שירות לקוחות: 03-9616263

 משלוח חינם ברכישה מ-₪249

קולגן קווים לדמותו

כנראה שאם היינו צריכים לבחור מוצר אחד שבלט במיוחד בשנים האחרונות בגזרת התוספים הלא הוא הקולגן. כן, בהחלט נדמה שמדובר בנסיך הבלתי מעורער של האנטי אייג'ינג – מהיבטים של מראה העור ותחושת הגוף גם יחד. האם יש בסיס לכך? אנחנו לא מוסמכים או רוצים לקבוע זאת, בעיקר מכיוון שיש עדויות ומחקרים לכאן ולכאן אבל בדבר אחד אין כל ספק: נכון לאיך שנראה השוק, הקולגן כאן כדי להישאר ואם יש לכם עניין נוסף בו, הישארו אתם איתנו וקבלו שלל עובדות מעניינות על הרכיב המסקרן.

ראשית, מהו בכלל קולגן? ובכן בגדול מאד, הקולגן הוא חלבון. העניין הוא שלא מדובר ב"עוד" חלבון אלא בחלבון השכיח ביותר בגוף. למעשה, הקולגן מהווה קרוב לרבע מכלל החלבונים בגופנו: קרוב ל-70% מחלבוני העור, למעלה ממחצית מחלבוני הסחוס במפרקים וכ-28% מחלבוני העצמות.

אם תרצו, ניתן לדמות את הקולגן לסוג של דבק האחראי על רקמות החיבור שלנו. אלה של העצמות, הגידים, הסחוסים והרצועות כמו גם אלה של שכבת הדרמיס בעור.

חסר לי קולגן? אם עברת את גיל 40 ככל הנראה כן.

זה הרי לא סוד שהחל מהעשור הרביעי לחיינו מאבד הגוף מחיוניותו בהיבטים שונים. ובכן מסתבר שלחלבון הקולגן – כלומר למחסור בו – יש חלק משמעותי בכך. סחוס שנשחק ולא מבנה מחדש לצד קמטוטים זעירים פה ושם הם רק חלק קטן מהסימנים לכך שרמות הקולגן בגוף הן לא מה שהיה פעם. למעשה, החל מגיל 25 ואילך אנחנו מאבדים קולגן יותר מאשר מייצרים אותו.

סימנים חיצוניים נוספים שאפשר לשים אליהם לב בקלות הם מפרקים כואבים, שיער שאיבד את הברק וציפורניים שחלשות ונשברות בקלות רבה מזו שהורגלתם בה.

האם קולגן עוזר לכולם? תראו, יש שמוכנים להישבע כי לאחר תקופה של 8-12 שבועות של נטילת קולגן על בסיס יומי ניכר שיפור משמעותי בשיער (שמתמלא ברק ומפסיק לנשור), בכאבי המפרקים ובגמישות העור. בדיקות שנערכו הראו סימנים של האטה בבריחת סידן, שיפור בקצב חילוף החומרים ובמצב החניכיים. כך או כך, תכונותיו נוגדות החמצון של הקולגן - ולו בשל היותו חלבון טוב - מגבילות את ייצור הרדיקלים החופשיים ועושות ככל הנראה את העבודה לא רע בכלל. ואולם אם יש לכם התנגדות כלשהי לנטילת תוספים מכל סוג, הרי שלטובת חידוש ייצור הקולגן באופן טבעי צריך להקפיד הקפדה יתרה על: תזונה מאוזנת ובריאה, שתיית מים, הימנעות מאלכוהול ומעישון וכמובן לוותר על חשיפה לשמש ועל עודף משקל.

עוד כדאי לדעת כי קולגן מופק מעצמות בקר, עוף או דגים וכי יש הטוענים כי זה האחרון מחזיק בכושר הספיגה הטוב ביותר ובכל מקרה קולגן איכותי יכיל 80%-90% חלבון כך שכדאי לבדוק את האריזה.

קולגן מוצע על המדפים באבקות, כדורי מציצה או כמוסות, כאשר המינון המומלץ עומד 5-10 גרם ביום למשך 6-8 שבועות לפחות כדי להבחין בתוצאות.

אבל זו לא הצורה היחידה שבה ניתן לצרוך קולגן. אמנם אלה הנוטלים אותו מדווחים על שיפור במראה העור – מה שנקרה מבפנים החוצה – השפע העצום של מוצרי טיפוח לעור המכילים קולגן מעיד שיש לו ביקוש לא רק כתוסף. וזה לא מפתיע: הרי אם בשל מחסור בקולגן הופיעו הקמטוטים ויבשושיות העור, אך הגיוני הוא להשיב לו את החלבון החיוני באמצעות קרמים ומסכות למיניהם. כדאי רק לשים לב כי אכן מדובר על אחוזים גבוהים של קולגן בין יתר מרכיבי התכשיר, כאשר לרוב יצטרפו אליו רכיבים כמו חומצה היאלרונית וויטמינים למיניהם.

ולסיכום: כפי שפתחנו אין זה מקומנו להמליץ על קולגן או לא, אלא רק להוסיף מידע למתעניינים. כך או כך, מומלץ להיוועץ ברופא שלכם שם תקבלו את העצות המקצועיות ביותר בנושא.



מוצרים קשורים

aaa