנכללים תחת הקטגוריה חיתולים למבוגרים תוכלו למצוא גם פדים ספיגה יום יומית, סדיניות להגנה על המצעים והמזרן, רפידות ועוד.

איך בוחרים חיתולים?

על מנת לבחור את החיתול הטוב ביותר להורה שלכם, מומלץ לשוחח איתו ועם הרופא המטפל בו ולהבין איזה סוג חיתולים למבוגרים יתאים למבנה הגוף ולבעיה הבריאותית. מכיוון שיש הרבה סוגים של חיתולים למבוגרים, ההמלצה היא לנסות כמה סוגים ולמצוא את החיתול הטוב ביותר לא רק מבחינת ההתאמה לגוף אלא גם מבחינת העלות הכלכלית.

במקרים רבים בני המשפחה אינם המטפלים העיקריים של ההורה המבוגר ולא תמיד יש בידיהם את המידע העדכני והנכון ביותר לגבי הטיפול בהורה המבוגר ולכן הם קונים את החיתולים שנראה להם שיתאימו להורה המבוגר. אך במידה וההורה המבוגר חי עם מטפל זר או נמצא בבית אבות תחת השגחה של צוות רפואי מומלץ לבדוק איתם האם החיתולים שנרכשו אכן מתאימים והאם הם באמת סופגים בצורה הטובה ביותר.

לדוגמא, אם תירצו לקנות חיתולים למבוגרים המתאימים לשעות היום תוכלו לבחור בין:

חיתולים למבוגרים ליום המתאימים לשימוש עד 6 שעות – אלא יהיו חיתולים בעלי רמת ספיגה נמוכה עד ליטר אחד של נוזלים. חיתולים מסוג זה יתאימו לאנשים עם בעיית כליות אשר ממעטים במתן שתן או לאנשים המחוברים לקטטר.

חיתולים למבוגרים ללילה המתאימים לשימוש עד 8 שעות – מתאימים לרב האנשים ויש להם יכולת ספיגה בינונית הנעה בין 1.5 ליטר ל-2 ליטר של נוזלים.

חיתולים למבוגרים ללילה המתאימים לשימוש עד 12 שעות – אלה כמובן יהיו בעלי ספיגה גבוהה המתאימה לכמויות גדולות של נוזלים, עד 3 ליטר. סוג חיתולים זה יתאים לאנשים שתדירות החלפת החיתולים שלהם היא נמוכה.

מכיוון שחיתולים למבוגרים נהוג להחליף אחת לכמה שעות, מומלץ מאוד לבחור בחיתולים למבוגרים בעלי יכולת ניטרול ריחות רעים.

מה עוד חשוב לדעת!

התאמת סוג החיתול למבנה גופו של ההורה המבוגר ולמצבו הגופני היא חשובה מאוד. חיתול שאינו מתאים למבנה הגוף עלול לגרום להופעת תפרחת חיתולים למבוגרים הגורמת לכאב, גירוד ואדמומיות באיזור הישבן והמפשעות. ככל שתשכילו לבחור בחיתול הטוב ביותר להורה שלכם, כך תשמרו על בריאות ועל תחושת ניקיון ורעננות לאורך כל שעות היום. ניתן למנוע את הופעת תפרחת החיתולים למבוגרים אם המטפל העיקרי של ההורה המבוגר יקפיד לבצע החלפת חיתולים לעיתים קרובות.

לסיכום, שוק החיתולים למבוגרים הינו שוק רחב המציע מגוון מוצרי ספיגה לאנשים החווים קשיים בשליטה על הסוגרים. תוכלו למצוא סוגי חיתולים למבוגרים המתאימים ליום ולילה, המתאימים למבנה גוף ולמשקל וכמובן מתאימים למצב הבריאותי של ההורה המבוגר. כאשר אתם עומדים לבחור חיתולים למבוגרים מומלץ לשוחח עם הרופא המטפל ועם המטפל העיקרי בהורה המבוגר. יכול להיות שתהיה תקופה של ניסוי וטעייה בה תאלצו לבחון כמה וכמה סוגים של חיתולים למבוגרים אך בסופו של דבר החיתול הטוב ביותר יבטיח את בריאותו ואת תחושתו הנעימה לאורך שעות של ההורה המבוגר.



מוצרים קשורים

aaa