שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

סיבים תזונתיים: מה מסתתר מאחורי צמד המילים הזה

תזונה בריאה צריכה לכלול הרבה סיבים תזונתיים. בטח שמעתם את זה לא מעט ואתם אולי אפילו משמיעים את זה לא מעט לאחרים, אבל השאלה היא אם אתם גם יודעים למה סיבים טובים לנו כל כך.. לא בטוחים? מוזמנים להמשיך אתנו.

מהם סיבים תזונתיים

סיבים תזונתיים, כידוע, נמצאים בעיקר בפירות וירקות, דגנים מלאים וקטניות. בגדול, יש להם את היכולת המופלאה והמבוקשת כל כך לסייע בשמירה על המשקל, להפחית את הסיכון לסוכרת, מחלות לב ואפילו סוגים מסוימים של סרטן. אה כן, והם גם פותרים לא מעט בעיות עיכול – ועצירות בראשן.

מעניין, אגב, לציין בהקשר זה כי סיבים תזונתיים הם למעשה אותם חלקים או רכיבים במזון שהגוף לא יכול לספוג או לעכל. מה שהם כן עושים הוא לסייע ליתר רכיבי המזון לנוע בתוך מערכת העיכול וכן להגדיל את כמות הצואה. במילים אחרות, בניגוד לחלבונים, פחמימות ושומנים (אבות המזון "האחרים", אם תרצו) שהגוף מעכל על מנת לתפקד בכל מובן – הסיבים עוברים את מערכת העיכול באופן שלם יחסית ויוצאים החוצה.

סיבים נחלקים ל-2 קבוצות עיקריות: מסיסים (במים) ושאינם מסיסים. הסיבים המסיסים הם אלה שעשויים להוריד את רמות הסוכר והשומנים בדם, וניתן למצוא כמו נאה שלהם בזרעי פשתן, פירות הדר, גזר, אפונה, שעועית, תפוחים, שיבולת שועל ושעורה. סיבים הלא מסיסים הם אותם סיבים שמקדמים את המזון במערכת העיכול ונותנים פייט רציני לעצירות בזכות כך. אלה מצויים בעיקר בסובין, קמחים מלאים, אגוזים, כרובית ותפוחי אדמה. חשוב לציין כי הדרך הנכונה ביותר ליהנות מיתרונותיהם של סיבים תזונתיים היא לצרוך את שתי הקבוצות גם יחד.

כמה סיבים יש לצרוך ביום?

גברים בגיל 50 ומטה – 38 גרם

גברים בגיל 50 ומעלה – 30 גרם

נשים בגיל 50 ומטה – 25 גרם

גברים בגיל 50 ומעלה – 21 גרם

תכלס – למה סיבים

- סיבים מורידים את רמות הכולסטרול הרע - ויש אפילו מחקרים שמוכיחים כי סיבים יכולים גם להפחית לחץ דם.

- סיבים מסייעים בשליטה על רמות הסוכר בדם - אצל אנשים עם סוכרת ; ולאלה בלי סוכרת הם מסוגלים להרחיק את הסיכון לסוכרת טייפ 2.

- נירמול מערכת העיכול – סיבים מגדילים את משקל הצואה ומרככים אותה ועל כן מסייעים בהתמודדות עם עצירות ועם טחורים; סיבים סופחים מים ולפיכך מועילים גם למי שסובלים מצואה נוזלית ורכה מדי.

- שמירה על בריאות המעיים – חקרים מצאו כי תזונה עשירה בסיבים תזונתיים עשויה להפחית את הסיכון לסרטן המעי הגס.

- שמירה על הבריאות הכללית – הגדלת הצריכה היומית של סיבים תזונתיים עשויה להפחית את הסיכון למחלות לב, כלי דם ולסוגים רבים של סרטן.

- שמירה על משקל בריא – למזונות עשירים בסיבים יש סגולה נהדרת נוספת: הם ממלאים יותר מצד אחד אבל מחזיקים בכמות קלוריות מופחתת לאותו נפח מזון.

איך לאכול סיבים כל יום?

העדיפו את מזונכם כמה שיותר קרוב לתצורתו המקורית. כלומר כמה שפחות מעובד.

לאכול על בסיס יומי פירות, ירקות, קטניות, זרעונים ואגוזים לוותר ככל הניתן על מוצרים "לבנים" כמו קמח לבן, אורז לבן, פסטה – או כל מוצר אחר שנוקה מקליפת החיטה (הסובין).

לאכול מזונות מועשרים בסיבים כמו חטיפי אנרגיה, גרנולה וכדומה. התייעצו עם אנשי מקצוע – ייתכן כי רצוי לכם לצרוך תוספי תזונה עשירים בסיבים תזונתיים.

ולבסוף, כדאי לדעת כי הסיבים פועלים באופן המיטבי כאשר הם סופגים מים. ועל כן ההמלצה הנכונה תמיד – לשתות הרבה מים – תקפה גם בהקשר זה.



מוצרים קשורים

aaa